اقتصادیبازار

افزایش جذب سرمایه گذاری در سندبادسل

افزایش جذب سرمایه گذاری در سندبادسل

جذب سرمایه‌گذاری برای انجام پروژه های مثل  خرید عمده موادغذایی و یا خرید عمده لوازم آرایشی به ویژه برای پروژه های استارتاپی کاری سخت و دشوار است.  در واقع باید گفت که جذب سرمایه فرآیندی سخت و چالش برانگیز است.

قانع ساختن و تطمیع بازار برای سرمایه‌گذاری هدفی است که رسیدن به آن سخت و نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی است. در این مقاله قصد داریم به صفر تا صد روش‌های جذب سرمایه‌گذاریی و نکات مهم آن برای کسب و کارها و استارتاپ ها صحبت کنیم.

باید خود را اثبات کنید

یکی از مهمترین کارهایی که برای جذب سرمایه به آن احتیاج دارید تلاش برای اثبات خودتان است. معمولا در پروژه‌های استارتاپی محققان، دانشمندان و اساتید دانشگاه می دانند که شما چه تلاشی می کنید و آنها نیز از هیچ کوششی برای سرپا شدن کسب و کار تازه شما دریغ نمی‌کنند، حتی ممکن است تجربیات علمی خود را به صورت رایگان در اختیار شما بگذارند، اما بازار شرایط متفاوتی دارد. شما برای تطمیع بازار در سرمایه‌گذاری برای کسب و کار خود نیاز به تلاش های بسیاری دارید چرا که به قول معروف بازار بسیار بی‌رحم است.

در واقع سرمایه‌گذاریان یک استارتاپ یا کسب و کار نیازمند به سرمایه‌گذاریی را همانند یک مشتری برانداز می کند، به ویژه در ایران که سرمایه‌گذاریی کاری پر ریسک و خطرپذیر است به راحتی انجام نمی گیرد مگر این که محصول کسب و کار شما بسیار موفق عمل کند و دوم این که شما بتوانید سرمایه‌گذار را تطمیع کنید که با سرمایه‌گذاری در پروژه شما موفق خواهد بود. ضمن این که تعداد سرمایه‌گذاران نیز بسیار اندک است و شما برای موفق شدن نیاز دارید که دست کم با بیش از 10 سرمایه‌گذاری صحبت کنید. البته باید به آنها نیز حق داد، معمولا سرمایه‌گذاران در کارهایی که اطلاعات کمی در مورد آن داشته باشند سرمایه‌گذاریی نمی کنند.

مرحله اول سرمایه‌گذاری

اولین مرحله جذب سرمایه‌گذاری را مرحله بذری می‌نامند، چرا که این سرمایه‌گذاری به منزله کاشت بذری است که برای رسیدن به محصول آن به زمان احتیاج هست. تردید سرمایه‌گذاران در این مرحله ممکن است شما را تا مرز نا امیدی و رها کردن کسب و کار پیش ببرند. اما کسی در این مرحله موفق است که بتواند با ارائه صحیح و واضح اطلاعات، سرمایه‌گذار را برای مشارکت در سرمایه‌گذاری تطمیع کند.

یک خبر خوب نیز وجود دارد و آن این است که تقریبا همه سرمایه‌گذاران بزرگ بخش‌های استارتاپی یکدیگر را می شناسند. بنابراین اگر بتوانید سرمایه‌گذاری را مجاب کنید تا روی کار شما سرمایه‌گذاریی کند، مطمئنا پیشنهادات بعدی را خودتان دریافت خواهید کرد.

کار خود را به عنوان یک شرکت مشاوره آغاز کنید

اگر مطالعه ای در راه موفقیت استارتاپ‌ها در جذب سرمایه‌گذاری داشته باشید متوجه خواهید شد که اکثر آنها کار خود را با عنوان شرکت مشاوره آغاز کرده اند و به تدریج خود را به یک شرکت تولیدی و محصول محور تبدیل کرده‌اند. اگرچه این روش نیز یک روش کاملا فرسایشی و نفس گیر است و بسیاری از استارتاپ‌ها در این مرحله به کلی کار را رها می کنند. سوال این است که تکلیف یک کسب و کار یا استارت آپ چیست؟ برای جذب سرمایه‌گذاری چه باید کند و کار را از کجا آغاز نماید؟ با ما همراه باشید تا ترفندهای آن را با شما در میان بگذاریم:

واقع بین و انتظارات کم داشته باشید

اولین ترفند برای ثابت قدم بودن در تلاش برای جذب سرمایه، صبور بودن شما است. بسیاری از استارتاپ ها نه به دلیل سخت بودن جذب سرمایه که به دلیل نا امیدی از جذب سرمایه‌گذار و روبه رو شدن با واقعیت چالش برانگیز بودن این کار، هدفشان را نیمه کاره رها کرده اند. اگر می خواهید در این مسیر موفق باشید، باید انتظارات خود را کاهش دهید وقتی انتظارات کمتری داشته باشید مطمئنا کمتر با نا امیدی روبه‌رو می شوید.

دست از کار نکشید

وقتی همزمان به دنبال جذب سرمایه روی کار و توسعه استارت آپ خود هستید، همزمان به کار و توسعه کسب و کار خود ادامه دهید و دست از کار نکشید.  در واقع منظور این است که همه انرژی و توان خود را برای جذب سرمایه‌گذار معطوف نکنید. بهتر است که به دو گروه تقسیم شوید، یک گروه با مهارت های بالای مذاکرتی کار ملااقت با سرمایه‌گذاران را انجام دهند و افراد دیگر در شرکت یا سازمان مشغول انجام کارها باشند و اجازه ندهند چرخه تولید متوقف شود و یا کسب و کار از حرکت در مسیر پیشرفت باز بماند. حتی سرعت کم این کار نیز می تواند در نهایت همه چیز را به نفع شما به پایان برساند.

انعطاف پذیری را یاد بگیرید

یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه کنید این است که لزومی ندارد شما به همه سوالات سرمایه‌گذاران پاسخ دهید. اگر از شما سوال می کنند تا کنون با چه سرمایه‌گذارانی صحبت کرده اید یا برای انجام پروژه چه میزان سرمایه لازم دارید، بهترین کار آن است  ب انعطاف به این سوالات پاسخ دهید. بهتر است که نقشه‌های مختلفی برای میزان های مشخص شده سرمایه‌گذاریی در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهید. در واقع شما باید به سرمایه‌گذار بگویید که هرچه سرمایه بیشتر باشد روند رسیدن به هدف و موفقیت سریع‌تر خواهد بود.

مستقل بودن را یاد بگیرید

بهتر است برای شروع کار قدم های آهسته بردارید اما مستقل باشید. بهتر است که از همان ابتدا به دنبال سرمایه‌گذاری نباشید. وقتی شما کار را آغاز می کنید و چرخ را در مسیر موفقیت یک دور به حرکت در می آورید استارت آپ شما درآمد کمی خواهد داشت. بنابراین اگر بخشی از هزینه ها یا تمام آن در ابتدای مسیر توسط کسب و کار تأمین شود شما به شکل مستقل تری می توانید به دنبال جذب سرمایه باشید. در واقع سرمایه‌گذاریان، برای سرمایه‌گذاریی روی شرکت های موفق تر علاقه بیشتری دارند.

سندباد سل
سندبادسل عنوان یک وب‌سایت فروشگاهی و یا یک پلتفرم است که به منظور عمده فروشی آنلاین طراحی شده‌ است. طراحان و توسعه دهندگان این مجموعه آنلاین، قصد دارند به تجارت الکترونیکی و اینترنتی در سراسر جهان اقدام نمایند. لازم است بدانید که این وب‌سایت می‌تواند تولید کنندگان مختلف ایرانی را به خریداران عمده محصولات و صنایع مختلف در سراسر نقاط جهان مرتبط سازد و از این طریق به رشد کسب و کار آن‌ها کمک کند.

 

از جمله اهداف تاسیس و راه‌اندازی این پلتفرم می‌توان به رونق‌ بخشی به تولید داخل، رشد تولید کنندگان ایرانی، تسهیل تجارت بین‌المللی به‌ ویژه خرید عمده محصولات و فروش عمده آن‌ها و… اشاره کرد.

عضویت رایگان، امکان مقایسه قیمت‌های محصولات به‌ صورت عمده، خرید دست‌ اول و بدون هیچ‌ گونه واسطه از تولیدکننده به مصرف‌کننده، خرید بدون محدودیت زمانی و مکانی، صرف زمانی بسیار کم برای خرید، آموزش موضوعات مختلف در حیطه کسب‌ و کارهای آنلاین و… از جمله خدمات این وب‌سایت  www.sandbadcell.com به شمار می‌رود.

با استفاده از پلتفرم فروشگاهی و آنلاین سندبادسل www.sandbadcell.com  ، تولیدکنندگان داخلی می‌توانند فرصت‌های فروش بیشتری را در سطوح بین‌المللی و ملی به دست آورند و خریداران محصولات مختلف نیز قادر خواهند بود به‌ راحتی به محصولات مورد نظر خود با قیمت‌هایی مناسب و  بدون واسطه دست پیدا کنند.

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا