اجتماعی

پایان عملیات احداث تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو

پایان عملیات احداث تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو



به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هرمزی، در خصوص آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ گفت: خط ۶ مترو تهران با احتساب بخش توسعه جنوبی آن، در مجموع ۴۲ کیلومتر طول و ۳۲ ایستگاه دارد که از شمال غرب تهران (منطقه کن و کوهسار) آغاز و تا جنوب شرق آن (دولت آباد و شهر ری) ادامه دارد.

وی بیان کرد: اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه توسعه جنوبی خط ۶ وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم حدود ۱۰ کیلومتر مسیر و ۵ ایستگاه از کل طول مسیر و ایستگاههای این خط، مربوط به همین بخش انتهایی است که از دولت آباد تا شهرری امتداد پیدا می‌کند.

هرمزی افزود: حفاری مکانیزه و ساخت تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران، در دو مقطع انجام شد؛ مقطع نخست به طول ۶۲۰۰ متر از محدوده دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بخش دوم به طول تقریبی ۳۳۰۰ متر از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تا شهرری. مقطع اول دارای ۴ ایستگاه بوده و برای قسمت پایانی که به خط یک مترو و همچنین خط سراسری راه آهن جمهوری اسلامی ختم می‌شود، یک ایستگاه تبادلی در نظر گرفته شده که نخستین مرکز تبادل سفر چند وجهی مسافر را شکل خواهد داد.

عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط ۶، عملاً از سال ۱۳۹۵ آغاز شد. از مهم ترین ویژگی‌های این طرح، احداث ایستگاه انتهایی آن است که در واقع فصل مشترک خطوط یک و ۶ شبکه مترو تهران با خط سراسری راه آهن کشوری به حساب می‌آید. به این ترتیب به واسطه تکمیل پروژه مذکور، ایده اتصال شبکه ریلی درون شهری به خطوط برون شهری برای اولین بار تحقق یافته و کارکرد مفهومی خطوط مترو تهران، به تعاریف استاندارد و بین‌المللی نزدیک‌تر خواهد شد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود با تأمین به موقع منابع مالی لازم، در سال ۱۴۰۳ بتوان شاهد راه‌اندازی برخی ایستگاه های این مسیر در محدوده شهر ری بود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا