اخبار سربازی و نظام وظیفه

شأن و جایگاه سرباز در جمهوری اسلامی متفاوت از همه ارتش‌ها است



به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی عصر چهارشنبهدر جشنواره فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) که در کانون شهید سبحانی کرج برگزار شد، اظهار کرد: امروز مصادف با شهادت دانشمند برجسته ای به نام شهید دکتر سعید آشتیانی است که قطعاً اهل علم و جوانان فهیم با این شخصیت بزرگ آشنا هستند.

وی عنوان کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار نام این شخص را به عنوان شهید اعلام کردند، بسیاری متعجب شدند. وقتی او مانند همه جوانان دلسوز مملکت در مسیر علمی به دنبال خدمت به مردم و مملکت بود، به دلیل پیشرفتی که در زمینه سلول‌های بنیادین به دست آورد، مورد تهدید سرویس‌های اسرائیلی قرار گرفت و در نهایت به صورت بیولوژیک به شهادت رسید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز مطرح کرد: روز گذشته مصادف با سالروز شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی بود. این سردار سرافراز سپاه اسلام، سال‌ها شهر به شهر، کوه به کوه و دشت به دشت، در جستجوی این فیض عظیم بود؛ او به آرزویش رسید اما مردمی داغدار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به اینکه امر مقدس سربازی و خدمت به کشور و مملکت در هر کشور به شکل‌ها و شیوه‌های مختلفی صورت می‌گیرد و برخورد با سرباز و سربازی در تفکرات و آئین‌های مختلف متفاوت است، بیان کرد: در حدود ۲۴ کشور، مدت زمان خدمت سربازی، بیش از ۱۸ ماه و در حدود ۱۱ درصد کشورها، کمتر از ۱۸ ماه است و در ۱۲۳ کشور نیز سربازی اجباری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در کشوری مانند کره شمالی، خدمت سربازی برای آقایان ۱۱ سال و برای خانم‌ها هفت سال است، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا هستند و همه ما سرباز ولی امر مسلمین هستیم. تقریباً در هیچ جایی، با چنین مبانی با موضوع سربازی برخورد نمی‌کنند و هیچ رهبری به اندازه رهبر ما توصیه به نسل جوان سرباز نداشته و ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به سربازان را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: مقام عظمای ولایت جوانان را به گونه دیگری می‌بینند زیرا اینها سرمایه‌های کشور هستند و آینده این مملکت در دست این افراد است؛ به همین دلیل رهبر معظم انقلاب توصیه‌های بسیاری در این زمینه به مسئولین، مدیران و فرماندهان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مطرح کرد: شاید برخی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت شأن سربازان و بکارگیری تخصصی آنها به گوش سربازان نرسیده باشد اما فرماندهان می‌دانند که ایشان سربازان را به مانند فرزندان خود می‌بینند. امروز شاهدیم که در جمهوری اسلامی ایران شأن و شخصیت و جایگاه سرباز متفاوت از همه ارتش‌های دنیاست.

وی با اشاره به اینکه گاهی ممکن است در مجموعه یا رده‌ای، برخوردی غیر از دستورات ابلاغی رهبر معظم انقلاب با کسی صورت گیرد که این برخوردها و مواجهه‌ها در خانواده‌ها هم وجود دارد، اظهار کرد: شاید بخشی از این موضوعات، مربوط به شکاف نسلی و فاصله سنی برخی مدیران و فرماندهان با سربازان باشد وگرنه همه معتقدند که براساس دستورات رهبری، باید شأن و شخصیت سربازان حفظ شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: در سپاه استان البرز که فرمانده آن از جوان‌ترین فرماندهان است، نزدیک ترین فاصله با مجموعه سربازان وجود دارد و به همین دلیل باید وضعیت ما متفاوت از سایر استان‌ها و رده‌ها باشد. امید است با بکارگیری جوانان در این جایگاه‌ها بتوانیم این فاصله‌ها را کاهش دهیم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا