بازار

داروی نولپاز برای چه مواردی استفاده می شود ؟

داروی نولپاز برای چه مواردی استفاده می شود ؟

قرص نولپاز یک دارو مهار کننده پمپ پروتون انتخابی است، دارویی که میزان اسید تولید شده در معده شما را کاهش می دهد. برای درمان بیماری های معده و روده مرتبط با اسید استفاده می شود. Nolpaza برای درمان کوتاه مدت بیماری ریفلاکس (سوخت سر دل و علائم ریفلاکس اسید معده) در بزرگسالان استفاده می شود.

نام دیگر قرص Nolpaza چیست ؟

  • Controloc Control
  • Gastrolief
  • Nolpacid
  • Nolpaza
  • Pantium
  • Pantoflux
  • Pantoloc Control

آیا نولپازا همان پنتوپرازول است ؟

داروی نولپازا 40 میلی گرمی دارای ماده اصلی پنتوپرازول است. این یک داروی نسخه ای است که در دسته داروهای ضد اسید، ضد رفلاکس و ضد زخم قرار می گیرد. Nolpaza 40mg به صورت قرص روکش دار موجود است.

عوارض جانبی Nolpaza 40mg چیست ؟

برخی از عوارض شایع قرص نولپازا ۴۰ میلی گرمی نولپازا مانند: خستگی، سردرد، بثورات پوستی، کهیر، درد عضلانی، درد مفاصل … عوارض نادری مانند ضعف، سرگیجه، سرگیجه، خارش، افزایش آنزیم های کبدی.

بهترین زمان مصرف نولپازا چه زمانی است ؟

نولپازا را چه زمانی و چگونه باید مصرف کرد؟ قرص نولپازا را نباید جوید یا له کرد، بلکه باید یک ساعت قبل از غذا به طور کامل با کمی آب بلعید. درمان علائم بیماری ریفلاکس معده به مری (به عنوان مثال، سوزش سر دل، رفلاکس اسید، بلع دردناک). دوز توصیه شده یک قرص در روز است.

چه مدت میتوان قرص نولپاز را مصرف کرد ؟

در صورت تداوم علائم پس از 2 هفته درمان مداوم با پزشک خود مشورت کنید. قرص Nolpaza را بیش از 4 هفته بدون مشورت با پزشک خود مصرف نکنید.

آیا مصرف روزانه پنتوپرازول مضر است ؟

استفاده طولانی مدت (به ویژه بیش از یک سال) از پانتوپرازول می تواند باعث ایجاد پولیپ غده فوندیک شود. این پولیپ‌ها توده‌هایی روی پوشش معده هستند که می‌توانند سرطانی شوند. برای کمک به جلوگیری از این پولیپ ها، باید این دارو را در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا