اقتصادی

برداشت جو از سطح بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی مشهد آغاز شد



به گزارش خبرگزاری مهر، محمد میری دیسفانی اظهار کرد: امسال در شهرستان مشهد ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت جو قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود که بیش از ۲۹ هزار تن برداشت جو از این سطح را داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: برداشت جو از مزارع شهرستان مشهد از اول خرداد ماه آغاز شده است.

وی گفت: ارقام کشت شده در سطح شهرستان مشهد عمدتاً رقم یوسف، بهمن، نوت، ریحان، بهرخ و … و متوسط عملکرد جو آبی ۳.۸ تن در هکتار است.

میری دیسفانی افزود: بیش از ۱۳۰ دستگاه کمباین کار (۳۰ دستگاه کمباین بومی و ۱۰۰ دستگاه کمباین مهاجر) برداشت جو را در این شهرستان به عهده دارند و در این رابطه اکیپ‌های برداشت متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهرستان و کارشناسان بسیج طرح همگام با کشاورز بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد برداشت غلات این شهرستان به صورت کاملاً مکانیزه انجام می‌شود و در آغاز روز، به منظور جلوگیری از انتشار بیماری گیاهان، کلیه کمباین‌ها ضدعفونی می‌شوند.

وی اشاره کرد: تعرفه نرخ برداشت تاکید ستاد برداشت کشور بر انجام توافق بین طرفین کشاورز و کمباین دار است.

میری دیسفانی در مورد تأمین سوخت کمباین‌های برداشت غلات گفت: سهمیه سوخت این کمباین‌ها بومی به صورت ماهیانه و کمباین‌های مهاجر ۱۵ روزه تأمین می‌شود به صورتی که برای کمباین‌های سبک مثل جاندیر ۹۵۵ و جاندیر ۱۰۵۵، ۶۰۰۰ لیتر در ماه و برای کمباین‌های نیمه سنگین و سنگین مثل کمباین‌های نیوهلند، سمپو و کلاس مدیوم ۳۱۰ و همچنین جاندیر ۱۱۶۵، ۹۰۰۰ لیتر در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان را توزیع به موقع نهاده‌ها و توزیع بذر اصلاح شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی و اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: امسال نیز با اقدامات مراقبتی و حفاظتی مناسب تلاش شده که این اراضی از هرگونه آفت و سن ایمن باشد و مانع از کاهش عملکرد کمی و کیفی شود و امیدواریم این محصول مستقیم و بدون واسطه به دست دامداران این شهرستان برسد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا