دیگر رسانه ها

سرخ‌آبی‌ها در یک قدمی خصوصی شدن! – پایگاه خبری همسونیوز

محمود قامت در گفت‌وگو با ایسنا درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: هر واگذاری در چارچوب اصل ۴۴، تابع تشریفات قانونی است. اکنون هم عرضه سهام این دو باشگاه در مرحله تشریفات عرضه فرار گرفته؛ این تشریفات از آگهی عرضه سازمان‌ خصوصی‌سازی شروع می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این دو شرکت جزو شرکت‌های فرابورسی هستند، اطلاعیه عرضه توسط فرابورس مننتشر شده و آنگاه فرصتی به متقاضیان داده می‌شود تا درخواست‌هایشان را به شرکت فرابورس و خصوصی‌سازی تحویل دهند. آنگاه در یک بازه مشخص بعد از اتمام این مهلت، کارگروه اهلیت که در سازمان خصوصی تشکیل می‌شود و نمایندگان هیئت واگذاری عضو آن هستند، اهلیت و صلاحیت‌های فنی مدیریتی را از متقاضیان بررسی می‌کند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌ در ادامه توضیح داد: وقتی این بررسی انجام شد، افرادی که از فیلتر کارگروه اهلیت رد شدند، برای حضور در روز عرضه برای رقابت خرید به فرابورس معرفی می‌شوند.

قامت در پاسخ به اینکه متقاضی خرید پرسپولیس و استقلال کدام شرکت‌ها هستند، بیان کرد: در حال حاضر گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد و اینکه کنسرسیومی متشکل از چهار بانک‌ متقاضی خرید پرسپولیس و هلدینگ خلیج فارس متقاضی خرید استقلال است. اما آنچه به صورت رسمی باید اتفاق بیفتد، ارائه درخواست خرید از سوی هر متقاضی از جمله این دو متقاضی بالقوه است.

وی ادامه داد: بنابراین فردا که آخرین مهلت است، همه متقاضیان باید درخواست خود را به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دهند و آنگاه طبق شرایط عرضه، کارگروه بررسی صلاحیت، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و فرابورس هم تمکن مالی و اهلیت‌های عمومی متقاضی را بررسی می‌کند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌ اظهار کرد: اگر هر دو متقاضی از این فیلترها عبور کنند،‌ می‌توانند در روز سوم اردیبهشت در فرآیند عرضه حاضر شوند. اگر تعداد متقاضیان زیاد باشد رقابت شکل می‌گیرد و اگر برای هر کدام از دو شرکت یک متقاضی وجود داشته باشد، همان متقاضی برنده می‌شود. بعد از اینکه رقابت عرضه تمام شد، برنده مشخص است و باید به سازمان خصوصی‌سازی برای انعقاد قرارداد مراجعه کند.

قامت در پاسخ به اینکه آیا به جز هلدینگ خلیج فارس و کنسرسیوم بانکی، تقاضای دیگری برای خرید استقلال و پرسپولیس ارائه شده، گفت: تا کنون طبق اطلاعات به دست آمده، همین دو متقاضی هستند اما ما در سازمان خصوصی‌سازی همچنان منتظر درخواست‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، سوم اردیبهشت‌ماه جلسه واگذاری ۸۵ درصد از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود تا بالاخره طلسم واگذاری بیش از ۵۰ درصدی این شرکت‌ها به بخش خصوصی بشکند.

انتهای پیام

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا