بازار

پرایمر چیه و کی باید ازش استفاده کرد؟

 

انواع پرایمر آرایشی صورت

پرایمر یه محصول آرایشی نوینه که نسبت به ریمل و رژلب و دیگر وسایل آرایشی، جدیدتره. شاید خیلی‌ها هنوز خوب باهاش آشنا نیستن و نمی‌دونن چطوری باید ازش درست استفاده کنن. اما بدونید که پرایمر راز داشتن آرایش صاف و زیبای ستاره‌های معروفه و باعث می‌شه پوستشون اینقدر صاف و شفاف دیده بشه. اگه روی پوستتون جای جوش، منافذ باز، خطوط عمیق یا برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های زیادی دارید، استفاده از پرایمر برای شما خیلی مهمه. این مطلب رو بخونید تا همه چیز درباره پرایمر رو بهتون بگیم.

کی باید از پرایمر استفاده کنیم؟

پرایمر یه زیرساز آرایشیه که بعد از کرم مرطوب کننده و قبل از کرم پودر استفاده می‌شه. وقتی از پرایمر استفاده می‌کنید، زیاده‌روی نکنید. فقط به اندازه یک نخود ازش برای کل صورت کافیه. پرایمر رو روی بینی، پیشانی و جاهایی که چین و چروک دارید بزنید و به سمت بیرون صورت پخش کنید. اما یادتون باشه که بهترین وسیله برای پخش کردن پرایمر، انگشتان دستتونه. بعد از زدن پرایمر، یه مدتی صبر کنید تا خشک بشه تا آرایشتون بهتر بشه.

ولی قبل از همه اینها، اول صورتتون رو کاملا بشویید و خشک کنید. بعد کرم نرم کننده بزنید و وقتی جذب شد، پرایمر بزنید. می‌توانید پرایمر رو فقط روی قسمت‌های چرب صورت یا جاهایی که منافذ باز، لک یا چین و چروک بیشتری دارد مثل بینی، گونه‌ها و پیشانی بزنید و با نوک انگشت پخش کنید.

انواع پرایمر

انواع پرایمر

پرایمرها انواع مختلفی دارن که بر اساس نوع پوست دسته‌بندی می‌شن. برای پرایمر پوست چرب، پرایمری هست که ترشح چربی رو کنترل می‌کنه و پوست رو مات می‌کنه. برای پرایمر پوست خشک هم پرایمرهایی هستن که رطوبت می‌دن و پوست رو شفاف و زیبا می‌کنن. اگر پوست نرمالی دارید یا تا به حال از پرایمر استفاده نکردید، پرایمرهای بی‌رنگ رو امتحان کنید چون برای همه نوع پوست مناسبن. اگر می‌خواهید جوش یا قرمزی پوستتون رو بپوشانید، از پرایمر رنگ سبز استفاده کنید چون کانسیلر هم داره.

پرایمرهای رنگی به چهار دسته تقسیم می‌شن: صورتی یا نارنجی برای پوست‌های خسته، سبز برای خنثی کردن قرمزی پوست، بنفش برای کاهش زردی پوست، و طلایی برای بهبود رنگ پوست‌های تیره.

یادتون باشه که پرایمر صورت رو می‌توانید به کل صورت بمالید، اما اگر پوست حساسی دارید یا آرایش چشم براتون مهمه، از پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید. همچنین پرایمرهای مخصوص لب و مژه هم وجود دارن که کمک می‌کنند آرایش روی این قسمت‌ها زیباتر و ماندگارتر بشه.

پرایمر ضد پیری هم هست که به تقویت پوست کمک می‌کنه و از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کنه. اگر وقت یا حوصله ندارید که پوستتون رو با روش‌های طبیعی مراقبت کنید، این نوع پرایمرها می‌تونن گزینه خوبی باشن


پرایمر چه فوایدی داره؟

پرایمر فواید زیادی داره مثل صاف و یکدست کردن پوست، روشن کردن رنگ پوست، و افزایش دوام آرایش. بعضی خانم‌ها که دوست دارن چهره‌ای طبیعی و زیبا داشته باشن می‌تونن فقط از پرایمر استفاده کنن.

پرایمر رو متناسب با فصل انتخاب کنید

اگه می‌خواهید آرایش طبیعی و ماندگاری داشته باشید، بهتره از پرایمر متناسب با فصل استفاده کنید. در تابستان به دلیل گرما و افزایش رطوبت، استفاده از پرایمر مناسب اهمیت بیشتری داره. اگر پوست چربی دارید، در تابستان از پرایمر‌های سیلیکونی استفاده کنید. افراد با پوست خشک باید از پرایمر‌های آبرسان و روشن‌کننده استفاده کنند.

صاف و یکدست کردن پوست برای یک آرایش بی‌نقص

  • روشن و شفاف کردن رنگ پوست
  • درخشان و باطراوت کردن پوست
  • اصلاح رنگ پوست
  • نرم کردن پوست و آبرسانی به پوست‌های خشک
  • افزایش دوام آرایش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • پوشاندن جوش، التهاب و قرمزی پوست
  • کنترل چربی پوست و مانع از براق شدن آن
  • پوشش دادن منافذ باز پوست
  • محو کردن چین و چروک صورت

آیا استفاده از پرایمر عوارض داره؟

اگر فقط هفته‌ای یک یا دو بار از پرایمر استفاده کنید، عارضه‌ای نداره. اما استفاده زیاد و روزانه از پرایمر ممکنه عوارضی داشته باشه مثل مسدود کردن منافذ پوست. پس بهتره استفاده از پرایمر رو به مراسم خاص محدود کنید و همیشه از پرایمر‌هایی استفاده کنید که به پوستتون آسیب نرسانند. خرید پرایمر از https://milno.ir

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا