اقتصادیبازار

تفاوت قیمت کامپوزیت گرادیا و جیانیال چقدر است؟

امروزه تقاضا برای خرید کامپوزیت ها افزایش یافته است. از سوی دیگر هم تنوع در بین آنها انتخاب را برای دندانپزشکان بسیار دشوار کرده است. امروزه ترمیم و پر کردن دندان ها با استفاده از انواع مختلف کامپوزیت ها انجام می گیرد و خریداران باید قبل از اقدام به خرید کامپوزیت ها در مورد انواع آنها تحقیق کنند و پس از بررسی کامل همه جوانب، اقدام به سفارش و خرید این محصولات کنند.


تفاوت کامپوزیت گرادیا و جیانیال چیست؟

هر دو کامپوزیت گرادیا و جیانیال از کیفیت مناسب و بالایی برخوردار هستند ولی کامپوزیت جیانیال بیشتر برای زیبایی کاربرد دارد و زیبایی بیشتری دارد. کاربری های این دو کامپوزیت کمی با هم متفاوت هستند و باید با توجه به کاربری های مختلف نوع مناسب آن را انتخاب کرد.
همچنین با توجه به ترکیبات مختلفی که در تولید کامپوزیت گرادیا و کامپوزیت جیانیال به کار رفته است تفاوت قیمت بین این دو کامپوزیت ژاپنی وجود دارد.

مقایسه تخصصی کامپوزیت گرادیا و جیانیال

کامپوزیت گرادیا و جیانیال هر دو از برندهای شناخته شده در بازار لوازم و تجهیزات دندانپزشکی هستند و به دلیل استفاده از مواد با کیفیت در هر دوی این کامپوزیت ها می توان گفت استحکام، کیفیت و دوام بالایی دارند.
کامپوزیت های گرادیا و جیانیال تفاوت های بسیاری در رنگ و سایه با هم دارند و برند جیانیال معمولا زیبایی بیشتری به لبخند شما می دهد. این مسئله به علت هماهنگی بیشتر با رنگ دندان ها می باشد عامل اصلی تفاوت قیمت کامپوزیت ها تفاوت در مواد اولیه این کامپوزیت ها می باشد.

کامپوزیت گرادیا

کامپوزیت گرادیا که به آن کامپوزیت کولینیالی نیز گفته می شود از تولیدات کشور ژاپن است و در گروه کامپوزیت های میکرو هیبریدی جای دارد.ترکیبات اصلی این نوع کامپوزیت از رزین های مختلفی است که از پلیمرهایی با کیفیت تشکیل شده است. نتیجه استفاده از چنین مواد با کیفیتی، علاوه بر ترمیم بهتر دندان ها باعث جلوه ی زیباتر دندانها می شود.

کامپوزیت گرادیا در کدام دسته از کامپوزیت ها قرار دارد؟

کامپوزیت گرادیا نوعی کامپوزیت میکروهیبریدی به شمار می رود. اما کامپوزیت میکروهیبریدی چیست و چه مزایایی برای ما دارد؟
کامپوزیت ها را با توجه به ابعاد ذرات شان به 3 گروه کامپوزیت های هیبریدی، نانو هیبریدی و میکروهیبریدی دسته بندی می کنند. کامپوزیت های میکرو هیبرید به دلیل فیلر بالایی که دارند می توانند در مقابل ساییدگی، دوام و مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان دهند.
همچنین کامپوزیت های میکرو هیبریدی در اثر انعکاس نور نیز از بین نمی روند و از زیبایی آنها نیز کاسته نخواهد شد. تمام این مزایا موجب می شود بسیاری از افراد برای ترمیم، کامپوزیت های گرادیا را در اولویت خود قرار دهند.

موارد استفاده از کامپوزیت گرادیا

کامپوزیت گرادیا در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد که برخی از آنها عبارتند از:

  • به منظور بستن دیاستم ها
  • به منظور استفاده در ترمیم کلاس های I، II، III، IV و V
  • به منظور استفاده در ترمیم ونیر کامپوزیت
  • گزینه مناسبی برای استفاده در ترمیم پوسیدگی های Wedge-Shaped و نیز پوسیدگی هایی که در سطح ریشه دندان ایجاد می شوند.

با توجه به طیف گسترده از کاربری های کامپوزیت گرادیا می توان گفت این نوع کامپوزیت، حالت چند کاره دارد و خرید آن برای هر مطب و پزشکی ضروری به نظر می رسد.

مزایای استفاده از کامپوزیت گرادیا

با توجه به مواردی که ذکر کردیم استفاده از کامپوزیت گرادیا مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • خاصیت فرم پذیری عالی
  • برخورداری از ویسکوزیته متناسب
  • قابلیت پالایش پذیری بالا و ایجاد سطحی شفاف، یک دست و درخشان
  • دارای ظاهری طبیعی
  • انطباق خوب با رنگ دندان ها و قابلیت انعکاس نور در تمام جهات
  • تغییر حجم حداقلی در زمان کیورینگ
  • دوام و مقاومت عالی در مقابل سایش و همچنین نیروهای اکلوزالی
  • حساسیت کمتر در برابر نور لامپ یونیت دندانپزشکی

قیمت کامپوزیت گرادیا

به دلیل تغییراتی که هر روز در نسل های جدید کامپوزیت های گرادیا ایجاد می شود نمی توان قیمت دقیقی برای آن عنوان کرد. علاوه بر این موضوع، کامپوزیت های گرادیا که در بازار موجود هستند رنگ های مختلفی دارند که می توانند بر قیمت نهایی این محصولات تاثیر بگذارند.

کامپوزیت جیانیال

کامپوزیت جیانیال نیز در گروه کامپوزیت های هیبریدی قرار دارد و به حالت رادیواپک تولید می شود. این کامپوزیت از ترکیب دو نوع فیلر رزینی پلیمری تشکیل شده است و در ساخت کامپوزیت جیانیال سعی شده است که از ترکیب فیلر به میزان لازم استفاده شود و همچنین در مورد غلظت آنها نیز حساسیت زیادی به کار رفته است. بر همین اساس محصول نهایی با کیفیتی در اختیار خریداران قرار می گیرد. هماهنگی ترکیبات کامپوزیت جیانیال، نشان دهنده کارایی بالا و عملکرد بسیار عالی این محصول می باشد.

ورژن های مختلف کامپوزیت جیانیال

به طور کلی کامپوزیت جیانیال دو نوع ورژن مختلف دارد :

  1. کامپوزیت جیانیال قدامی
  2. کامپوزیت جیانیال خلفی

هر کدام از این ورژن ها از فرمول های مختلفی تشکیل شده اند قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی نیز دارند. شما می توانید از بین سایه های رنگی متعدد این محصول رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. به هنگام انتخاب کامپوزیت جیانیال باید به میزان کدری و یا شفافیت و همچنین تابش نور آن به دندان و ابعاد دندان توجه نمایید و بر اساس سایه های مختلفی که با رنگ دندان متناسب باشد یکی را انتخاب کنید.

مزایای مختلف کامپوزیت جیانیال

کامپوزیت های جیانیال مزایای بسیار زیادی دارند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای سیستم رنگ بندی مناسب با انعکاس نوری فوق العاده زیبا هستند.
  • نرمی مواد اولیه و عدم چسبندگی به لوازم دندانپزشکی
  • دارای طول عمر نسبتا زیاد می باشند.
  • قابلیت افزایش سایه رنگ ها و میزان مقاومت کامپوزیت

کاربردهای مختلف کامپوزیت جیانیال

کامپوزیت های خلفی و قدامی در بسیاری موارد مورد استفاده قرار می گیرند که در زیر به بخشی از کاربری های این نوع کامپوزیت ها اشاره خواهیم کرد:

  • در دندان های III،IV ونیز V به دلیل برخورداری از انعطاف نوری خیلی بالا می توان از کامپوزیت جیانیال استفاده کرد.
  • دندان هایی که به هر دلیلی گوشه ای از آنها افتاده باشد و یا برای مساوی کردن سر چند دندان با یکدیگر، می توان از کامپوزیت های جیانیال استفاده کرد.
  • برای اجرای روکشهای زیبای دندان ها استفاده از کامپوزیت جیانیال ایده آل ترین است.
  • ترمیم حفره های ریشه
  • ترمیم دیاستما و بستن ونیرها
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا