اخبار سربازی و نظام وظیفهاخبار ویژهامنیتی-دفاعیخبر ویژه

مشوق‌های ویژه برای سربازانی که دوره‌های مهارت آموزی گذرانده‌اند



به گزارش خبرگزاری مهر، سردار موسی کمالی مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ظهر امروز در نشست خبری همایش سراسری «پنجه‌های کارآمد-سربازان ماهر» اظهار کرد: سربازی برای مشارکت مردم در امر دفاع است و سربازان ما که جوانان ذکور کشور هستند بخش مهمی از مسئولیت دفاع را برعهده دارند که کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

وی افزود: تامین نیروی های مسلح از بین جوانان است و چیزی حدود ۵۰ درصد نیروهانی انسانی را از بین جوانان تعیین می‌کنیم.

سردار کمالی گفت: سومین مورد بحث کادرسازی و توانمندی است که کمتر به آن توجه میشد و جوانان وارد نیروهای مسلح می شدند و از آن خارج می شدند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب ۱۵ میلیون وارد سربازی شدند و ۷ میلیون معارف شدند و در کل ۲۲ میلیون از جمعیت ما را افرادی را تشکیل می دهند که به نحوی با سربازی کار داشتند.

سردار کمالی گفت: قرارگاه مهارت آموزی قرار است پلی باشد تا از ۹۴۵ هزار نفر افرادی هستند که چیزی حدود هزار و ۴۵۰ ساعت حداقل و بیش از ۲ هزار ساعت اموزش مهارتی دیدند و ۶۳ درصد اینها هم پسر هستند.

سردار کمالی گفت: البته در حال حاضر این مشوق ها برای ۱۰۰ نفر برگزیده آموزش و پرورش اجرایی می شود که قرار است در همایش پنجه‌های کارآمد _سربازان ماهر تقدیر شوند، این مشوق‌ها از ۲۶ آبان اجرایی می شود.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: مشمولی که قبل از خدمت مهارت کسب کند و از آن لیست ۵۱۲ مهارت خدمتی فرا بگیرد می‌تواند از منوی مشوق هایی که ۷ سرفصل دارد یکی از آنها را انتخاب کند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا