بازار

انواع اجاق گازهای توکار و صفحه ای کدام است؟

آشپزخانه مهم ترین بخش هر خانه‌ی ایرانی محسوب می‌شود، تا جایی که این فضا همیشه لقب قلب تپنده خانه را به دوش می کشد. همه شما به خوبی می‌دانید که هر وسیله در انواع گوناگونی تولید می‌شود و به همین دلیل انواع اجاق گاز توکار اخوان و صفحه ای در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود آن را خریداری نمایید.

در این میان گاز توکار اخوان یکی از محبوب ترین مدل های اجاق گاز است که مورد پسند بسیاری از مشتریان است و با قیمت مناسب آن را خریداری کرده و در آشپزخانه خود نصب می‌کنند. در این مقاله با ما همراه ما باشید تا با انواع اجاق گازهای اخوان از گاز شیشه ای اخوان گرفته تا قیمت گاز توکار اخوان آشنا شوید.

گاز رومیزی چیست؟

گاز رومیزی به اجاق گازهایی گفته می شود که بر روی کابینت یا میز قرار می‌گیرد که سه شعله و پنج شعله است که در حال حاضر چندان قابل استفاده نیست و به جای آن افراد از اجاق گازهای توکار و صفحه ای استفاده می‌نمایند.

امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی مردم استفاده از اجاق های رومیزی کاهش پیدا کرده و اکثر مردم برای خرید لوازم آشپزخانه معمولا به سراغ اجاق گازهای توکار و صفحه ای می‌روند. در حال حاضر در بازار اجاق گاز بهترین اجاق گاز توکار اخوان است که مشتریان پروپاقرص خود را دارد و دلیل آن هم قیمت و کیفیت فوق العاده این نوع اجاق است.

انواع گاز صفحه ای و رومیزی

امروزه به دلیل پایین بودن متراژ انواع ساختمان مسکونی، اجاق گاز رومیزی، صفحه ای یا توکار مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. این اجاق گازها بر روی کابینت نصب می‌شوند و فضای کمی از آشپزخانه را اشغال می کنند. گازهای رومیزی یا صفحه ای از نظر جنس صفحه و کارکرد انواع مختلفی دارند که در ادامه شرح خواهیم داد:

اجاق گاز صفحه ای برقی

 اجاق گاز برقی مناسب برای مکان هایی است که در آنجا دسترسی به گاز شهری و مایع وجود ندارد و می‌توان از انرژی برق جهت تامین گرما و پخت و پز استفاده کرد. شرکت اخوان از قدیمی ترین تولید کنندگان تجهیزات آشپزخانه در ایران، در حال حاضر سه مدل اجاق برقی رومیزی (صفحه ای) تولید می‌کند که هر سه مدل طرفداران خاص خود را دارد و بسیار پرفروش است.

این اجاق گازها کاملا ایمن و دارای استاندارد بوده و بعد از رسیدن به دمای مورد نظر جهت حفظ ایمنی بیشتر  ترموستات آن به صورت خودکار قطع می‌شود و ادامه سیستم گرمایی توسط چدن مخصوص که برای این محصول تعبیه شده تامین می‌شود.

اجاق گاز رومیزی گازی

قیمت گاز رومیزی بسیار متنوع است، عواملی که در انتخاب اجاق گاز باید در نظر گرفت، همگی روی قیمت اجاق تاثیر می‌گذارند. برند، جنس، نوع و ابعاد همگی پارامترهای مهمی در تعیین قیمت هستند. بنابراین با توجه به موارد فوق الذکر می‌توان اجاق گاز رومیزی مورد نظر را انتخاب نموده و سپس نسبت به خریداری آن اقدام کرد.

اجاق گاز صفحه ای استیل

اجاق گاز استیل زیبا و بادوام بوده و به دلیل نچسبیدن مواد غذایی بر روی آن به راحتی تمیز می‌شود. این نوع اجاق گاز بسیار در بین مصرف کنندگان پرطرفدار بوده و به دو نوع ساده و آجدار دسته بندی می شود. اجاق گازهای استیل ساده سطحی صاف و براق دارند.

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای

 یکی دیگر از انواع اجاق گاز توکار، اجاق گاز شیشه ای اخوان شیشه است که همانطور که از نام این اجاق گاز پیداست، جنس آن شیشه است. صفحه شیشه ای این اجاق گاز زیبایی زیادی به آشپزخانه می‌بخشد و تاثیر بسزایی در شیک شدن خانه دارد. شیشه ای که در آن به کار رفته است نشکن می باشد و در برابر حرارت و فشار بسیار مقاوم می باشد.

بسیاری از افراد بر این گمان هستند که اگر بر روی این صفحه زمانی که داغ است آب بریزید می شکند در اشتباه هستند، چرا که به قدری جنس آن عالی می باشد که به هیچ وجه نمی شکند، اما به طور کلی بیشتر خانم هایی که زیاد آشپزی می کنندجنس استیل را بیشتر می پسندند . ولی جنس شیشه ای با اینکه قدرت و تحمل زیادی در برابر حرارت و فشار دارد زیبایی بیشتری را به آشپزخانه می بخشد.

نکاتی که هنگام خرید گاز صفحه ای باید به آن توجه کنیم

قیمت گاز توکار اخوان با توجه به تنوع مدل ها و اندازه ها و متریال به کار رفته در آن متغیر است. معمولا این اجاق گازها در مدل های چهار شعله و پنج شعله بیشتر به فروش می‌رسند که با حداقل قیمت برندهای خارجی می‌توان گفت قیمت خرید گاز توکار اخوان بسیار متفاوت است، چرا که برندهای خارجی قیمت بسیار بالایی را دارند، آن هم نه به خاطر کیفیت بلکه به خاطر قیمت بالای دلار. ولی قیمت گاز توکار اخوان و کیفیت فوق العاده آن توانسته است دست برندهای خارجی رو کوتاه کرده و بهترین را به مشتریان خود عرضه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا