استان ها

۹۲۷ هزار و ۱۴۴ نفر از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند

۹۲۷ هزار و ۱۴۴ نفر از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند



به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان آغاز سفرهای نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا نهم فروردین ماه ۴۲۱ هزار و یک مسافر و گردشگر نوروزی در اقامت گاه‌های استان مستقر شدند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۵۴۶ نفر در اقامت گاه‌های رسمی خراسان جنوبی اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، با اشاره به بازدید ۹۲۷ هزار و ۱۴۴ نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خراسان جنوبی در این مدت اظهار کرد: در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری، چندین غرفه بازارچه صنایع‌دستی نیز در استان راه‌اندازی شده که به ارائه صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی مزیت‌دار استان به عنوان سوغات می‌پردازند.

شاه وردی گفت: از این میزان ۳۶۶ هزار و ۹۹ نفر از جاذبه‌های تاریخی، دو هزار و ۶۹۶ نفر از جاذبه‌های تفریحی، ۲۵۱ هزار و ۳۴۷ نفر از جاذبه‌های طبیعی، و ۳۷۹ نفر از جاذبه‌های فرهنگی، ۲۶۲ هزار و ۷۸۸ نفر از جاذبه‌های مذهبی و ۷۱۰ نفر هم از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۵ هزار و ۳۶۵ نفر در هتل، ۶۳۰ نفر در اقامتگاه سنتی، ۶ هزار و ۲۲۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲ هزار و ۵۲۶ نفر در مهمان‌پذیرها و ۲۴ هزار و ۸۲۸ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی اسکان یافتند.

شاه وردی با بیان اینکه میزان اقامت در طرح خانه مسافر دو هزار و ۴۲۵ نفر بوده است، بیان کرد: ۵۳ هزار و ۱۹۶ نفر نیز در زائر سراها، هزار و ۵۰۷ نفر در اردوگاه‌ها اقامت داشته‌اند و میزان اقامت در مناطق نمونه گردشگری نیز ۸ هزار و ۱۴۲ نفر و در مجتمع‌های بین راهی نیز دو هزار و ۶۹۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: میزان اقامت در اقامتگاه‌های غیر رسمی نیز در این بازه زمانی ۳۱۲ هزار و ۸۳۶ نفر و در اقامتگاه‌های اضطراری نیز ۶۱۹ نفر بوده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا