استان ها

بانوی کردستانی عنوان تسهیلگر برتر کشوری را کسب کرد

بانوی کردستانی عنوان تسهیلگر برتر کشوری را کسب کرد



تسهیلگر صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان قروه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به شمه‌ای از فعالیت‌های اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه و گروه‌های جهادی از سال ۱۳۹۷ تاکنون پرداخت و اظهار کرد: ۸۵ صندوق قرض‌الحسنه در مناطق شهری و روستایی استان راه‌اندازی شده است.

پریسا خداویسی افزود: تعداد اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه هفت هزار نفر و تعداد وام دهی به هفت هزار نفر انجام شده است.

وی بیان کرد: مبلغ کل وام‌دهی به متقاضیان ۸ میلیارد تومان بوده است.

وی به مهمترین فعالیت اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه و گروه‌های جهادی پرداخت و گفت: شرکت در رزمایش جهادگران فاطمی از جمله فعالیت در عرصه‌های خدمت مومنانه، فرهنگی، آموزشی، اشتغالزایی، محرومیت‌زدایی، برپایی موکب در دهه اول محرم و وفات پیامبر و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و پخت غذای نذری از جمله این فعالیت‌ها است.

تسهیلگر صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان قروه یادآور شد: اقدامات دیگری از جمله ساخت یک واحد منزل مسکونی برای بسیجی بد سرپرست در شهر مالوجه، راه‌اندازی مرکز نیکوکاری برای کمک به نیازمندان و بسیجیان کم بضاعت و بی‌بضاعت و زنان سرپرست خانوار نیز انجام شده است.

خداویسی، پاکسازی محیط زیست، تفرجگاه‌ها و زیارتگاه‌ها، کاشت درختان توسط گروه‌های جهادی، راه‌اندازی ۳ تعاونی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی با ۲۰۰ نفر عضو برای اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار را نیز از دیگر فعالیت‌ها خواند.

وی اضافه کرد: در راستای اشتغالزایی توسط این صندوق، اقداماتی از قبیل تهیه سبزی خرد کنی، کارگاه «قاوت»، ترشیجات، کارگاه قالیبافی با بیش از ۲۰۰ نفر بافنده، کارگاه رشته بری، کارگاه بافندگی، کارگاه‌های خیاطی در عرصه روتختی و جهیزیه عروس انجام شده است.

تسهیلگر صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان قروه تصریح کرد: از دیگر اقدامات صندوق قرض‌الحسنه بسیج سازندگی، تقویت کارگاه خیاطی شلوار لی که در سطح شهرستان اولین کارگاه شلوار لی است، افتتاح کارگاه خیاطی در زندان در آینده برای زندانیان و ایجاد اشتغالزایی، افتتاح کارگاه ساک دستی برای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در جامعه به جای استفاده از ساک پلاستیکی، راه‌اندازی نانکده سنتی و ایجاد اشتغال برای ۳ نفر از بانوان بسیجی سرپرست خانوار است.

وی اضافه کرد: احداث باغ گل محمدی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه و افتتاح کارگاه گلابگیری در آینده، افتتاح کارگاه دستکش بافی، کارگاه کمک‌های پرورش زنبور عسل و قارچ، کارگاه چرم‌دوزی، مغازه لبنیاتی، کارگاه مصنوعات سنگی و پلاستیکی نیز توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان قروه انجام شده است

خداویسی گفت: اعطای وام‌های اقتصاد مقاومتی به مبلغ ۵ میلیارد تومان برای ۸۰ نفر جهت راه‌اندازی و کارگاه‌های اشتغالزایی در سطح شهرستان قروه تقویت شده است.

وی بیان کرد: در اولین رویداد ملی اقتصاد مقاومتی که با همکاری بنیاد تعاون بسیج و بسیج سازندگی در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، عنوان تسهیلگر برتر کشوری در عرصه صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج را کسب کرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا