بازار

صرافی کوین بیس؛ آموزش ثبت نام و خرید فروش در Coinbase

صرافی کوین بیس (Coinbase) یک پلتفرم تبادل و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال است که برای کاربران خود امکان معامله بیش از 4000 ارز دیجیتال را فراهم کرده است. کوین بیس یک شرکت بزرگ با بیش از 89 میلیون کاربر و 278 میلیارد دلار دارایی است. در حال حاضر صرافی کوین بیس یکی از مشهورترین بسترهای معاملاتی ارز دیجیتال در جهان است که از مزیت‌های رقابتی آن می‌توان به امنیت بالا، پردازش سریع تراکنش‌ها و به روزترین نرخ ارز دیجیتال (تبدیل) اشاره کرد. در این صرافی می‌توانیم با اطمینان خاطر رمزارزهای خود را به یکدیگر تبدیل کنیم. در این مقاله قصد دارید به بررسی صرافی کوین بیس بپردازیم و نحوه ثبت‌نام در آن را آموزش دهیم. چنانچه قصد استفاده از خدمات این پلتفرم را دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

معرفی صرافی ارز دیجیتال کوین بیس

صرافی کوین بیس یکی از بزرگ‌ترین کارگزاری‌های بین‌المللی واقع در ایالات متحده است. تیم توسعه‌دهنده این صرافی از زمان تأسیس در سال 2012، سعی کردند که بر کارگزاری بیت‌کوین و ارائه خدمات در سراسر جهان تسلط داشته باشند. این پلتفرم، خریدوفروش حدود 4064 رمزارز را به کاربران ارائه می‌دهد. شرکت کوین بیس از 100 کشور پشتیبانی می‌کند و امکان مبادله را از کشورهای مختلف فراهم می‌کند. علاوه بر این، کوین بیس بخش بزرگی از وب‌سایت را به زبان‌های مختلف ترجمه کرده است و یک مکان مبادله دیجیتالی برای شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال است.

این پلتفرم یک کیف پول یکپارچه برای تمامی ارزهای دیجیتالی که از آن پشتیبانی می‌کند، ارائه کرده است. این بدان معناست که ما می‌توانیم ارزهای دیجیتال خریداری شده خود را مستقیماً در بستر صرافی ذخیره کنیم و نیازی به کیف پول دیجیتالی دیگر نداریم.

تجربه کاربری صرافی کوین بیس

صرافی کوین بیس دارای دو پلتفرم “Coinbase” و “Coinbase Pro” را برای تریدرهای ارز دیجیتال فراهم کرده است که هر کدام از آنها به ما امکان خرید، فروش و تجارت رمزارزها را می‌دهند و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. خریدوفروش رمزارز در پلتفرم Coinbase برای افراد آماتور و تازه وارد گزینه مناسبی است. از طریق دستگاه‌های تلفن همراه ” Android” و ” iOS” می‌توانیم به این پلتفرم دسترسی داشته باشیم. بازار ارزهای دیجیتال به صورت 24 ساعته کار می‌کنند به همین جهت هر ساعتی که بخواهیم می‌توانیم وارد شویم و معامله خود را ثبت کنیم.

در مقابل، پلتفرم Coinbase Pro مناسب تریدرهای حرفه‌ای ارز دیجیتال است؛ زیرا در این پلتفرم گزینه‌های حرفه‌ای معامله مانند استاپ لاس وجود دارد که معامله‌گران می‌توانند از آن برای تعیین حد سود و ضرر در معاملات خود استفاده کنند.

صرافی کوین بیس چه ویژگی‌ های متمایزی دارد؟

این پلتفرم معاملاتی همانند صرافی آنلاین معتبر ایرانی دارای یکی سری خدمات حرفه‌ای و آپشن‌هایی است که موجب تمایز آن از سایر رقبا شده‌است.

  1. امنیت: پلتفرم کوین بیس از پروتکل‌های امنیتی در صنعت کریپتو برای ایمن نگه‌داشتن سپرده‌ها و دارایی‌های دیجیتالی مشتریان استفاده می‌کند. حدود 98 درصد از دارایی‌های دیجیتالی کاربران به‌صورت آفلاین در شبکه‌ای از صندوق‌های امانات در سراسر جهان ذخیره می‌شود. این صرافی از رمزگذاری و امنیت استاندارد جهانی برای  سایت خود استفاده می‌کند و تمامی حساب‌ها از احراز هویت دو عاملی استفاده می‌کنند.
  2. پشتیبانی: برای پیگیری مشکلات خود در این صرافی می‌توانیم از طریق ایمیل با آنها در ارتباط باشیم.
  3. اپلیکیشن موبایل: صرافی کوین بیس دارای 2 دو نسخه وب‌سایتی و اپلیکیشن موبایل برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios  است. نسخه موبایلی این صرافی رابط کاربری مناسبی دارد و امکان مبادله ارز دیجیتال در لحظه را برای کاربران فراهم کرده است.

آموزش ثبت نام در صرافی کوین بیس

از ابتدای سال 2021 صرافی کوین بیس، احراز هویت را برای کاربران خود جهت جلوگیری از پول‌شویی و کلاهبرداری اجباری کرده است. به همین دلیل کار برای ما ایرانیان کمی مشکل شده‌است. چنانچه تابعیت کشورهای دیگر را داشته باشیم می‌توانیم در این پلتفرم ثبت‌نام و احراز هویت کنیم. در غیر این صورت انجام معاملات ارز دیجیتال در این پلتفرم ریسک زیادی دارد و دارایی‌های ما همیشه در خطر بلوکه شدن قرار دارند. روند ثبت‌نام در صرافی کوین بیس بسیار ساده و همانند سایر پلتفرم‌های معاملاتی است.

  1. در ابتدا وارد سایت  ” www.coinbase.com”  می‌شویم بر روی گزینه ” Get Started” کلیک می‌کنیم. در این قسمت باید اطلاعاتی مانند نام کاربری، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنیم.
  2. پس از ثبت اطلاعات یک ایمیل برای ما  فرستاده می‌شود که باید آن را تأیید کنیم. پس از تأیید ایمیل نوبت به تأیید تلفن همراه می‌رسد.
  3. تلفن همراه خود را ثبت می‌کنیم سپس پیامکی جهت تأیید آن برای ما ارسال می‌شود که با واردکردن آن، تلفن همراه ما در کوین بیس تأیید خواهد شد.
  4. در نهایت می‌رسیم به احراز هویت که در این مرحله از ما مدرک شناسایی و آدرس پستی دقیق خواسته می‌شود. عکس موارد خواسته شده را آپلود می‌کنیم. پس از اتمام این مرحله، ثبت‌نام در کوین بیس تمام می‌شود و می‌توانیم وارد بازارهای معاملاتی شویم.

نحوه انتقال ارز دیجیتال در صرافی کوین بیس

دریافت و ارسال ارز دیجیتال در صرافی کوین بیس، همانند نحوه انتقال رمزارز در سایر صرافی‌‌های معتبر ارز دیجیتال است.

  1. ارسال:  برای ارسال یک ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین، در قسمت داشبورد روی گزینه ” Send/Receive” کلیک می‌کنیم. در صفحه باز شده، قسمت “Send” مقدار ارز دیجیتالی که قصد ارسال آن را داریم را وارد می‌کنیم.  همچنین آدرس کیف پول فردی که می‌خواهیم ارز دیجیتال برایش ارسال کنیم را وارد می‌کنیم. روی گزینه “Pay” کلیک می‌کنیم و ارز دیجیتال موردنظر را انتخاب می‌کنیم. در نهایت روی گزینه ” Send now” کلیک می‌کنیم.
  2. دریافت: برای اینکه بخواهیم آدرس کیف پول خود را برای فردی ارسال کنیم که برایمان رمزارز منتقل کند، در قسمت داشبورد روی گزینه ” Pay” کلیک  و گزینه “Receive” را انتخاب می‌کنیم. بخش ” Asset” را انتخاب کنید و ارز دیجیتالی که قصد دریافت آن را دارید انتخاب کنید. سپس آدرس کیف پول به ما نمایش داده می‌شود که می‌توانیم آن را برای فرد فرستنده ارسال کنیم.

نحوه معامله ارز دیجیتال در صرافی کوین بیس

خرید و فرش رز دیجیتال در صرافی کوین بیس نیز همانند سایر صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است.

  1. نحوه خرید: برای خرید ارز دیجیتال کافیست در گوشه سمت راست داشبورد روی گزینه ” Buy/sell” کلیک کنیم و در صفحه باز شده ارز دیجیتال موردنظر خود را انتخاب کنیم. در این قسمت باید مقدار ارز دیجیتال و همچنین نحوه خرید خود را انتخاب کنیم. روی گزینه “Preveiw Buy”  کلیک می‌کنیم تا جزئیات را مشاهده کنیم. در نهایت برای نهایی شدن خرید روی گزینه ” Buy” کلیک می‌کنیم.
  2. نحوه فروش: مراحل فروش ارز دیجیتال در صرافی کوین بیس همانند نحوه خرید ارز دیجیتال است. از قسمت داشبورد گزینه “Preveiw Sell” را انتخاب می‌کنیم، ارز دیجیتال موردنظر را وارد می‌کنیم و همچنین مقدار ارز دیجیتال برای فروش را مشخص می‌کنیم. برای نهایی شدن معامله روی گزینه ” Sell” کلیک می‌کنیم.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به بررسی صرافی مشهور کوین بیس پرداختیم و نحوه خریدوفروش ارز دیجیتال را در آن آموزش دادیم. نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشیم این است که ایران در لیست کشورهای غیرمجاز برای انجام فعالیت در این صرافی قرار دارد و اصلاً مناسب ما ایرانیان نیست. حتی در صورت‌پذیرش کاربران ایرانی احتمال وجود مشکلاتی مانند بلوکه شدن حساب وجود دارد و برای کارکردن با این صرافی بهتر است از ابزارهای تغییر ip مانند وی‌پی‌ان استفاده کنیم.

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا