اقتصادی

حذف واسطه های توزیع کود کشاورزی در یزد/ حواله ها الکترونیکی شد

حذف واسطه های توزیع کود کشاورزی در یزد/ حواله ها الکترونیکی شد



محمد حسن زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تحویل کودهای کشاورزی یارانه‌ای فقط با حواله الکترونیکی صادر شده از سامانه پایش مواد کودی امکان پذیر بوده و برای این منظور هم اطلاعات فردی کشاورزان باید در سامانه پهنه بندی ثبت شده باشد.

وی ادامه داد: سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل است و هر کشاورز برای هر محصول، درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال می‌کند و این امر سبب می‌شود تا از این پس کودهای کشاورزی یارانه‌ای فقط به کشاورزان گرامی تعلق گیرد.

زارعیان با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته اطلاعات فردی اکثر کشاورزان در مراکز خدمات کشاورزی استان یزد ثبت شده، افزود: مراکز خدمات کشاورزی هر منطقه استان بر اساس درخواست کشاورزان سهمیه کود کشاورزی را به صورت حواله الکترونیکی به کارگزاری‌ها ارسال و کشاورزان کود مورد نیازشان را از کارگزاری‌ها دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان استان برای ثبت و یا ویرایش سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، افزود: این اقدام به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو است و تلاش می‌شود کود موردنیاز کشاورزان به موقع توزیع شود و در دسترس آنها قرار گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد افزود: میز خدمت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد بصورت تمام وقت آماده ارائه خدمات جهت آموزش، حل مسائل و مشکلات کشاورزان و کارگزاران در این استان است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا