دیگر رسانه هاورزشییادداشت

نقد بدون تعارف!

جمله معروفی وجود دارد که میگوید از عرش به فرش ولی بعد از گذشت حدود 3 سال این حرف برای تیم با شخصیتی همانند پرسپولیس متفاوت است. این تیم 3 سال پیش در جدول لیگ برتر از اوضاع مساعدی برخوردار نبود ، ولی حالا منتظر هتریک در قهرمانی در لیگ میباشد، و این امر را مدیون شخصی جز برانکو ایوانکوییچ نیستند، که ورود دوباره خود به لیگ برتر ایران شخصیت حرفه ایی را نه تنها به تیم پرطرفدار پرسپولیس بلکه به این لیگ اورده است به طرزی که هوادارن پرسپولیس متعصبانه از او پشتیبانی میکنند که انگار این شخص از هر خطایی مصون است.
این در حالیست که همه انسان ها، حتی باهوش ترین ها و حرفه ای ترین ها، گاهی تصمیمات غلط میگیرند و به نفع انهاست این اشتباهات یادآوری شود، زیرا که هیچ چیز مثل معصوم دانستن افراد، آنها را به ورطه سقوط نزدیک نمیکند.
حالا چنین وضیعتی برای برانکو به وجود آمده است ، مربی ای که در طول حضورش در این تیم از حمایت بی چون و چرای هواداران برخوردار بوده که با (شعار هرچی برانکو بگه ) او را همراهی کردند ولی گاهی اوقات این شعار بر ضرر تیم بوده است.
برانکو ایوانکوییچ در ابتدا تیمی از سیستمی پایدار درست کرد که لایق و شایسته قهرمانی بوده، ولی با گذشت زمان حاشیه های فروانی را با خود به همراه آورد که شاید همین موضوع دلیلی بر قهرمان نشدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بوده است.
او رامین رضاییان و محسن مسلمان که جزو ارکان اصلی تیم بوده به دلایل انظباطی اخراج کرد در حالی که میتوانست به خاطر مصالح تیم کمی نرمش به خرج دهد. بعد از خرید با ارزش خود از تیم پیکان، یعنی گادوین منشا که در طول یک سال و نیم عملکرد خوبی نداشته است از تیم اخرج کرد و این بازیکن به تیم رقیب یعنی استقلال رفت و جالب اینکه این بازیکن در تیم استقلال عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته است.
با وجود عملکرد بد گادوین منشا این کار شاید درست بوده، ولی گاوین منشا هر کیفیتی که داشته است حداقل او در قالب و همکاری تیمی جا افتاده بوده و از همبازیانش درک متقابل داشت و گزینه جایگزین او یعنی ماریو بودیمیر بازی قابل قبولی نداشته است و همانند گادوین منشا یک گل زده است و مسئله ای را حل نکرده هیچ، شاید بحرانی هم در نظم تیمی و وجود اورده.
حالا با مصدومیتی که گریبان این بازیکن را گرفته و برای معالجه به کشور خود برگشته عملا اشتباه از دست دادن منشا به اثبات رسیده است.
حالا سوالی که به وجود میاید اینست که است که آیا سفر او به کشورش یک بهانه بوده است و قرار است قضیه آنتونی گولچ که یک دقیقه هم برای پرسپولیس بازی نکرد، دوباره تکرار شود؟
پایان

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا