استان ها

بهسازی و تجهیز مدارس رشت در اولویت قرار گیرد

بهسازی و تجهیز مدارس رشت در اولویت قرار گیرد



به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یکشنبه با همراهی مدیرکل نوسازی مدارس گیلان و رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت طی بازدید از ۴ مدرسه در رشت اظهار کرد: هم افزایی به وجود آمده در نوسازی مدارس و آموزش پرورش بسیار اثربخش است.

عاشوری افزود: ضمن وجود چالش‌های متعدد در خصوص نوسازی و افزایش استحکام بناهای فضاهای آموزشی نیاز است با تعیین نقشه راه و کار جهادی به این موضوع پرداخته شود.

وی به توجه مقام معظم رهبری به تعلیم و تربیت اشاره کرد و ادامه داد: بر همین اساس می‌طلبد ما در این بخش تمام توان خود را به کار ببندیم.

عاشوری با تاکید بر اینکه فراهم کردن زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره باید در اولویت کارها قرار گیرد، ادامه داد: جهت تحقق این امر همه مسئولین موظف به همکاری و هماهنگی با آموزش و پرورش هستند.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه تقویت مدارس رویکرد دولت سیزدهم است، اضافه کرد: حفظ و صیانت از مدرسه یک وظیفه همگانی است که در همین راستا می‌توان از ظرفیت اولیا نیز استفاده کرد.

عاشوری تصریح کرد: مدارس تخریبی و فاقد فضای آموزشی نامناسب یکی از دغدغه‌های اساسی آموزش و پرورش است که بایستی اقدامات مناسب در راستای تخریب، بهسازی و بازسازی این مدارس با مشارکت خیرین انجام شود.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه محیط مدرسه باید شایسته فرزندانمان باشد، بیان کرد: در همین راستا و در بخش تعمیر و تجهیز مدارس امسال در کمیته برنامه ریزی ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که بر مبنای ضرورت به مدارس نیازمند اختصاص پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه خیرین مدرسه ساز نمونه بارز مشارکت اجتماعی و فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش هستند، اضافه کرد: خیران ظرفیتی برای ساخت، تجهیز و بهسازی مدارس تخریبی در شهرستان هستند.

عاشوری تصریح کرد: طی جلساتی در استان و طبق توافقات صورت گرفته ۶ مدرسه در ۲ ناحیه شهر رشت توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مقاوم سازی می‌شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا