بازار

در مورد ویزای شینگن ، ویزای کانادا و ویزای یونان بیشتر بدانیم

اگر به منظور انجام فعالیت هایی نظیر گردشگری و تفریح، بازدید از اقوام و آشنایان، امور کاری و تجاری، ادامه تحصیل و حتی اقامت دائم و زندگی، قصد سفر کردن به کشور دیگری را دارید باید حتما برای ورود به کشور مورد نظر، علاوه بر پاسپورت برای ویزا نیز اقدام نمایید. اما ویزا چیست و چه کاربردهایی دارد؟ مدت‌ها قبل، در زمان‌ های قدیم، پاسپورت و ویزا معمولاً یک نوع اسناد مسافرتی به حساب می آمدند. اما امروزه پاسپورت به عنوان مدرک اولیه مورد نیاز برای سفرهای خارجی و ویزا نیز به عنوان مدرک دوم محسوب می شود. ویزا مدرکی است که مجوز ورود به کشورهای دیگر را به متقاضیان خواهد داد. در واقع ویزا برگه ای است که ضمیمه پاسپورت شما خواهد شد و نمایانگر موافقت یکی از نمایندگان سفارت کشور مربوطه با درخواست شما به جهت ورود به کشور مورد نظرتان است. ویزا معمولاً می تواند به شکل یک برچسب تایید شده در پاسپورت و یا دیگر اسناد مسافرتی باشد.

انواع ویزاها از لحاظ تعداد ورود و خروج به کشور مورد نظر :

ویزاها از لحاظ تعداد اجازه ورود و خروج به هر کشور به نوع دیگری از دسته بندی تقسیم می شوند. یعنی هر کدام از آنها می توانند به صورت سینگل ( یکبار ورود )، دابل (دوبار ورود ) ویا مولتیپل (چندبار ورود ) صادر شوند.

انواع ویزا از لحاظ شرایط و محل صدور :

ویزای معمولی: برای دریافت ویزای معمولی اصولا باید قبل از مسافرت توسط سفارتخانه کشور مربوطه اقدام کرد.

ویزای بدو ورود: این ویزا در لحظه ورود به کشور مقصد برایتان صادر خواهد شد.

تاریخ اعتبار ویزا و تعداد روزهای مجاز :

تاریخ اعتبار ویزا: تاریخ اعتبار ویزا درواقع تاریخی است که دارنده ویزا فقط در طی آن حق استفاده از ویزای خود را دارد و ویزا در خارج از چهارچوب آن اعتباری نخواهد داشت.

تعداد روزهای مجاز: تعداد روزهایی که فرد مجاز است در محدوده تاریخ اعتبار ویزا، به سر ببرد که به صورت رقم روزانه (مثلا از یک تا ۹۰ روز) جداگانه در ویزا درج شده است.

ویزای شینگن چیست؟

موافقت نامه‌ ای است که به برداشته شدن مرز بین ۶ کشور اروپایی انجامید و امکان مسافرت بدون روادید بین این کشورها را فراهم کرد. این پیمان در سال ۱۹۸۵ بین پنج کشور اروپای غربی به امضا رسید و کشورهای دیگر به تدریج به این پیمان ملحق شدند و در حال حاضر ۲۶ کشور اروپایی از قوانین این پیمان پیروی می‌کنند. گرد آوری شده توسط آژانس شمیران گشت و ما به شما پیشنهاد می‌دهیم مطالبی در مورد قوانین ویزای شینگن را مطالعه کنید.

کشورهای شینگن

موافقتنامه شینگن در سال ۱۹۸۵در لوکزامبورگ از سوی بلژیک، فرانسه، آلمان غربی، هلند و لوکزامبورگ به امضا رسید. تمام کشورهای اتحادیه اروپا بجز بریتانیا و ایرلند وارد این پیمان شده‌اند و در حال حاضر ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن هستند.

این ۲۶ کشور عبارت اند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس. اگر اطلاعات بیشتری میخواهید کسب کنید میتوانید از موسسه شینگن هم بازدید کنید.البته ساکنین و اتباع کشورهای قاره آمریکا (غیر از چند کشور معدود مثل کلمبیا، پرو، بولیوی و…) و ساکنین و اتباع قاره استرالیا و کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مالزی نیازی به گرفتن ویزا – ویزای شینگن ندارند و می توانند به مدت حداکثر۹۰ روز به این کشورها وارد و یا خارج شوند.

ویزای شینگن:

ویزای شینگن برای سفر سریع‌تر و آسان‌تر بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا که عضو این پیمان هستند، استفاده می شود. در واقع زمانی که برچسب ویزای شینگن در پاسپورت شما باشد می توانید به راحتی به یکی از کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. این کشورها عبارتند از: آلمان، فرانسه، سوئد، دانمارک، یونان، استونی، فنلاند، ایتالیا، اسپانیا، ایسلند، لوکزامبورگ، لتونی، لیتوانی، هلند، مالت، لهستان، نروژ، پرتغال، اسلوونی، چک، مجارستان، اتریش و بلژیک. البته لازم به ذکر است شما برای ورود به حوزه شینگن می بایست در ابتدا به کشوری سفر کنید که از آن ویزای شینگن دریافت کرده اید.

برای مثال در صورتی که شما ویزای خود را از کشور آلمان دریافت کرده اید باید ورودتان نیز به همین کشور باشد. در واقع این کشور مقصد اصلی شما خواهد بود و مکانی است که بیشترین زمان سفر خود را در آن سپری خواهید کرد. پس از آن شما می توانید کاملا آزادانه در مدت زمان اعتبار ویزای خود به دیگر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کنید. اما همانطور که می دانید برخی از کشورها مانند ایرلند و انگلیس در قرارداد کشورهای شینگن قرار ندارند و بنابراین برای سفر به این کشورها باید ویزای خود آنها را دریافت کرد.

علاوه براین چنانچه می خواهید ویزای شینگن را با استفاده از دعوت نامه دریافت نمایید باید این دعوت نامه از شخصی با موقعیت اجتماعی خوب و یا شرکتی معتبر دریافت گردد تا در موفقیت شما تاثیرگذار باشد. ویزای شینگن به عنوان یکی از معتبرترین ویزا های دنیا شناخته می شود، بنابراین به علت ارزش بالایی که دارد گرفتن آن نیز ملزم به داشتن یک سری شرایط خاص خواهد بود.

اطلاعات کامل و جامع درباره >>> ویزای شینگن 

ویزای یونان :

کشور یونان در قاره اروپا واقع شده است. این کشور جز اتحادیه اروپا و یکی از اعضای شینگن است. متقاضیان ویزای یونان باید درخواست خود را به دفتر نمایندگی vfs ارائه دهند و بعد از بررسی نسبت به اخذ ویزای شینگن یونان و یا ویزای نشنال یونان از طرف کنسول محترم یونان میتوانند نسبت به سفر اقدام نمایند.

انواع ویزاهای یونان و مدت زمان اعتبار آنها

با توجه به اینکه با چه هدفی قصد سفر به کشور یونان را دارید و یا در چه مدت زمانی می خواهید در این کشور اقامت داشته باشید، ویزاهای گوناگونی برای سفر شما در نظر گرفته شده است که در ادامه می خواهیم به رایج ترین انواع آنها بپردازیم.

ویزای توریستی یونان

ویزای تجاری یونان

ویزای تحصیلی یونان

ویزای ازدواج یونان

ویزای پزشکی یونان

ویزای کاری یونان

اطلاعات کامل و جامع درباره >>> ویزای یونان

ویزای کانادا :

سالیانه افراد زیادی در سراسر جهان برای دریافت اقامت کانادا تلاش می کنند. اما با هر انگیزه و هدفی که قصد سفر به کانادا را دارید در اولین مرحله باید برای دریافت ویزای این کشور اقدام نمایید. آژانس شمیران گشت قصد دارد در این مقاله اطلاعات جامعی را در خصوص انواع ویزای کانادا، نحوه دریافت ویزای کانادا، مدارک لازم و هزینه های مربوطه در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهد.

انواع ویزاهای کانادا و شرایط آنها

ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای موقت کانادا بر اساس تعداد ورود و خروج به این کشور

با ویزای یک بار ورود و یا چند بار ورود تنها اجازه اقامت ۶ ماهه در کشور کانادا را خواهید داشت و پس از آن موظف هستید این کشور را ترک نمایید و یا مجددا برای ویزا اقدام کنید.

-ویزای یک بار ورود کانادا (single): این ویزا امکان ورود به کشور کانادا را فقط برای یک بار به شما می دهد. و در صورت خروج از کشور باید برای ورود مجدد به این کشور دوباره درخواست ویزا بدهید.

-ویزای چند بار ورود به کانادا (multiple) : این ویزا به شما اجازه می دهد که تا زمان معتبر بودن آن چند بار وارد کشور کانادا شوید

سوپر ویزای کانادا : سوپر ویزای کانادا، در واقع یک نوع ویزای توریستی ویژه برای والدین و یا پدر بزرگ و مادر بزرگ فردی که در کانادا اقامت دائم دارد، محسوب می شود. یعنی به بیانی دیگر دعوت کننده باید فرزند و یا نوه متقاضی باشد.

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای کاری کانادا

ویزای ازدواج کانادا

اطلاعات کامل و جامع درباره >>> ویزای کانادا

شمیران گشت مجری تخصصی اخذ ویزای کشورهای اروپایی و کانادا و یونان و ویزای شینگن

با ما تماس بگیرید ، مشاوره رایگان:   ۰۲۱۲۶۲۰۶۳۵۷    – ۰۲۱۲۶۲۰۶۴۷۹

جهت اطلاعات کامل و بیشتر به سایت www.wisa.ir مراجعه نمایید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا