ورزشی

سردرگمی بایرن مونیخ برای انتخاب سرمربی/ سه گزینه جدید مشخص شدند

سردرگمی بایرن مونیخ برای انتخاب سرمربی/ سه گزینه جدید مشخص شدند


به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان در فصل جاری بوندسلیگا و با هدایت «توماس توخل» تا پایان هفته بیست و هفتم با اختلاف ۱۳ امتیازی نسبت به بایرلورکوزن در رده دوم قرار دارد و امید چندانی به کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات را ندارد.

هرچند بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا توانسته است خود را به مرحله یک چهارم نهایی برساند و در این مرحله باید به مصاف آرسنال برود اما به گفته رسانه‌های آلمانی، بایرنی‌ها به دنبال یک سرمربی جدید هستند و توخل در پایان فصل پس از یک فصل ناامید کننده در بوندسلیگا از این تیم جدا می‌شود.

همین مساله باعث شده است که مدیران این تیم به دنبال مذاکره با گزینه‌های مختلف برای هدایت «باواریایی ها» باشند و ۳ گزینه جدی برای این امر مطرح شده است. «ژاپی آلونسو» سرمربی موفق بایرلورکوزن جدی ترین هدف بایرن مونیخ بود اما پس از آنکه این مربی اسپانیایی اعلام کرد که قصد دارد فصل آینده را هم با این تیم بگذراند گزینه‌های دیگری برای هدایت بایرن مطرح شد.

سردرگمی بایرن مونیخ برای انتخاب سرمربی/ سه گزینه جدید مشخص شدند

روبرتو دی زربی

«روبرتو دی زربی» سرمربی تیم فوتبال «برایتون» از آغاز فصل ۲۰۲۲ هدایت این تیم انگلیسی را برعهده گرفت و در مدتی که روی نیمکت این تیم نشسته است نتایج خیره کننده‌ای توانسته است به ثبت برساند.

او در فصل نخست موفق شد با برایتون در رده ششم لیگ برتر قرار بگیرد و برای نخستین بار این تیم را به یک رویداد اروپایی رساند و راهی لیگ اروپا شد و موفق شد در فصل جاری به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات صعود کند اما برابر «رم» ایتالیا تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. او در فصل جاری لیگ برتر هم تا پایان هفته بیست و نهم در رده نهم قرار دارد. این مربی ایتالیایی پیش از این هم به دلیل عملکرد درخشانش در تیم‌های «ساسولو» ایتالیا و «شاختار دونتسک» اوکراین مورد تحسین قرار گرفته بود.

اما به نظر می‌رسد او آخرین فصل حضورش در برایتون را تجربه می‌کند و تیم‌های مطرحی تلاش می‌کنند با ربودن گوی سبقت از هم، سکان هدایت تیمشان را به «دی زربی» بدهند. به گفته پایگاه خبری «تایمز» بایرن مونیخ آلمان یکی از جدی ترین مشتریان «دی زربی» است.

اما بایرن مونیخ برای جذب «دی زربی» رقیب سرسختی دارد و باید در این مسیر با «لیورپول» رقابت کند. «یورگن کلوپ» سرمربی لیورپول پیش از این اعلام کرده است که در پایان فصل از هدایت این تیم کنار خواهد رفت لیورپولی‌ها باید به دنبال یک مربی جایگزین باشند و به گفته پایگاه خبری «dailymail» روبرتو دی زربی یکی از اهداف «قرمزپوشان» آن فیلد است. این پایگاه خبری البته مدعی شده است جدی ترین گزینه لیورپول برای جایگزینی «یورگن کلوپ» «روبن آمورین» سرمربی تیم فوتبال «اسپورتینگ لیسبون» پرتغال است.

روبرتو دی زربی که در هفته‌های اخیر گمانه زنی‌های متفاوتی برای او مطرح شده است به صورت کلی به آینده خود اشاره کرده است. او پیش از شکست ۲ بر یک برابر لیورپول در مورد برنامه‌هایش صحبت کرد و گفت: می‌خواهم با باشگاهم صحبت کنم، من با این تیم قرارداد دارم، اما مشکل قرارداد نیست، مشکل پیدا کردن هدف و برنامه‌ای جدید و یافتن چشم انداز روشنی برای آینده است.

یولیان ناگلزمن

پایگاه خبری «تایمز» هم در گزارشی به گزینه‌های دیگر مدنظر بایرن مونیخ پرداخت و به «یولیان ناگلزمن» سرمربی سابق این تیم اشاره کرد. او در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ هدایت بایرن مونیخ را برعهده داشت و سپس هدایت تیم ملی فوتبال آلمان را برعهده گرفت و مطرح شدن اسم او به عنوان گزینه هدایت بایرن مونیخ برای هوادارن این تیم شوکه کننده بود. چرا که که به نظر نمی‌رسد او هدایت آلمان را کنار بگذارد و مجدداً به بایرن بازگردد.

رالف رانگنیک

بنابر گفته‌های «تایمز» سومین گزینه هدایت بایرن مونیخ «رالف رانگنیک» سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال اتریش است. این مربی آلمانی پیش از آنکه هدایت اتریش را برعهده بگیرد برای مدت کوتاهی روی نیمکت منچستریونایتد نشست و پیش از آن هم سابقه هدایت تیم‌های مطرحی نظیر شال که، لایپزیش و اشتوتگارت را در کارنامه دارد.

در نهایت باید گفت که هدایت این تیم بزرگ آلمانی هرکسی که برعهده بگیرد باید یک خانه تکانی و بازسازی اساسی در تیم ایجاد کند و بی گمان کار سختی در پیش خواهد داشت.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا