اجتماعیبازارمنتخب سردبیر

برای چه نوع بیماری هایی می توانیم به دکتر طب سنتی مراجعه کنیم

برای چه نوع بیماری هایی می توانیم به دکتر طب سنتی مراجعه کنیم

بیش از هزاران سال است که افراد از گیاهان و مشتقات آن ها برای درمان بیماری ها استفاده می کنند. توصیه های سنتی برای درمان، رفته رفته جایگاه علمی پیدا کردند. به طوری که امروزه طب سنتی به عنوان رایج ترین روش های درمان بیماری های روحی و جسمی به حساب می آید. در بیشتر کشورها، طب سنتی جایگاه ویژه ای در بین عموم مردم دارد و چون مردم به این نتیجه رسیده اند که عوارض و هزینه های درمانی در درمان سنتی بسیار پایین تر است.

از آنجا که هر روز جایگاه درمان سنتی در بین مردم محکم تر می شود اما هنوز هم ابهاماتی در خصوص درمان با این روش وجود دارد و بسیاری از افراد هنوز هم روش های درمانی شیمیایی را بر داروهای گیاهی ترجیح می دهند.

 

درباره بیماری های قابل درمان با طب سنتی

 

طب سنتی در خصوص درمان بیماری های مختلفی توانسته است، شهرت جهانی پیدا کند. در ایران نیز پزشکان با استفاده از گیاهان دارویی متنوعی که در خود کشور و کشورهای همسایه جمع آوری کرده اند، توانسته اند بر درمان بسیاری از بیماری ها غلبه کنند و آنها را در مراحل ابتدایی بیماری کنترل کنند.

با توجه به اینکه سبک زندگی افراد، آن ها را در معرض ابتلا به بیماری های مختلفی قرار می دهد پس لازم است تا روش های درمانی موثری به کار گرفته شود تا در کنار تنش ها و مخاطرات زندگی بتوان همچنان سلامت خود را حفظ کرد. شرایط زندگی باعث شده است تا همه ی افراد در شرایط زندگی ایده آل قرار نگیرند و نتوانند یک سبک زندگی سالم با فعالیت های مشخص را پیش ببرند، از این رو با داروهای گیاهی میتوان درمان ها را اصولی و از ریشه ادامه داد.

 

به طور کلی طب سنتی شامل رشته های گیاه درمانی، حجامت، زالودرمانی، فصد یا رگ زنی و تصفیه خون و اصلاح مزاج است که، برای درمان هر بیماری یکی از این روش ها و یا ترکیبی از چند روش استفاده می شود. در ادامه بیماری های شایعی که با طب سنتی قابل درمان هستند را بیان خواهیم کرد.

درمان بیماری های قلبی با طب سنتی

به طور کلی با طب سنتی می توان انواع بیماری قلبی، بیماری مغز و اعصاب، بیماری های اعصاب و روان، بیماری زنان و نازایی و غیره را درمان کرد. در زیر به چند مورد از رایج ترین بیماری هایی می پردازیم که افراد برای درمان، داروهای سنتی و گیاهی را انتخاب می کنند:

1-        گرفتگی عروق قلب : افراد در هر دسته مزاجی که باشند ممکن است دچار گرفتگی عروق قلب شوند. در این بیماری عروق قلب به وسیله مواد زائد مانند روغن های صنعتی، بیماری های مربوط به غلظت خون، چاقی  کم تحرکی و … مسدود می شوند. توصیه های طب سنتی برای این بیماران کم کردن مصرف روغن، مصرف مخلوط پوره سیر و آبلیمو، دم کرده گل گاوزبان، مصرف عرق کیالک می باشد.

2-        افتادگی دریچه قلب: در طب سنتی برای درمان این عارضه از دارو و رژیم غذایی استفاده می شود. چون بیشتر افراد سودا و بلغمی مزاج دچار این بیماری می شوند و اخلاط غالب باعث می شوند که عضلات قلب ضعیف  شوند و عملکرد آنها مختل شود که، با داروهای گیاهی و تغییر رژیم غذایی درمان شروع می شود.

3-        درد محل قلب: درد محل قلب ممکن است در اثر نفخ معده، گرفتگی عروق، فشار خون بالا یا پایین، غلظت خون و … به وجود بیاید. در درمان های سنتی ابتدا ریشه درد پیدا می شود و سپس بر اساس آن درمان تجویز می شود.

4-        تپش قلب: گاها یکی از مواردی که باعث درد در محل قلب شده، باعث تپش قلب هم می شود که عامل اصلی آن هم غلبه یکی از اخلاط می باشد و این بیماری هم با رژیم غذایی صحیح و دارو قابل درمان است.

به طور کلی هر بیماری قلبی و عروقی ریشه در تغذیه نامناسب، بی تحرکی، چاقی، استرس های روحی، تنش های روزمره و …دارد. این بیماری ها در طب نوین، شاید به صورت کامل ریشه یابی و درمان نشوند اما در طب سنتی با فرآورده های گیاهی بی ضرر میتوان بیماری ها را کاملا کنترل و درمان کنند.

سایر بیماری های رایج قابل درمان با طب سنتی

همانطور که گفته شده بیماری های زیادی هستند که با طب سنتی به طور کامل درمان می شوند اما برخی از مشکلات رایجی که بیشتر افراد به آن دچار هستند و نمی خواهند درمان های شیمیایی را ادامه دهند، با درمان های سنتی رفع می شوند که در زیر به چند مورد از این بیماری ها اشاره می کنیم:

  • رفلکس اسید معده: در افراد با مشکل ازدیاد خلط سودا این مشکل روی می دهد که با درمان های گیاهی و رژیم های مربوط به اشخاص سودا مزاج رفع می شود.
  • نفخ معده: نفخ معده دلایل متعددی دارد که برخی از آن ها شامل یبوست، تجمع خلط سودا یا بلغم در معده، وجود بیماری هایی مانند کبد چرب، داشتن سنگ در صفرا و غیره می باشد. در نفخ ابتدا ریشه بیماری پیدا می شود سپس درمان بر اساس آن شروع می شود.
  • زخم معده یا روده: زمانی که دستگاه گوارش با مشکل زیاد شدن خلط سودا مواجه شود فرد دچار زخم معده یا روده می شود. در این بیماری ممکن است فرد دچار یبوست شده باشد که با داروهای گیاهی ملین رفع می شود. برای اینکه زخم بیمار ضدعفونی شود، عرق آویشن پیشنهاد می شود همچنین از داروهای ترمیم زخم های داخلی مانند مومیایی خوراکی، داروهای ضد خلط سودا و غیره استفاده می شود.
  • سایر بیماری های رایج از قبیل چاقی و لاغری، دیسک کمر، مشکلات استخوان و مفاصل در پیری و کودکی، بیماری های کبد چرب، بیماری های چربی خون، دیابت، مشکلات رشد در کودکان و غیره با داروهای گیاهی قابل درمان هستند.

 

آشنایی با معروف ترین دکتر طب سنتی

دکتر خیراندیش یکی از بهترین دکتر های حال حاضر در زمینه طب سنتی است که با مراجعه به سایت پذیرش 24 می توانید از مشاوره های ایشان استفاده کنید.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا