اقتصادی

سود ۴۰۰ درصدی برخی از شرکت های دانش بنیان

سود ۴۰۰ درصدی برخی از شرکت های دانش بنیان



به گزارش خبرنگار مهر امروز بعد از ظهر مراسم تبیین روش و افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و نوآوری در وزارت اقتصاد برگزار شد. قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در این مراسم گفت: منابع صندوق اشتغال کارآفرینی ایثارگران در قانون پیش، بینی شده است.

وی ادامه داد: این منابع سهمی از منابع ریالی صندوق توسعه ملی بوده که در اختیار ایثارگران قرار می‌گیرد. برآورد ما این است که برای جذب منابع از صندوق توسعه ملی نیاز به ضمانت نامه داریم که اصلی ترین دغدغه ضمانت نامه است.

در ادامه دهقانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این مراسم گفت: وزارت اقتصاد پیشگام حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، جریان ایجاد شرکت‌های دانش بنیان طی ۲۰ سال آغاز شده است، این جریان با صندوق‌های پژوهش و فناوری آغاز شده است، زیست بوم شرکت‌ها به شدت بزرگ شده است و عموماً سه شرکت در این زیست بوم می‌بینیم، اول استارت آپ های کوچک، استارت آپ های میانی و شرکت‌هایی با قدمت ۱۰ سال که امروز تبدیل به صنعت شده اند.

دهقانی افزود: برخی از این شرکت‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد سوددهی دارند اما شرکت‌های استارت آپی کوچک به کمک‌های بلاعوض در حد ۲ میلیارد تومان نیاز دارند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های میانی به تأمین مالی در حد ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارند که ماهانه ۴ تا ۵ درصد سود دهی دارند. شرکت‌های بزرگ هم به تأمین مالی بزرگ در حد ۲۰۰ میلیارد تومانی نیاز داشته و می‌توانند به اندازه سود بازار، تسهیلات را بازگردانند و به کمک‌های مالی کوچک بلاعوض نیاز ندارند.

دهقانی خاطرنشان کرد: در ۲ ماه آینده بازار شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه افتتاح خواهد شد و اوراق برای تأمین مالی شرکت‌های دانش، بنیان برای اولین بار منتشر خواهد شد.

در ادامه این مراسم سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: داستان تبصره ۱۸ یا کمک دولت به اشتغال در این ۲ سال یک داستان ویژه بود که از نیمه سال ۱۴۰۰ تا نیمه ۱۴۰۲ پنج مرحله انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق مبارکی در هفته جاری اتفاق افتاده است که جذب ۲ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه توسط یک شرکت دانش بنیان در بازار سرمایه کشور بود.

خاندوزی خاطرنشان کرد: مساله تأمین مالی شرکت‌های دانش، بنیان یکی از مهم‌ترین کارهای تأمین مالی دولت است که سازمان بورس آمادگی تأمین مالی را دارد و گمرکات کشور در این راستا ضمانت نامه را صادر می‌کندکه امیدواریم سهم بیشتری به صورت تأمین مالی اهرمی داشته باشیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا