اقتصادی

همکاری فائو و ایران برای ارتقا تولید و صادرات پسته

همکاری فائو و ایران برای ارتقا تولید و صادرات پسته



به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی یکشنبه اول مرداد، یوباک دهوج جی سی، نماینده موقت فائو در ایران و محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، توافقنامه اجرای پروژه همکاری فنی پسته را امضا کردند.

پسته، محصولی محبوب و حیاتی در اقتصاد ایران است که به دلیل کیفیت و طعم خود شهرت بین المللی به دست آورده است. با هدف تقویت این بخش مهم، پروژه انتقال دانش فنی با عنوان «بهبود تولید و صادرات پسته از طریق استقرار مدیریت یکپارچه محصول» با هدف افزایش کارآمدی تولید، تضمین شیوه‌های کشاورزی پایدار، ارتقای مکانیزم‌های کنترل کیفیت و تقویت فرصت‌های صادراتی برای تولیدکنندگان پسته ایرانی با استفاده از رویکرد مدیریت یکپارچه کشت انجام می‌شود.

این طرح که به صورت آزمایشی در استان‌های خراسان رضوی، کرمان و یزد اجرا خواهد شد، ظرفیت وزارت جهاد کشاورزی در بهبود مدیریت یکپارچه زنجیره تأمین پسته با تاکید بر بهره‌وری، برداشت، فرآوری و مقررات ایمنی آلاینده‌ها را افزایش می‌دهد.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار داشت: فائو به عنوان یک سازمان تخصصی و حرفه‌ای در کشاورزی می‌تواند نقش مهمی در تبادل اطلاعات، دانش و تجربه بین کشورهای عضو داشته باشد.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد تنها آژانس تخصصی سازمان ملل است که راهبری تلاش‌های بین‌المللی در از بین بردن گرسنگی، بهبود تغذیه و امنیت غذایی رهبری را بر عهده دارد. کشاورزی، جنگل‌داری و شیلات محورهای اصلی فعالیت فائو است و کشورهای عضو از لحاظ توسعه روش‌های کشاورزی پایدار و تاب آور تحت حمایت فائو هستند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا