اجتماعی

ضرورت حمایت از بیماران، کارکنان بهداشتی و مراکز درمانی در غزه

ضرورت حمایت از بیماران، کارکنان بهداشتی و مراکز درمانی در غزه



به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) فوراً خواستار احترام و حفاظت از امکانات پزشکی، بیماران و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در غزه است.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی در غزه، با ذخایر ناچیز کار می‌کند و به طور فزاینده‌ای ناامن است و به نقطه‌ای بی بازگشت رسیده است که جان هزاران زخمی، بیمار و آواره را به خطر می‌اندازد. طی روزهای گذشته، تیم‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حال توزیع تجهیزات حیاتی در سازه‌های پزشکی در سراسر غزه، شاهد تصاویر هولناکی بوده‌اند که اکنون به دلیل تشدید خصومت‌ها بدتر شده‌اند.

این امر به شدت بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تلفات زیادی را بر غیرنظامیان، بیماران و کادر پزشکی وارد می‌کند. بیمارستان‌های کودکان از جمله بیمارستان الناصر که به شدت در پی جنگ آسیب دیده است و بیمارستان الرنتیسی که مجبور به توقف فعالیت خود شده است، از خشونت در امان نمانده‌اند.

شریک ما، جمعیت هلال احمر فلسطین (PRCS)، بی وقفه برای ادامه فعالیت بیمارستان قدس تلاش کرده است، زیرا در بحبوحه خصومت‌های فزاینده، امکانات لازم به شدت تمام شده است. مجتمع پزشکی الشفا، بزرگ‌ترین بیمارستان ارجاعی در نوار غزه، که قبلاً مملو از بیماران است، اکنون میزبان هزاران خانواده آواره است که طی ماه گذشته به دلیل درگیری خانه‌های خود را از دست داده اند. هرگونه عملیات نظامی در اطراف بیمارستان‌ها باید حضور غیرنظامیانی را که تحت قوانین بشردوستانه بین المللی محافظت می‌شوند، در نظر بگیرد.

حملات به مراکز درمانی و پرسنل ضربه سنگینی به سیستم بهداشت و درمان غزه وارد می‌کند که پس از بیش از یک ماه درگیری شدید به شدت ضعیف شده است. قوانین جنگ روشن است.

بیمارستان‌ها تأسیسات ویژه‌ای تحت حفاظت حقوق بشردوستانه بین‌المللی هستند. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ فوراً خواستار حفاظت فوری از همه غیرنظامیان، از جمله کارکنان بشردوستانه و پرسنل پزشکی است. این حمایت نه تنها یک الزام قانونی است، بلکه یک الزام اخلاقی برای حفظ جان انسان در این دوران وحشتناک است.

درباره صلیب سرخ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC)، یک سازمان بی‌طرف، بی‌غرض و مستقل با دستوری منحصراً بشردوستانه است که از کنوانسیون ژنو ۱۹۴۹ سرچشمه می‌گیرد. این سازمان به افرادی که در سراسر جهان تحت تأثیر درگیری‌های مسلحانه و سایر خشونت‌ها قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند و هر کاری که می‌تواند برای محافظت از جان و کرامت آنها و تسکین درد و رنج آنها، اغلب در کنار شرکای صلیب سرخ و هلال احمرانجام می‌دهد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا