اخبار سربازی و نظام وظیفه

مشمولان بالای ۳۰ ‌سال و دارای ۲ فرزند و بیشتر از سربازی معاف می‌شوند

مشمولان بالای ۳۰ ‌سال و دارای ۲ فرزند و بیشتر از سربازی معاف می‌شوند



با تصویب مجلس و جهت تامین نظر شورای نگهبان، مشمولان غایب و غیرغایب بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه و در جریان بررسی ایردات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده ۱۰۲ این لایحه را اصلاح و تصویب کردند.

متن به شرح زیر جایگزین بند (الف) ماده (۱۰۲) می‌شود:

«دولت مکلف است در اجرای بند (۲۳) سیاست‌های کلی برنامه هفتم و به منظور افزایش توان دفاعی کشور در تراز قدرت منطقه‌ای و تأمین منافع و امنیت ملی، حداقل پنج‌ درصد(۵%) از منابع بودجه عمومی و درآمدهای اختصاصی را به‌عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی در ردیف‌های تقویت بنیه دفاعی در بودجه سالانه کشور اختصاص دهد.»

ت- ستادکل نیروهای مسلح به‌منظور تحکیم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده از ظرفیت‌های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد تعالی و توانمندسازی و افزایش مهارت‌های آنها در طول سالهای اجرای برنامه نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین دوازده‌ماه و جایگزینی سایر عضویت‌ها، تعیین تکلیف مشمولان غایب و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاههای معتبر خارج از کشور که به تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شورای‌عالی حوزه‌های علمیه می‌رسد، با رعایت ماده (۴) قانون خدمت وظیفه عمومی اقدام نماید.

یک تبصره به شرح زیر به عنوان تبصره(۳) به بند (ت) ماده (۱۰۲) الحاق می‌شود:

تبصره۳- اجرای این بند مشمول حکم بند (پ) ماده (۱۱۸) این قانون می‌باشد. اجرای حکم این بند و تبصره‌های آن باید با رعایت ماده (۴) قانون خدمت وظیفه عمومی است.

تبصره ۱– در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غایب و غیرغایب بالای 30 سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی معافند.

انتهای پیام

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع خبر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا