سیاسی

امیر عبداللهیان با وزیرخارجه سوریه دیدار کرد

امیر عبداللهیان با وزیرخارجه سوریه دیدار کرد



به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، مشورت‌های مشترک در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست. وی بر اهمیت پیگیری های مشترک برای تحقق و اجرایی کردن توافقات دو رئیس جمهور و اسناد امضا شده میان دو کشور در سفر قبلی دکتر رئیسی به سوریه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نقش بخش خصوصی در روابط اقتصادی دو کشور را مهم دانست و افزود لازمست در این زمینه با تلاش‌های مشترک، موانع برطرف و همکاری‌ها شتاب گیرد.

امیرعبداللهیان فعال کردن هرچه بیشتر ظرفیت‌های اقتصادی موجود در دو کشور را به نفع دو ملت دانست و گفت لازمست در این زمینه تلاشهای مشترک افزایش یابد.

فیصل مقداد نیز ضمن اظهار خرسندی از دیدار با همتای ایرانی، سفر ایشان به دمشق در این مقطع زمانی را مهم دانست و با اشاره به شرایط منطقه ای، بر اهمیت این مشورت‌های مشترک برای دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به تحولات غزه و حمایت قوی دو کشور از مسئله فلسطین، گفت به فضل پایداری مقاومت، تحولات فلسطین علیرغم همه جنایت‌هایی که صهیونیست ها مرتکب شدند، در مسیر امیدبخشی به نفع ملت فلسطین پیش می رود و فلسطین و محور مقاومت پیروز این نبرد هستند و همه ما به مقاومت و دستاوردهای آن در فلسطین افتخار می کنیم. وی افزود تحولات ۴ ماه اخیر چهره حقیقی و جنایتکارانه رژیم اسرائیل را به همه جهانیان نشان داد.

فیصل مقداد تاکید کرد که هماهنگی های دو کشور ایران و سوریه در موضوعات مهم منطقه ای و بین‌المللی با قوت ادامه خواهد یافت.

فیصل مقداد توسعه روابط دوجانبه تهران دمشق را در زمینه های مختلف حائز اهمیت دانست و بر آمادگی طرف سوری برای اجرایی کردن دستورات و منویات رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

فیصل مقداد از ایستادگی ایران در کنار سوریه تشکر و قدردانی کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا