استان ها

اعزام مبلغان تخصصی در دستور کار سازمان اوقاف است

اعزام مبلغان تخصصی در دستور کار سازمان اوقاف است



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی شفیع‌زاده در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار کرد: اعزام تخصصی، رویکرد جدید اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف است و در این زمینه از ظرفیت مجمع نمایندگان طلاب هم استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: تغییراتی در این زمینه در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف ایجاد شده و تلاش می‌کنیم تبلیغ تخصصی را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در گذشته پنج مناسبت تبلیغی وجود داشت گفت: با تلاش صورت گرفته، این مناسبت‌ها به ۹ مورد افزایش یافته‌اند و در ایامی مانند دهه فجر، هم اعزام عمومی و هم اعزام تخصصی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته، توفیق اعزام ۱۷ هزار نفر مبلغ را به مناطق مختلف کشور داشتیم همچنین در دهه فجر، دو اعزام تخصصی با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و در قالب سخنرانی‌های چند رسانه‌ای در بقاع متبرکه و مساجد سراسر کشور صورت گرفت.

شفیع‌زاده با بیان اینکه این اعزام‌های تخصصی در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هم تکرار شده است خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی ۱۲ گانه از سال گذشته شروع شده و همزمان با هفته وقف امسال، هفتمین کارگروه با عنوان وقف و امامزادگان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: زین پس حکم تبلیغ برای سرگروه‌های غیر تخصصی صادر نمی‌شود تا بتوانیم از بدنه مبلغان، تخصص در تبلیغ را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: علاوه بر اینها و با هدف ارتقا سطح تبلیغ، برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی آموزشی برای مبلغان به صورت جدی دنبال می‌شود.

کارگروه وقف در مجمع نمایندگان طلاب شکل خواهد گرفت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نیز در این نشست اظهار کرد: اعزام مبلغ، یکی از مهمترین بخش‌های سازمان اوقاف به شمار می‌رود.

وی افزود: با پیشرفت انقلاب و ویژگی‌های تمدن اسلامی، باید متناسب با گام دوم انقلاب قدم برداریم زیرا این بیانیه، دستورالعملی برای دستگاه‌های حاکمیتی و آحاد جامعه است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب به لزوم همراهی سازمان اوقاف با بیانیه گام دوم اشاره و ابراز کرد: امروز سازمان اوقاف است که اگر می‌خواهد ثابت کند این همراهی وجود دارد، باید شاهد ثبت موقوفاتی برای حمایت از فلسطین باشیم.

وی ادامه داد: لازم است میز فلسطین یا کارگروهی با همین عنوان، در این ایام تشکیل شود و اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف، حتماً به این مسئله ورود کند.

رضوی مهر خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان طلاب خود را موظف می‌داند که کارگروه وقف را تشکیل دهد زیرا وقف، عامل اصلی نیکوکاری در جامعه بوده و نیازهای بسیاری را برطرف می‌کند و هر جا موقوفات به کار گرفته شده‌اند، خیلی از مشکلات حل شده و این روند در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، همواره رو به پیشرفت بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، درمانی و قرآنی اوقاف زبانزد است گفت: به خصوص در ایام اربعین، شاهد توسعه فعالیت‌های این سازمان در اقصی نقاط کشور هستیم.

وی افزود: از توفیقات ایران اسلامی، وجود خیرین فراوان است که نباید از آنها غافل باشیم، بلکه باید افتخار کنیم که این افراد در حوزه‌های مختلف به نقش‌آفرینی مشغولند، و مطمئن باشیم تا زمانی که با شفافیت مشغول کار هستیم و نیات واقفین را امینانه اجرا می‌کنیم، مردم هم با دستگاه وقف همراهی خواهند کرد.

رضوی مهر ادامه داد: حتی می‌توان اداره کل اعزام مبلغ را به معاونت تبلیغ در مجموعه سازمان تبدیل کرد و در کنار دانشگاه قرآنی، دانشگاه وقف هم راه‌اندازی کرد تا برخی از طلاب به صورت رسمی در آنجا مشغول به تحصیل شوند و سپس به عنوان مبلغ تخصصی وقف به مناطق گوناگون اعزام شوند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه ۷۰ نفر از اساتید برجسته حوزه در این مجمع حضور دارند گفت: اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند و از آنها بخواهد هم سرگروه تبلیغی باشند و هم محتوای تبلیغی مناسب برای سازمان اوقاف فراهم کنند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا