اجتماعی

ارایه خدمات نوروزی سامانه ۰۹۶۲۹ به گردشگران در نوروز ۱۴۰۳

ارایه خدمات نوروزی سامانه ۰۹۶۲۹ به گردشگران در نوروز ۱۴۰۳



به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، سامانه سفر ۰۹۶۲۹ در نوروز ۱۴۰۳ به مسافران داخلی و گردشگران خارجی به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهد.

این سامانه همچون سال‌های گذشته در کنار سایر اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر برای تسهیل و تسریع در عبور و مرور در سفرهای جاده‌ای به صورت شبانه‌روزی به تماس‌های هم‌وطنان و گردشگران پاسخ می‌دهد.

پاسخگویی به تماس‌ها، رسیدگی به مسائل و شکایت مسافران در حوزه اماکن اقامتی، پذیرایی و خدماتی در کنار ثبت پیام‌های تجلیل و قدردانی از خاطره‌سازان سفر، از مهمترین وظایف و فعالیت‌های این سامانه است.

در نوروز ۱۴۰۳ به‌منظور تسهیل در تردد گردشگران و رونق صنعت گردشگری در کشورمان، خدمات اطلاعاتی گردشگران حتی ایام تعطیل به صورت ۲۴ ساعته از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ به متقاضیان ارائه می‌شود.

مسافران و گردشگران خارجی نیز در صورت مواجهه با هرگونه مشکلات گمرکی و یا انتظامی، نیاز به خدمات امداد خودرو و … در هر نقطه از ایران می‌توانند با سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند و برای حل مشکل و یا دریافت راهنمایی‌های لازم از تجارب و دانش تخصصی کارشناسان مربوطه بهره‌مند شوند.

جاذبه‌های مختلف گردشگری، وضعیت راه‌ها و جاده‌ها، هواشناسی، اماکن اقامتی، موزه‌ها و فرهنگسراها، اماکن پذیرایی، امداد خودرو، دفاتر خدمات مسافرتی، صدور اسناد، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، پمپ‌بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت گازها، مراکز فروش صنایع‌دستی، جشنواره‌های فرهنگی و …موضوعاتی است که مسافران می‌توانند با شماره گیری تلفن ۰۹۶۲۹ اطلاعات مربوط به آنها را دریافت کنند.

این سامانه به صورت دو زبان فارسی و انگلیسی است و گردشگران تمامی اطلاعات مورد نیاز مربوط به راه‌ها، هواشناسی، اسکان، پذیرایی، قیمت‌ها دریافت و شکایت خود را اعلام کنند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا