اخبار سربازی و نظام وظیفه

این سرباز تمام پس‌انداز خود را بخشید/استمرار ایثارگری و مردانگی

به گزارش خبرگزاری همسونیوز حسین قدیمی متولد ۱۳۸۰ شهرستان اهر است، وی از هم‌رزمان شهید «ساسان امیرخانی حسینکلو» در درگیری با قاچاقچیان در منطقه مرزی سردشت بوده که ۱۸ مهرماه بر اثر اصابت گلوله جنگی قاچاقچیان از ناحیه کمر مجروح شد.

حسین قدیمی در ۳ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برای گذراندن خدمت سربازی که رسته خدمتی‌اش مرزبانی بوده به پادگان آموزشی شهرستان اصلاندوز اعزام و بعد از اتمام دوره آموزشی راهی محل خدمتی اش در هنگ مرزی سردشت شد.

پدر حسین گچکار بوده و به دلیل سقوط از ساختمان و آسیب دیدگی شدید فک و دست کارافتاده شده و به دلیل بالا بودن هزینه درمان از ادامه روند درمان خویش منصرف شده است. حسین قبل از خدمت با درک وضعیت خانواده اش در قامت تنها نان‌آور پشتیبان خانواده کم درآمد خویش بود. نکته قابل توجه این است که دایی حسین در دوران هشت سال دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شده و وی تربیت یافته مکتب سیدالشهدا است.

۲۴ مهرماه بود که برای اطلاع از وضعیت جسمانی سرباز جانباز «حسین قدیمی» گفتگویی با وی در خبرگزاری مهر انجام دادیم.

بعداز انتشار این گفتگو کامنت ها و بازخوردهای مختلفی در خصوص جانفشانی این سرباز جانباز مخابره شد که در یکی از آنها نریمان قادری سرباز مریوانی حکایت و خواسته جالبی مطرح کرده بود.

نریمان قادری این سرباز کرد زبان که متولد سرو آباد کردستان بوده و اکنون ساکن مریوان است، شماره حساب حسین قدیمی سرباز جانباز اهری که ترک زبان است را خواسته بود تا بخشی از هزینه درمان او را پرداخت کند.

این سرباز مریوانی در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: مدتی بود که پس انداز خود را برای خرید گوشی جمع کرده بودم و تصمیم داشتم گوشی تلفن همراه جدیدی خریداری کنم.

قادری در این خصوص افزود: بعد از خواندن گفتگوی خبرگزاری مهر با سرباز جانباز اهری که در درگیری با قاچاقچیان مجروح شده بود تصمیم گرفتم به جای خرید گوشی این پول را به حساب بانکی حسین قدیمی واریز کنم تا شاید بخشی از مشکلات مالی او رفع و همچنین بخش ناچیزی از هزینه‌های درمان تأمین شود.

نریمان که سوم اردیبهشت ۹۹ به سربازی اعزام شده است، ادامه داد: با اینکه این مبلغ ناچیز است ولی امیدوارم بخشی از مشکلات حسین قدیمی حل شود و مسئولان امر نیز از سربازان جانباز و همچنین خانواده‌های آنها حمایت کنند.

او سپس در خصوص اهدافش از این کار گفت: من هم در خدمت سربازی ام سختی‌های زیادی در مرز کشیده ام و کاملاً این عزیز جانباز را درک می‌کنم.

گفتنی است این سرباز مریوانی با ارسال تصویر فیش بانکی به سرپرستی خبرگزاری مهر در آذربایجان شرقی، مبلغی را به عنوان کمک هزینه درمان سرباز جانباز اهری به حساب شخصی حسین قدیمی واریز کرده است.

منبع:مهر

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا