استان ها

سرزمین‌های اشغالی پادگان آمریکا و استکبار جهانی در منطقه است

سرزمین‌های اشغالی پادگان آمریکا و استکبار جهانی در منطقه است



به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم یادبود شهدای غزه و حمایت از این مردم مظلوم، ضمن تسلیت ایام وفات حضرت معصومه (س) و همچنین تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه اظهار کرد: مسلمانان غزه مصداق‌های بارز آیه ۳۰ سوره فصلت هستند، خداوند در این آیه می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ»، یعنی (در حقیقت کسانی که گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ایستادگی کردند فرشتگان بر آنان فرود می‌آیند و می‏‌گویند هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید).

وی ادامه داد: در حوادث اخیری که رخ داد هزاران کودک در غزه به شهادت رسیدند، پیش از این نیز صهیونیست‌های جنایتکار حدود چند هزار کودک را به شهادت رسانده بودند، این حیوان‌صفت‌ها چقدر زنان را هم به شهادت رساندند و خانواده‌ها را نابود کرده‌اند، این جنایت هولناک دل همه مسلمان‌ها و انسان‌های روی کره زمین را به درد آورده است، وظیفه دینی ماست که فریاد حمایت خود را از مردم مظلوم غزه بلند کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در عالم دین، قرآن و روایات بسیار از دشمنان سخن به میان آمده است، قرآن دشمن اصلی ما را مستکبران جهانی معرفی کرده است، دشمن بسیار تلاش کرده در شناخت ما نفوذ کند و در ما نسبت به این دشمنان تردید ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: نتیجه فرهنگ‌سازی دشمن کسانی هستند که دچار غرب‌زدگی‌اند و هویت و شرف انسانی و همچنین سوابق ایمانی و ملی خود را زیر پا گذاشته‌اند و عوامل ترویج معانی دشمنان شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن بسیار تلاش می‌کند انواع دشمنان را به ما بشناساند، یکی از دشمنانی که خداوند بسیار روی آن تأکید کرده شیطان است، خداوند در آیه ۶ سوره فاطر می‌فرماید «إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا یَدْعُو حِزْبَهُ لِیَکُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِیرِ»، یعنی (بی‌تردید شیطان، دشمن شماست، پس او را دشمن خود بگیرید. او گروهش را فقط به این سبب به فسق و فجور دعوت می‌کند که اهل آتش سوزان گردند)، خداوند در این آیه می‌فرماید دشمنی شیطان را جدی بگیرید.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: شیطان فقط موجودات نامرئی نیستند، خداوند در قرآن از شیاطین جن و انس صحبت می‌کند، ابلیس سردسته همه شیاطین است اما زیر نظر او شیاطین انسانی و جنی هم وجود دارند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همچنین خداوند می‌فرماید بدترین دشمن شما نفس شماست، دشمنی‌ها از اینجا شروع می‌شوند که انسان فریب می‌خورد، آن جایی که فریب می‌خوریم، زیاده‌خواهی می‌کنیم، حلال و حرام را رعایت نمی‌کنیم، به حقوق دیگران در راستای مطامع دنیایی خود تجاوز می‌کنیم، از نظر اخلاقی دچار مشکلاتی می‌شویم و در مقابل دشمنان سر ذلت فرو می‌آوریم نفس است که ما را به همه این بدی‌ها می‌کشاند.

وی یادآور شد: یکی از جدی‌ترین دشمنانی که قرآن بسیار روی آن تأکید دارد و آیات فراوانی در ویژگی‌های متنوع این دشمن مطرح کرده، یهودیان هستند، خداوند در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَی ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ»، یعنی (مسلماً یهودیان و کسانی را که شرک ورزیده‌اند دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهی یافت و قطعاً کسانی را که گفتند ما نصرانی هستیم نزدیک‌ترین مردم در دوستی با مؤمنان خواهی یافت زیرا برخی از آنان دانشمندان و رهبانانی‌اند که تکبر نمی‌‏ورزند).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در این آیه به ما می‌فرماید علاوه بر یهود، مشرکان هم دشمنان ما هستند، هر کس مؤمن است بداند که این‌ها بدترین دشمنان او هستند، خداوند در همین آیه می‌فرماید آن‌هایی که زمینه دوستی در آن‌ها برای مسلمانان وجود دارد مسیحیان واقعی هستند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: این روزها وقتی این رفراندوم جهانی و حمایت کشورها از مردم مظلوم فلسطین را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که این‌ها تفسیر وعده خدای متعال است که به مؤمنین می‌فرماید روی مسیحی‌ها هم حساب باز کنید.

وی بیان کرد: وقتی قرار است حضرت عیسی (ع) پشت‌سر امام زمان (عج) به نماز بایستد، معنایش این است که مسیحیان عالم در آخرالزمان به مسلمانان خواهند پیوست.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: زمانی که خداوند می‌فرماید مسیحیان دوستان شما هستند، روی ایمان آن‌ها تکیه می‌کند و دلیل می‌آورد، یعنی می‌فرماید این‌ها اهل ذکر و عبادت هستند، ایمان دارند و با خدا ارتباط برقرار می‌کنند، همچنین خداوند در پایان آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید این‌ها مستکبر نیستند، یعنی یهودی‌ها که در نقطه مقابل قرار دارند مستکبرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خداوند در رابطه با شیطان در آیه ۳۴ سوره بقره می‌فرماید «وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَی وَاسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ»، یعنی (چون فرشتگان را فرمودیم برای آدم سجده کنید پس بجز ابلیس که سر باز زد و کبر ورزید و از کافران شد همه به سجده درافتادند)، از این آیه متوجه می‌شویم استکبار وجه مشترک شیطان و دشمنان ماست.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند، همچنین نفس سرکش نیز فرمان خدا را نمی‌بیند و فرقی بین حق و باطل قائل نیست، وجه مشترک همه این‌ها استکبار است، استکبار یک موقع ممکن است نفس ما باشد، یک موقع ممکن است شیاطین جنّی یا انسی باشد، یک وقت هم ممکن است یهودیان باشند، وجه مشترک همه این‌ها یکی است.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: خدای متعال می‌فرماید یهودیان بدترین دشمنان شما هستند، خداوند برای ما دو قطبی درست می‌کند، ما باید موضع خود را در این دو قطبیِ معرفی شده از سوی خدا ببینیم و از دو قطبی‌های دیگر به‌شدت پرهیز کنیم، آن چیزی که تکلیف الهی است همین دو قطبی مستکبران و مستضعفان است که باید در آن موضع‌گیری کنیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند در این دو قطبی موضع‌گیری کرده و در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»، یعنی (خواستیم بر کسانی که در آن سرزمین فرو دست‏ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم).

وی عنوان کرد: معمولاً در همه دنیا می‌گویند هر دولتی ارتش دارد اما به یهودیان سرزمین‌های اشغالی می‌گویند آنجا یک ارتشی هست که دولت دارد، بنده عرض می‌کنم که این‌طور هم نیست بلکه یک پادگانی است که توسط آمریکا و استکبار جهانی اداره می‌شود، اگر این پادگان را بگیریم دیگر نه دولتی می‌ماند و نه ملتی که بخواهند مقاومت کنند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: همچنین خداوند در رابطه با یهودیان به ما می‌گوید این‌ها جانشان را خیلی دوست دارند، یعنی به ما کد می‌دهد که جانشان را نشانه بگیرید تا فرار کنند، خداوند در سوره مدثر جهنمیان را به گورخرانی رمیده تشبیه کرده که از چنگال شیر می‌گریزند، یهودیان نیز شامل جهنمیان هستند و بنابراین نباید با آن‌ها سازش و مذاکره داشت، بلکه باید مانند شیر در مقابل آن‌ها ایستاد تا بگریزند.

وی تأکید کرد: مجامع بین‌المللی که نسل‌کشی در غزه را می‌بینند و فریادی نمی‌زنند، خیلی بی‌رحمی می‌کنند، انتظار می‌رود قیام مردمی نهیبی باشد تا گوشِ کر مجامع مسئول بین‌المللی صدای مظلومیت مردم غزه را بشنود و جلوی این جنایت، خیانت، آدم‌کشی و کودک‌کشی را بگیرند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: طوفان الاقصی طوفان رفراندوم بزرگ مردمی را راه انداخته و نهیبی بر مستکبران جهانی است، خداوند در آیه ۱۰۴ سوره نساء می‌فرماید «وَلَا تَهِنُوا فِی ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا یَرْجُونَ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًا»، یعنی (در تعقیب گروه دشمنان سستی نورزید اگر شما درد می‌‏کشید آنان نیز همان گونه که شما درد می‌کشید درد می‌‏کشند و حال آنکه شما چیزهایی از خدا امید دارید که آن‌ها امید ندارند و خدا همواره دانای سنجیده‏ کار است).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: خداوند در این آیه می‌فرماید در تعقیب دشمنان سست نشوید، زیرا همان طور که شما درد می‌کشید و در سختی هستید، دشمنان نیز رنج و سختی می‌کشند اما شما به خدا امید دارید، بر اساس برنامه خدایی حرکت می‌کنید، تکلیف ایمانی خود را انجام می‌دهید و کشته‌های شما شهید محسوب می‌شوند، در حالی که مقتولان آن‌ها راهی جهنم می‌شوند و آنان ننگین و غاصب هستند، بنابراین آن‌ها چیزی ندارند که بخواهند به او دلخوش باشند.

وی اظهار کرد: امروز اختلاف شدید در بین سران رژیم صهیونیستی وجود دارد و آن‌ها نتانیاهو را باعث بیچارگی و بدبختی خود می‌دانند، در ارتش آن‌ها تزلزل جدی وجود دارد و هیچ نوع انسجام و دلگرمی ندارند، ان‌شاءالله به‌زودی وعده خدای متعال درباره آینده این رژیم منحوس غاصب محقق شود و شاهد برچیده شدن این غده سرطانی باشیم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا