بازار

5 مورد از معایب پژو پارس tu5

5مورد از معایب پژو پارس tu5

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پژو پارس tu5 یکی از خودروهای پرفروش و در عین حال پرچالش و بحث‌برانگیز دهه پیش بوده است. با در نظر گرفتن قیمت پژو پارس tu5 در شرایط فعلی، به نظر می‌رسد که برای خرید این خودرو، باید بسیار موشکافانه‌تر معایب و کاستی‌های احتمالی آن را در نظر گرفت. پرسش‌های زیادی درباره ارزش خرید پژو پارس درمقابل قیمت آن وجود دارد که در این مطلب بر آن هستیم تا به آن‌ها پاسخ دهیم؛ همراهمان باشید.

تاریخچه کوتاه پژو پارس

پژو پارس یک فیس‌لیفت موفق از پژو 405 است که در سال 1379 توسط ایران‌خودرو معرفی شد. این خودرو با ارائه ظاهری جذاب‌تر و امکاناتی بیشتر نسبت به پژو 405، موفق شد به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای ایران تبدیل شود. پرشیا همچنان روی خط تولید قرار دارد و تاکنون نسخه‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پژو پارس سال، پژو پارس LX و پرشیا اتوماتیک اشاره کرد. پژو پارس از ابتدای تاریخ فعالیت خود تاکنون با خودروهای مختلف کره‌ای، اروپایی و چینی به رقابت پرداخته و همواره یکه‌تاز آمار فروش بوده است.

معایب پژو پارس tu5

معایب این خودرو در تمام بخشی‌ها به شکلی پراکنده شده‌اند که گویا می‌توانیم یک جمع یکدست برای ضعف‌های آن در نظر گرفته و در یک جدول قرار دهیم. پیش از همه به سراغ کابین می رویم.

معایب پژو پارس tu5 به لحاظ کابین و بدنه

با در نظر گرفتن قیمت پژو پارس tu5، انتظار داشتیم که یک خودرو با بدنه قوی و متریال مرغوب داخل کابین ببینیم. اما در واقعیت مشکلات زیادی در خصوص بدنه بیرونی و فضای داخل کابین این خودرو وجود دارد که تا حدود زیادی، یک شک به خریدار وارد خواهد کرد.

1) وارد شدن آب برف پاک کن به داخل کابین

هرگز انتظار آن را حتی از یک خودروی ارزان قیمت داخلی نیز نداریم، اما تجربیات و شواهد حاکی از آن است که با پاشش آب از نازل‌های برف پاک کن و آغاز به کار این قطعه، شاهد وارد شدن پرتابی یا ریزشی آب برف پاک کن به داخل کابین هستیم. این احتمالا شما را به یاد چکه کردن آب باران از سقف‌های قدیمی و مخروبه می‌اندازد، با این تفاوت که این بار یک خودروی صفر کیلومتر سوار شده‌اید.

2) عدم مرغوبیت رنگ بدنه

اگر چه قیمت پارس tu5 به هیچ وجه ارزان نیست، اما رنگ بدنه آن مرغوبیت لازم در این کلاس خودرویی را ندارد. این باعث می‌شود که زودتر از آن چه انتظار دارید، رنگ بدنه این خودرو تخریب شده و آثار کهنگی، خط و خش و … روی آن پدیدار شود. همین طور اگر با سطح یا بدنه خودروی دیگر، برخورد داشتید، نباید انتظار داشته باشید که رنگ بدنه این خودرو، مقاومت خوبی از خود نشان دهد. از این روی معمولا توصیه می‌شود که زودتر از زمان معمول از یک لایه پولیش حرفه‌ای، روی بدنه پارس tu5 استفاده کنید.

3) وجود فاصله میان درزهای خودرو

این موضوع البته از یک خودرو به خودروی دیگر در این خط تولید، متفاوت است و این احتمال وجود دارد که خودروی انتخابی شما، چنین مشکلی نداشته باشد. اما مطابق گزارش خریداران و دارندگان این خودرو و بررسی صورت گرفته، در بسیاری از خودروهای پژو پارس Tu5، مشکل وجود فاصله در درزهای خودرو، دیده می‌شود که در یک نگاه ریزبینانه، ناخوشایند به چشم می‌آید.

معایب پژو پارس tu5 به لحاظ فنی

در بالا معایب این خودروی ایران خودرو را به لحاظ بدنه و داخل کابین مرور کردیم، اما ببینیم Tu5 پارس به لحاظ فنی، چه مشکلاتی دارد.

4) نبود هماهنگی لازم میان گیربکس و سیستم انتقال قدرت

ضعف هماهنگی میان جعبه گیربکس و سیستم انتقال قدرت، باعث می‌شود که حین رانندگی، به ویژه در مسیرهای پرترافیک، این نقص را احساس کنید.

5) کشش ضعیف پیشرانه در دنده سه و چهار

اگر یک راننده حرفه‌ای و دارای تجربه کافی، پشت فرمان پژو پارس tu5 نشسته و حرکت میان دنده‌ها را انجام دهد، ضعف پیشرانه در دنده‌های سه و چهار، ملموس خواهد بود. این موضوع زمانی که در هر دنده، دور موتور را پر کنید، به مراتب بیشتر احساس خواهد شد.

قیمت پژو پارس چقدر است؟

قیمت پژو پارس مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه بوده است. مخصوصا زمانی‌که به‌دنبال قیمت پژو پارس کارکرده و دست ‌دوم باشید، با یک معادله چندمجهولی روبه‌رو هستید؛ چراکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد و … در قیمت ماشین پژو پارس تاثیرگذارند. افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت خودرو پژو پارس را به‌درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند. همراه مکانیک تلاش کرده تا با ارائه قیمت روز پژو پارس، به شفافیت بازار کمک کند، پس همیشه می‌توانید برای مشاهده قیمت پژو پارس به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید.

بلاخره پژو پارس tu5 بخریم یا نخریم؟

بازار خودرو پژو پارس به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. همچنین به‌دلیل این‌که اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید پژو پارس اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوءاستفاده‌کنندگان از بازار فروش پژو پارس فراهم شده است. همراه مکانیک با متخصصان خبره و مجرب خود در کنار شما است تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید پژو پارس دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش پژو پارس کارکرده با قیمت واقعی نیز به شما کمک کند.

در بالا معایب پژو پارس tu5 را در بخش‌های کابین و بدنه و فنی مرور کردیم. با این همه هنوز این بر عهده شما خواهد بود که در مقایسه میان قیمت پژو پارس tu5 و مشخصات فنی و مزایا و معایب آن، ارزش خرید این خودرو را برآورد کنید. شاید هنوز بتوان این خودرو را در مقایسه با بسیاری دیگر از خودروهای هم رده و هم قیمت، به عنوان یک خرید مناسب، ارزیابی کرد. درنهایت نظر شما درباره قیمت پارس tu5 و معایب و مزایای آن چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما کامنت کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا