بازار

خطرات و عوارض برداشتن خال

خال دسته هایی از سلول های رنگدانه دار هستند که به صورت نقطه های تیره روی پوست ظاهر می شوند. خال ها در اندازه و رنگ های مختلف روی پوست وجود دارند. خال ها به طور کلی روی پاها، دست و نیم تنه ظاهر می شوند و قابل مشاهده هستند. اغلب خال های پوستی خطرناک نیستند. نیمی از خال ها سرطانی هستند که باید با جراحی برداشته شوند. برخی از افراد برای زیبایی اقدام به از بین بردن خال های روی صورت و بدن خود می کنند و آن ها سعی بر این دارند که بهترین دکتر برداشتن خال در تهران را انتخاب نمایند. در سایت تاپتنا اسامی بهترین دکتر برداشتن خال در تهران موجود است که شما با مراجعه به سایت می توانید لسیت مربوطه را مشاهده نمایید.  

اقدامات لازم قبل از برداشتن خال

در ادامه به اقدامات لازم قبل از برداشتن خال اشاره خواهیم کرد:

  • قبل از برداشتن خال با بهترین دکتر برداشتن خال در تهران مشورت کنید.
  • قبل از درمان درصورت نیاز نمونه برداری را انجام دهید و نتیجه آن را به پزشک خود ارائه دهید.

عوارض جانبی بعد از برداشتن خال

 بعد از برداشت خال ممکن است عوارضی ایجاد شود که این عوارض به روش برداشت بستگی دارد و معمولا بعد از گذشت زمان این دسته از عوارض بهبود می یابند. در ادامه به عوارض جانبی برداشتن خال اشاره خواهیم کرد:

  1. قرمزی جای خال بعد از جراحی یا لیزر خود را نشان می دهد و با گذشت زمان از بین خواهد رفت.
  2. احتمال باقی ماند آسکارب ستگی به مهارت پزشک و نوع ترمیم پوست بیمار دارد. به طور کلی خال های بزرگ رد بیش تری بعد از از بین رفتن از خود می گذارند.
  3. احتمال بروز خال گوشتی در نواحی گردن، قفسه سینه و اندام های دیگر وجود دارد.
  4. باقی ماندن جای خال نیز یکی دیگر از عوارض بعد از برداشتن خال است که طی هفته ها از بین خواهد رفت. برای پیشگیری از هرگونه عوارض احتمالی به بهترین دکتر برداشتن خال در تهران مراجعه کنید.

آیا برداشتن خال خطرناک است؟

برای برداشت خال های کوچک نیازی به بی حسی نمی باشد. هنگام برداشتن خال ممکن است احساس درد داشته باشید که اغلب این درد قابل تحمل است. برای برداشتن خال های بزرگ تر، بی حسی موضعی نیاز است. لازم به ذکر است برداشت خال به روش فریز، هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. در هر آسیب دیدگی پوست ممکن است آسکار ایجاد شود. برخی از آسکارها دیده نمی شوند به دلیل اینکه آسیب دیدگی بسیار خفیف بوده است. آسیب دیدگی های عمقی تر ممکن است آسکارهای بزرگی را ایجاد کنند.

اگر ضایعه های بدخیم به طور نادرست برداشته شود و بررسی پاتولوژیک انجام  نشود، بلافاصله عود می کند و اگر درمان انجام نشود ممکن است خال رشد کند و عمیق تر شود. برداشتن خال هیچ مشکلی از نظر سرطانی شدن برای بیمار ایجاد نمی کند. پزشکان برای آسودگی خاطر می توانند خال های مشکوک را قبل از برداشتن شناسایی کنند و در صورت نیاز نمونه برداری و آزمایش کنند.

ضایعاتی ممکن است با خال اشتباه گرفته شوند و توسط پزشک برداشته شوند و در صورت عدم تشخیص و درمان آن ممکن است مجدد عود کنند این دسته از ضایعات عبارتند از: کراتوز آفتابی، بیماری بوون، سرطان سلول سنگفرشی و ملانوما. به شما توصیه می کنیم برای جلوگیری از هرگونه عوارض در مرحله اول به پزشک مراجعه کنید و اگر پزشک تشخیص داد نمونه برداری را انجام دهید.

کاندیدای مناسب برداشتن خال

خانم ها و آقایانی که خال دارند گزینه های مناسبی برای انجام این جراحی هستند. در طی برداشتن خال با لیزر در مرحله اول خال ها با دقت بررسی می شوند و سپس برداشتن خال با لیزر انجام می شود. جراحی برداشتن خال شامل از بین بردن زوائد گوشتی، خال های مسطح یا برجسته می باشد. بهترین کاندیدای برداشتن خال کسانی هستند که از نظر زیبایی نا رضایتی دارند و یا نگران رنگ و اندازه خال خود هستند. بیش تر خال ها خطری را برای فرد ایجاد نمی کند و برخی دیگر ممکن است برداشتن آن ها خطرناک باشد و تبدیل به  ملانوم بدخیم شوند. خال هایی که لبه های نامنظم و لکه های رنگی دارند، بسیار نگران کننده هستند. اگ از ظاهر خال خود رضایت ندارید می توانید اقدام به برداشتن خال خود کنید. باید بهترین دکتر برداشتن خال تعیین کند آیا شما کاندیدای مناسب برای برداشت خال هستید یا خیر.

مزایای برداشت خال به روش لیزر

در ادامه به مزایای برداشت خال به روش لیزر می پردازیم:

اولین مزیت این روش به دلیل غیر تهاجمی بودن آن است.

در این روش عفونت پوستی کاهش می یابد به دلیل این که هیچ گونه برش یا سوزاندنی در پوست انجام نمی شود.

معایب برداشت خال به روش لیزر

معایب برداشت خال به روش لیزردر ادامه به بررسی معایب برداشت خال به روش لیزر می پردازیم: افرادی که می خواهند این روش را انتخاب کند قبل از اقدام باید ابتدا یک آزمایش سرطان دهند و نتیجه آزمایش را به بهترین دکتر برداشتن خال در تهران ارائه دهند.

  1. لیزر نمی تواند به عمق پوست دست یابد و تنها قادر است خال های سطحی را درمان کند.
  2. خال هایی که ریشه دارند نمی توانند از طریق این روش از بین روند.

سایت تاپتنا با دارا بودن بیش از هزاران بازدید ماهانه بعنوان یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می‌باشد. تمامی بازدیدکنندگان سایت تاپتنا علاقه مند به حوزه های زیبایی و سلامتی هستند. بنابراین تبلیغات در سایت تاپتنا برای پزشکان، کلینیک های زیبایی و شرکت های فعال در حوزه پزشکی و زیبایی میتواند کاملا هدفمند باشد.

کلام آخر

برداشتن خال مانند دیگر جراحی ها همراه با کمی ریسک می باشد. برداشتن خال می تواند باعث بهبود ظاهر و از بین رفتن یک خال خطرناک شود. تشخیص زود هنگام سرطانی بودن خال و درمان به موقع آن بسیار ضروری است. با انتخاب بهترین دکتر برداشتن خال در تهران می توانید از عوارض برداشتن خال جلوگیری کنید. از شما عزیزان سپاسگزاریم که ما را همراهی کردید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا