اجتماعی

جوانان باید با کسب مهارت از پادگان‌ها ترخیص شوند

جوانان باید با کسب مهارت از پادگان‌ها ترخیص شوند



به گزارش خبرگزاری مهر، اولین همایش استانی سال جاری قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با حضور سازمان‌های لشکری و کشوری حوزه مهارت آموزی به ریاست سردار زاده کمند فرمانده قرارگاه و جمعی از کارکنان نیروهای مسلح استان در سالن ولایت سپاه انصار المهدی برگزار شد.

در این جلسه فرماندهان یگان‌های نیروهای مسلح و مدیران کل ادارت دولتی گزارش عملکرد خود را در حوزه مهارت آموزی و همچنین موانع و مشکلات و پیشنهادات ارائه دادند.

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح نیز گزارش جمع بندی نتایج ارزیابی را ارائه و نکاتی را جهت رشد و توسعه مهارت آموزی در سطح استان ارائه کرد.

در ادامه سردار محمد جواد زاد کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با بیان تدابیری از مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و ضرورت مهارت آموزی فلسفه سربازی، اهداف، سیاست، اصول و برنامه‌های قرارگاه اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مهارت آموزی کارکنان کار خوب و اساسی است و اگر حرکت و حضور سرباز را هدفمند کنید و به جز تیراندازی و کارهای نظامی، مهارت‌های دیگری نیز یاد بگیرند کار بزرگی انجام گرفته است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه مهمترین ظرفیت امید بخشی کشور، نیروی انسانی متعهد، کارآمد با زیربنای اصل و ایمان است افزود: طبق این تدابیر به دنبال تحقق مهارت آموزی سربازان، ساز و کارهای آن انجام شد و در نیروهای مسلح به تاسی از رهبری معتقد هستیم نسل جوان، ارزشمندترین سرمایه ایران اسلامی است و همچنین خدمت وظیفه عمومی وظیفه ذی قیمتی برای رشد تعالی سربازان و توانمندسازی جوانان و همچنین موقعیتی برای نقش آفرینی در یکی از مهمترین عرصه‌های خدمتی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که مهارت آموزی را به جریان تبدیل کرده و در این راستا استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی و هم افزایی با آن‌ها را داشته باشیم گفت: یکی از ۳۹ کارکرد قرارگاه امر آموزش مهارت‌های عمومی و تخصصی مبنی بر اشتغال‌زایی جوانان است.

سردار زاده کمند بیان کرد: سال ۹۶ قرارگاه تشکیل و ۹ سند بالادستی تهیه شد که در آن اهداف طرح بیان و برنامه‌ها سال مبتنی بر آن تدوین شده است و اصل تناسب مهارت و مأموریت، آموزش مهارت، تسهیل گری و اشتغال جوانان مد نظر ما است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: وظیفه نیروهای مسلح در زمان صلح این است که برای سازندگی کشور کمک کنند و بر همین اساس این ظرفیت را پای کار آوردیم تا به دستگاه‌ها برای یادگیری مهارت و در آینده اشتغال‌زایی کمک کنیم.

وی بیان کرد: با ۲۷ دستگاه در کشور در امر مهارت آموزی و اشتغالزایی تفاهم نامه‌هایی امضا شده است و باید تلاش کنیم انگیزه لازم را برای جوانان از سنین قبل از ۱۵ سالگی فراهم آوریم تا در زمان ورود به خدمت سربازی دارای مهارت باشند.

گفتنی است: فرماندهان و مدیرانی که در ارزیابی عملکرد امتیازات بالاتری کسب کرده بودند از سوی قرارگاه مورد تقدیر قرار گرفتند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا