ورزشی

روح الله رستمی نقره‌ای شد

روح الله رستمی نقره‌ای شد



به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه مسابقات جام جهانی پاراوزنه‌برداری در امارات، بعد از ظهر امورز (دوشنبه) رقابت دسته ۸۸ کیلوگرم مردان برگزار شد. در این رقابت روح‌الله رستمی ملی‌پوش کشورمان در تلاش‌های اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های ۲۰۷ و ۲۱۴ کیلوگرمی شد، اما در تلاش سوم و در مواجهه با وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی ناکام ماند و با رکورد ۲۱۴ کیلوگرم پس از نماینده کشور چین به مدال نقره رسید و نایب قهرمان شد.

رستمی در مجموع نیز با ۴۲۱ کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت. پیش از این محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم، احمد امین‌زاده در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم، علی اکبر غریب‌شاهی در ۱۰۷ کیلوگرم به مدال طلا و حامد صلحی‌پور در ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره رسیده بودند. همچنین سامان رضی در ۱۰۷ کیلوگرم چهارم شده بود.

رقابت‌های جام جهانی وزنه‌برداری با حضور ۱۸۳ ورزشکار (۱۰۷ مرد و ۷۶ زن) از ۳۲ کشور جهان به‌میزبانی امارات از ۱۰ تا ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌شود. این مسابقات یکی از رویدادهای مسیر کسب سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

پس از این رویداد نمایندگان کشورمان می‌بایست در مسابقات جام جهانی گرجستان که به‌میزبانی تفلیس و در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود شرکت کنند تا پس از این رویداد تکلیف نهایی سهمیه‌های ایران در رشته وزنه‌برداری برای بازی‌های پارالمپیک پاریس مشخص شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا