سیاسی

داعش به دنبال کشتار زنان و کودکان است

داعش به دنبال کشتار زنان و کودکان است



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور امروز در دیدار «رستم امامعلی» رییس مجلس ملی تاجیکستان، روند گسترش روابط تهران-دوشنبه در ۲ سال اخیر را مطلوب توصیف کرد و با بیان اینکه توسعه همکاری‌های پارلمانی مهم و پشتوانه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی است، بر تقویت و ارتقای روابط فرهنگی دو کشور نیز تاکید کرد.

رییس‌جمهور همچنین مبارزه با «تروریسم، جرایم سازمان یافته و مواد مخدر» را از الزامات همکاری‌های ایران و تاجیکستان عنوان کرد و با اشاره به مسائل مشترک دو کشور به عنوان همسایگان افغانستان، بر ضرورت مقابله فعال همه کشورهای منطقه با جریان‌های تروریستی از جمله داعش تاکید کرد و اظهار داشت: این گروه تکفیری دست‌پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی همانند صهیونیست‌ها در غزه، به دنبال کشتار زنان و کودکان بیگناه است.

رییس مجلس ملی تاجیکستان نیز در این دیدار با اشاره به افزایش مداوم حجم تجارت ایران و تاجیکستان در ۲ سال اخیر، ناامنی در منطقه را نگرانی مشترک دو کشور و عاملی مخاطره‌آمیز برای همکاری‌های تجاری عنوان کرد.

رستم امامعلی همچنین با اعلام حمایت کشورش از تشکیل دولت مستقل فلسطینی، جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن بیش از ۲۲ هزار غیرنظامی فلسطینی در غزه را محکوم کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا