اقتصادیگفتگو

کاهش دلار،افزایش ارزش پول ملی

به گزارش خبرگزاری همسونیوز؛محمدمهدی محمودی کارشناس اقتصاد در رابطه با نوسانات ارزی درچندروز اخیربیان کرد:با توجه به نوسانات ارزی،چالشها و فرصت ها یکی دوروزاست که قیمت دلار و به تبع آن طلا وهمچنین برخی اقلامی که رابطه مستقیم با آن ها دارند سیرنزولی گرفته اند.

محمودی خاطرنشان کرد: امروزه در جامعه ما ،کاهش قیمت هادربازاروافزایش ارزش پول ملی کشورمان ،نسبت به کشورهای دیگر،یکی ازخواسته ها و آرزوهای قلبی همه مردم کشورمان است که در زیر پرچم انقلاب اسلامی زندگی می کنند، بخصوص با توجه به رشد قیمت دلارو ارز در این چند هفته اخیر، حتی هفته گذشته در بازار آزاددلاربا بالای 19000هزار تومان هم معامله می شد.

 

وی به کاهش دلار اشاره کرد و افزود :نکته ای که حائزاهمیت است کاهش نرخ ارز و دلاراست و تثیت قیمت ها نیزمهم ترازکاهش قیمت دلارمی باشد اگردلار کاهش و قیمت ها سرجای خود باقی  و افزایش نداشته باشد می تواند رضایت بخش مردم در جامعه باشد.

محمودی در ادامه گفت : آن چیزی  که می تواند به اقتصاد کشورو به تولیدکننده ،صادرکننده و واردکننده کمک کندوازوضعیت بداقتصاد نجات دهد تثبیت نرخ دلار درمحدوده قابل قبول  ،آن هم با تدبیر دولت مردان و نه با نرخ های دستوری است.

 

وی تبیین کرد:زمانی که ثبات به بازار برگردد ،تکلیف و برنامه همه ارکان درگیردر فعالیت های اقتصادی روشن می شود و در آن زمان هم دیگر افرادعادی و مشتریان خانگی با هدف حفظ سرمایه به دنبال انبار کردن و طلا در پستوهای خانه ها نخواهند بود و این سرمایه ها به چرخه اقتصاد باز خواهد گشت.

محمودی در پایان گفت :برای این که کاهش دلار و ارزادامه پیدا کندبه محرک های بیشتری نیازی دارد،این محرک ها می تواند تاثیر(اف ای تی اف)در مجلس ،جلسه رئیس بانک مرکزی در روسیه و شکایت ایران بر علیه امریکا ازدادگاه بین المللی لاهه باشد وبازار کنونی ارز به شدت به مسائل خبری ،سیاسی واقتصادی حساس است که اگریک خبرمثبتی منتشرشود می تواند یک پله برای کاهش دلار و ارز کمک کند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا