اقتصادیبازار

بررسی ساختار عینک فتوکرومیک + مزایا و معایب عینک فتوکرومیک

بررسی ساختار عینک فتوکرومیک + مزایا و معایب عینک فتوکرومیک

عینک فتوکرومیک، نوعی عینک دومنظوره می باشد. اگر دقت کرده باشید رنگ عینک بعضی از افراد تغییر می کند، به این شکل که وقتی در زیر نور خورشید هستند به رنگ تیره و هر موقع وارد یک محیط تاریک می شوند رنگ آن به حالت قبل یعنی شفاف برمی گردد.

عینک فتوکرومیک

به این مدل عینک ها، عینک فتوکرومیک می گویند. طراحی آن ها به شکلی هست که در معرض نور زیاد تیره شده و در مکان هایی که نور کمتری دارند، روشن تر می شود.

عینک آفتابی فتوکرومیک، دارای مزایا و معایبی می باشد، که حتما قبل از خرید باید آن ها را بررسی کرد.

در این محتوا از سایت عینک تابان می خواهیم شما را با ساختار عینک آفتابی فتوکرومیک و همچنین مزایا و معایب آن آشنا کنیم.

اگر به دنبال عینک آفتابی مردانه با کیفیت هستید و از طرفی می خواهید قیمت آن مقرون به صرفه باشد، به شما پیشنهاد می کنیم همین حالا به فروشگاه آنلاین عینک تابان مراجعه کنید.

عینک آفتابی فتوکرومیک چیست؟

عینک آفتابی مردانه

عینک آفتابی فتوکرومیک، به نوعی از عدسی ها گفته می شود که با نور زیاد تیره شده و با نور کم هم شفاف می شوند.

زمان تغییر رنگ عدسی های فتوکرومیک بستگی به میزان نور محیط اطراف دارد که معمولا برای تیره شدن عدسی عینک تقریبا 30 ثانیه زمان میبرد اما برای روشن شدن آن به صورت کامل حدود 5 دقیقه زمان نیاز می باشد.

عینک های فتوکرومیک در دهه 1960 میلادی اختراع شد. ابتدا فقط از شیشه برای ساخت عدسی‌ های فتوکرومیک استفاده می شد، اما امروزه از انواع عدسی های پلاستیکی استفاده می شود.

بعضی از تولیدکنندگان مدعی هستند که كنتراست تصویر و عمق دید با اين نوع عدسی ها بيشتر می‌ شود که در نتیجه به شما دید به نسبت واضح و دقیق تری می دهد.

عینک آفتابی فتوکرومیک به خوبی UV را جذب می کند، البته مسئله ای که وجود دارد این هست که برای تغییر رنگ آن باید مدت زمانی صبر کرد، که همین امر سبب نارضایتی افراد می شود.

عینک های فتوکرومیک و آفتابی برای خوب دیدن در آفتاب طراحی شده اند و نمی شود از آن ها به عنوان یک محافظ استفاده کرد، فقط در یک صورت این مسئله امکان پذیر می باشد که عینک دارای فیلتر ضد UV باشد.

توصیه می شود در زمانی که در معرض نور خورشید هستید، حتما از عینک های ضد اشعه UV استفاده کنید. به این دلیل که اشعه های ماورای بنفش باعث ایجاد سرطان سطحی چشم ها می شوند.

برای خرید عینک آفتابی مردانه در طرح ها و رنگ های مختلف کافیه همین حالا به سایت عینک تابان یه سر بزنید.

بررسی ساختار عدسی فتوکرومیک

عینک تابان

عدسی های فتوکرومیک، دارای بلورهای کوچک و شفاف کلرید می باشند، این بلورها در برابر نور به نقره و کلر تجزیه می شوند و همین ذرات مانع ورود نور می شوند و به همین امر، باعث تولید رنگ تیره می شود.

حالا هر چقدر نور شدیدتری بتابد این عمل تجزیه شدن بیشتر می شود و تیره شدن عدسی هم بیشتر خواهد شد.

عینک فتوکرومیک باید مناسب چشم بیمار باشد

براساس صحبت های متخصصان چشم پزشکی؛ عینک های آفتابی فتوکرومیک باید مناسب چشم شما باشد و از طرفی بعد از معاینه شرایط چشم شما بررسی می شود و پزشک برای شما عینک مناسبی تجویز می کند.

متخصصان چشم پزشک برای مشخص کردن لنزهای فتوکرومیک به عواملی مثل ضریب شکست عدسی و همچنین انحنای عدسی چشم بیمار دقت می کنند.

درصورت درخواست بیمار، لایه ‌های آنتی رفلکس روی عدسی‌ های عینک نصب می شود.

اگر شخص، کاهش بینایی نداشته باشد، می ‌توان مانع ورود 85 درصد نوری را که وارد چشم می ‌شود را با کمک عدسی ‌های فتوکرومیک شد.

پس افرادی که نور، باعث اذیت شدن چشم شان شود، می توان با تعیین فتوکرومیک ضعیف، متوسط یا شدید این مقدار نور اضافی را با انتخاب عدسی ‌های مناسب جلوگیری کرد.

قیمت عینک آفتابی مردانه در فروشگاه اینترنتی عینک تابان کاملا مقرون به صرفه بوده و کافیه قیمت ها را با سایر رقبا مقایسه کنید.

آشنایی با رنگ های عدسی عینک فتوکرومیک

خرید عینک فتوکرومیک

افرادی که بیماری خاصی ندارند و فقط برای جلوگیری نور خورشید به چشم شان قصد خرید عینک آفتابی فتوکرومیک دارند، رنگ های خاکستری و قهوه ای گزینه ای مناسب برای آن ها می باشد.

توجه داشته باشید که براساس نوع بیماری فرد، رنگ عدسی فقط توسط چشم پزشک مشخص می ‌شود.

خرید عینک آفتابی مردانه در سایت عینک تابان با تخفیف ویژه به مدت محدود

چه کسانی می توانند از عینک فتوکرومیک استفاده کنند؟

کسانی که به نور حساسیت دارند می توانند از عینک های فتوکرومیک استفاده کنند، این نوع عدسی ها توانایی حذف 85 درصد از نور را دارند.

مزایای استفاده از عینک فتوکرومیک چیست؟

عدسی های فتوکرومیک دو منظوره می باشند و از طرفی نیازی نیست دو عینک برای محیط بیرون و محیط داخل منزل خریداری کنید و همچنین می توان از آن به عنوان یک عینک طبی و آفتابی استفاده کرد. که همین امر باعث کاهش هزینه های شما می شود.

تمامی عینک آفتابی مردانه در فروشگاه عینک تابان دارای UV400 بوده و به خوبی می تواند از چشم های شما در برابر اشعه مضر خورشید مواظبت کند.

معایب عینک فتوکرومیک چیست؟

عدسی های فتوکرومیک در فصل سرما، با تاخیر بیشتری تیره و روشن می شوند که همین مسئله باعث نگرانی افراد می شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا