اجتماعی

فعالیت حدود ۶۷هزار آتش‌نشان داوطلب در تهران کافی نیست

فعالیت حدود ۶۷هزار آتش‌نشان داوطلب در تهران کافی نیست



به گزارش خبرگزاری مهر، همایش داوطلبان آتش‌نشانی تهران به مناسبت «روز جهانی داوطلبان» با حضور مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و همچنین پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این مراسم گفت: حدود ۶۷ هزار آتش نشان داوطلب در شهر تهران داریم.

ملکی در ادامه با ارائه گزارشی در مورد آموزش‌های شهروندی گفت: به بیش از ۴میلیون کاربر پیامک‌های آموزشی ارسال شده است. آتش‌نشانان داوطلب علاوه بر خود امدادی می‌توانند به دیگران نیز کمک کنند و برخی نیز می‌توانند مربی گیری و تدریس کنند.

در ادامه این نشست، پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور کار داوطلبانه آتش نشانی را از مصادیق معامله با خداوند و با ارزش دانست.

قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: میانگین زمان پاسخگویی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ۳۰ ثانیه است و ما می‌توانیم به کمک داوطلبان این زمان را کاهش دهیم. در زمان حادثه ما مشکل ساماندهی اطراف حریق و هجوم مردم را داریم و به کمک داوطلبان آتش‌نشان می‌توانیم، این موضوع را حل کنیم و در نتیجه آن جان و مال مردم حفظ خواهد شد.

محمدی گفت: همه امکانات خود را با کمک سازمان‌های امدادی مثل هلال احمر، اورژانس و اداره گاز بسیج کردیم تا با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خسارات و تلفات ناشی از گاز مونوکسیدکربن کاهش یابد. طی یک ماهه اخیر حوادث خطرناک و کشنده ناشی از مسمومیت گاز مونوکسیدکربن در سطح کشور داشتیم، به عنوان مثال یک خانواده پنج نفره در زاهدان و یک مادر و دو فرزندش در تهران طی یک ماه گذشته جان خود را به دلیل مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن از دست دادند و در اینجا اهمیت کار آتش‌نشانان داوطلب آشکار می‌شود.

به آتش‌نشان داوطلب نیاز داریم

محمدی در ادامه افزود: کشور ما حادثه خیز است و به همین دلیل به آتش‌نشان داوطلب نیاز داریم و ۶۷ هزار داوطلب آتش نشان جمعیت زیادی نیست. همه سفیران و داوطلبان آتش نشان می‌توانند به حفظ جان و مال شهروندان کمک کنند.

وی ادامه داد: با آموزش شهروندان توسط آتش‌نشانان داوطلب جلوی بسیار از حوادث گرفته شده است. تقاضا می‌کنم همه افرادی که وقت دارند در موضوع آموزش‌های شهروندی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبین رابطه حقوق و استخدامی با سازمان آتش‌نشانی ندارند، گفت: اما سعی می‌کنیم، آتش نشانان داوطلب دیده شوند و هر چند وقت یکبار دور هم جمع شویم. آتش‌نشانان داوطلب در استخدام‌ها نیز به دلیل آشنایی با کار در اولویت هستند. تعداد داوطلبان آتش‌نشان باید افزایش پیدا کند و آموزش‌های کاربردی نیز لازم است بیشتر شود.

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران هم در این مراسم، بیان داشت: نجات یک نفر مانند نجات همه افراد است و سیاست ما در شورای اسلامی شهر تهران این است که به سمت شهر ایمن حرکت کنیم تا حوادث در شهر کاهش پیدا کند. این امر موفق نخواهد شد مگر با آموزش‌های شهروندی.

بابایی در پایان گفت: آرزو می‌کنم آتش نشانان به جای اینکه در واحد عملیات کار کنند، در بخش پیشگیری فعالیت داشته باشند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا