استان ها

امام جمعه جدید دزفول معارفه شد

امام جمعه جدید دزفول معارفه شد


به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار ویژه شهرستان دزفول پیش از ظهر امروز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه امام جمعه پیشین و جدید دزفول که در حسینیه ثارالله برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علمای دزفول به ویژه آیت الله قاضی امام جمعه فقید دزفول، اظهار کرد: حجت الاسلام قاضی دزفولی یک روحانی و عالم برجسته است که در ۱۵ سال حضور در کسوت امام جمعه دزفول مجاهدانه در تمام عرصه‌ها حضور داشت و زحمات زیادی برای شهرستان کشید.

علیرضا خردمند با اشاره به پیگیری‌های دلسوزانه و شبانه روزی حجت الاسلام قاضی دزفولی برای پیشرفت و تعالی دزفول، افزود: منش حجت الاسلام قاضی برگرفته از مکتب آیت الله قاضی امام‌جمعه فقید دزفول و برادر شهید خود بود که مجاهدانه در خدمت گزاری به مردم و پیگیری امورات مردم همواره حاضر بود.

فرماندار ویژه دزفول با قدردانی و تجلیل از زحمات حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی از لسان مردم شهرستان، اعضای شورای تأمین و رؤسای ادارات شهرستان، یادآور شد: این جابه‌جایی در نهاد امامت جمعه به درخواست و اصرار حجت الاسلام قاضی دزفولی صورت گرفته و این درخواست پس از پیگیری وافر او پذیرفته شد؛ ضمن اینکه او بعد از این جابه‌جایی در دزفول می‌ماند و فعالیت‌های انقلابی‌اش همچنان تداوم خواهد داشت، همچنین ما مانند گذشته از تجربیات این استاد بزرگوار و دلسوز استفاده خواهیم کرد.

خردمند با اشاره به معارفه یک استاد اخلاق دیگر به عنوان امام جمعه جدید دزفول ابراز امیدواری کرد حجت الاسلام بهرام‌پور نیز ادامه دهنده مکتب حجت الاسلام قاضی دزفولی باشد.

وی یادآور شد: حجت الاسلام بهرام‌پور از علما و روحانیون برجسته و از رزمندگان دفاع مقدس است و از امروز اعضای شورای تأمین و تمام رؤسای ادارات شهرستان در خدمت او خواهیم بود.

خردمند گفت: امیدوار هستیم با بهره‌گیری از مکتب امام حسین (ع) خدمتگزار خوب و لایقی برای مردم شهرستان دزفول باشیم.

حضور در ۴۵۰ نماز جمعه به عنوان امام جمعه

امام جمعه پیشین دزفول در این مراسم گفت: حجت الاسلام مسعود بهرام‌پور هفتمین امام جمعه دزفول است که از امروز کار خود را آغاز می‌کند و برای او توفیق روز افزون از درگاه خداوند متعال را خواستار هستم.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی با اشاره به حضور در ۴۵۰ نماز جمعه به عنوان امام جمعه دزفول افزود: اولین نماز جمعه به امامت بنده ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ بود، در این ۱۵ سال فرار و نشیب و تلخی و شیرینی‌های متعددی پشت سر گذاشته شد و با یاری خداوند و حضور مردم دزفول حوادث سختی را پشت سر گذاشته و دشمن را در نقشه‌ها و توطئه‌ها ناکام گذاشتیم.

امام جمعه پیشین دزفول عنوان کرد: بنده در این ۱۵ سال با همه وجود ظرفیت بی‌بدیل نماز جمعه و خیرات و برکات شبکه نورانی و با عظمت ائمه جمعه برای جامعه و کشور را درک کردم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی تاکید کرد: باید سعی و تلاش کنیم ظرفیت رسالتی را که شبکه نورانی ائمه جمعه دارد به حداکثر برسانیم.

وی یادآور شد: بنده تمام تلاشم در این ۱۵ سال این بوده که همراه مردم و در متن جامعه باشم، همواره در شادی‌ها و غم‌ها چه در شهر و چه در روستاها حضور داشتم، از این پس در دزفول می‌مانم چرا که دزفول به گردن ما حق دارد و باید این حق ادا شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: بنده در این سال‌ها در راستای گره گشایی از مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نکردم چرا که همه ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم برای جامعه یار باشیم نه بار.

وی با بیان اینکه امام جمعه یک عنوان مردمی بوده و دولتی نیست، افزود: این جلسه نورانی پیام‌هایی دارد، لبیک گفتن به ولایت، میثاق دیگر بستن با آرمان‌های شهدا و انقلاب و تمام ارزش‌های قابل تصور در نظام‌جمهوری اسلامی پیام این اجتماع است.

امام جمعه پیشین دزفول ضمن تبریک به حجت الاسلام بهرام‌پور امام جمعه جدید دزفول، گفت: بنده در حد توان و وسع در کنار حجت الاسلام بهرام‌پور خواهم بود و قطعاً با انتصاب او تلاش و کوشش در نهاد امام جمعه دزفول همچنان ادامه دارد چرا که ما تا رسیدن به اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی راه درازی داریم که ۱۵ سال از این راه توسط بنده طی شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه انسان تا خود در معرض مسئولیت قرار نگیرد سنگینی بار مسئولیت را درک نخواهد کرد، اضافه کرد: وحدت در شعار آسان اما در عمل کار سختی است، حفظ پیوندهای اجتماعی با این هجمه و نفوذ فرهنگی دشمن کار ساده‌ای نیست که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی با اشاره به واکنش‌های مردمی نسبت به خداحافظی خود از کسوت امام جمعه دزفول، افزود: در مدت اخیر مردم دزفول با حضور گسترده و پیام‌های فراوان قدرشناسی خود را ثابت کردند که قطعاً این قدرشناسی مردم دزفول نشان دهنده فرهیختگی و بصیرت آنها است که ما باید قدردان این نعمت باشیم و اجازه ندهیم دشمن این موهبت را از ما بدزدد.

امام جمعه جدید دزفول معارفه شد

حجت الاسلام قاضی دزفولی از همراهی و همکاری‌های تمام مقامات لشکری و کشوری، اقشار مختلف پیشکسوتان جهاد و ایثار و شهادت، خانواده معزز شهدا، جامعه روحانیت، ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه، فرماندهان سرافراز نظامی و انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج، نیرو انتظامی، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و خوزستان، ستاد نماز جمعه و تمامی مردم شهرستان دزفول در ۱۵ سال حضور خود در کسوت امام جمعه دزفول قدردانی کرد.

«وحدت و همدلی» مهمترین راهبرد امام جمعه جدید

امام جمعه جدید دزفول در این مراسم بیان کرد: امیدوار هستم عملکردمان به گونه‌ای نباشد که ائمه به ما پشت کرده، شهدا از ما مطالبه کنند و شاکی ما امام امت باشد.

حجت الاسلام مسعود بهرام‌پور خواستار همراهی و دعای خیر همه مردم و مسئولان در راستای انجام مسئولیت خطیر خود شد و افزود: مهمترین و اساسی‌ترین راهبرد بنده در مسئولیت جدید همدلی، وحدت، یکپارچگی، دوری از اختلاف‌ها و سلیقه‌ها و تلاش برای هم افزایی است تا بتوانیم با این راهبرد کمبود همدیگر را جبران کرده و خداوند را به کمک خود طلب کنیم.

وی با بیان اینکه خواستار حضور حجت الاسلام قاضی دزفولی در دزفول و انتقال تجربیات گران‌بهای او به خود شدم، تصریح کرد: از تمامی علما و روحانیون تقاضا دارم در کنار یکدیگر باشیم تا به عنوان الگو و اسوه برای تمام قشرهای دیگر تلاش کنیم امانتی که شهدا بی منت به ما داده‌اند را به دست صاحب اصلی برسانیم.

امام جمعه جدید دزفول بیان کرد: تاریخ نشان داده که مردم دزفول مردمی با ایمان، پر تلاش و با پشتکار فراوان، ولایتمدار و دیندار بوده و این مردم کم نظیر نظر کرده امیرالمؤمنین هستند. جای جای این دیار مملو از عشق به ائمه است که این یک سرمایه گرانبها محسوب می‌شود و باید قدردان آن باشیم.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه با بیان اینکه آمده‌ام خدمت کنم و هیچ غرض دیگری در آمدنم نیست، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی کشور از تمام مسئولان و خدمتگزاران مردم تقاضا دارم از آوردن هرگونه هدایا، گل و شیرینی که هدر دادن بیت‌المال است به نهاد امام جمعه خودداری کنند.

وی تاکید کرد: برای حضور تمام مسئولان و گروه‌ها در نهاد امامت جمعه برنامه‌ریزی دقیق خواهد شد و بنده در خدمت تک تک دستگاه‌های اجرایی، مردم محلات، مساجد، جریان‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای دیدار و گفت‌وگو به منظور بیان مشکلات، مطالبات و دغدغه مندی ها خواهم بود تا با این مهم هم افزایی ها در شهرستان افزایش یابد.

به گزارش مهر در این مراسم آیت الله شفیعی و آیت الله حیدری دو عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ائمه جمعه برخی شهرهای خوزستان، فرمانده ارتش در خوزستان، مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی شهرستان، خانواده شهدا و ایثارگران، طلاب حوزه علمیه و جمعی از مردم دزفول حضور داشتند.

حجت الاسلام مسعود بهرام‌پور مدیریت حوزه‌های علمیه خوزستان را در کارنامه خود دارد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا