اقتصادی

سامانه «سهام» به‌زودی رونمایی می‌شود

سامانه «سهام» به‌زودی رونمایی می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سامانه هوشمند امور مجامع عمومی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی «سهام» بزودی رونمایی می‌شود.

مهدی نورایی، رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها با اعلام این خبر گفت: در راستای تعالی عملکرد مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها و به منظور حذف و کاهش بروکراسی‌های غیر ضروری، هوشمندسازی سیستم اداری مرکز مورد تاکید قرار گرفته است.

نورایی ادامه داد: این سامانه فرآیندهای اداری مورد عمل را شفاف کرده و در آینده به منظور شفافیت بخشی به عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و هیئت مدیره آنها مورد استفاده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: آگاه سازی از آخرین فرآیندهای مورد عمل و تکالیف مقرر شده برای شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه توسط مجامع عمومی و شوراهای عالی آنها و اطلاع رسانی نسبت به مواعد قانونی از جنبه‌های هوشمند سازی سامانه مذکور است.

به گفته نورایی بخش‌های مختلفی از جمله بخش آرشیو الکترونیکی جامع به منظور حفظ اسناد و مدارک و دسته بندی الکترونیکی مصوبات و سوابق، در کنار بخش شناسه ملی شرکت یا سازمان و مشخصات مدیران و رزومه کاری آنها و تاریخ انتصاب و اتمام دوره و بسیاری موارد دیگر در این سامانه تعبیه شده است.

بنابراین مهمترین دستاوردهای سامانه «سهام» وزارت راه و شهرسازی شفافیت بخشی بیشتر به عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و معرفی مدیران و مقامات هر دستگاه و در اختیار گذاشتن آرشیو اسناد و سایر اطلاعات درخواستی مورد نیاز کاربران در چارچوب قانون است.

گفتنی است این سامانه در حال حاضر مراحل نهایی آماده سازی را طی می‌کند و پیش بینی می‌شود مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ به طور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد.

همچنین دسترسی به قوانین و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مورد عمل شرکت و سازمان‌های تابعه وزارت نیز بزودی در این سامانه رونمایی می‌شود.

شایان ذکر است سامانه هوشمند امور مجامع «سهام»، منطبق با رویکرد فناورانه وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم و در راستای تأکیدات وزیر محترم راه و شهرسازی جهت هوشمند سازی امور مرکز صورت پذیرفته است.

از این حیث وزارت راه و شهرسازی در مدیریت مجامع عمومی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تبدیل شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا