استان هااقتصادیبازارخودرو

انواع آفتابگیر ماشین

انواع آفتابگیر ماشین

شناخت انواع آفتابگیر ماشین و اطلاع از مشخصات و ویژگی های هریک از آنها، به شما در جلوگیری از ورود اشعه های مضر خورشیدی کمک می‌کند. در یک روز گرم آفتابی خصوصا فصل تابستان، نور آفتاب مستقیم به داخل ماشین می‌تابد و موجب داغ شدن داشبورد، فرمان و حتی صندلی‌ها می‌شود؛ تا حدی که شرایط نشستن برای فرد راننده و سایر سرنشینان بسیار سخت و دشوار خواهد بود. خرید آفتابگیر خودرو و قرار دادن آن در شیشه جلو، عقب و شیشه های کناری ماشین، هم باعث خنکی داخل کابین شده و هم از فرسودگی و رنگ پریدگی داشبورد و سایر قطعات جلوگیری می‌کند. از طرفی به دلیل امکان چاپ برند و لوگو بر روی پارچه آفتابگیر جهت تبلیغات گسترده که اصطلاحا با نام آفتابگیر تبلیغاتی شناخته می‌شود، این محصولات در تنوع بسیار زیاد طراحی و تولید می‌شوند. در ادامه متن به معرفی 5 تا از شناخته شده ترین انواع آفتابگیر خودرو اشاره می‌کنیم.

معرفی انواع آفتابگیر خودرو

اگر به دنبال حفظ خنکی داخل ماشین خود بوده و قصد دارید در تابستان های گرم و آفتابی از اثرات مضرات نور آفتاب جلوگیری کنید، لازم است در گام اول با انواع آفتابگیر ماشین آشنا شوید. با وجود تنوع گسترده انواع آفتابگیر در سطح بازار، ممکن است مشتری در هنگام خرید دچار سردرگمی شود. آفتابگیر خودرو برای قسمت های مختلفی طراحی شده که برخی از آنها در هنگام رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدون ذره‌ای اتلاف وقت، با همراه باشید تا مفصل به 5 تا از معروف ترین انواع آفتابگیر خودرو در بازار بپردازیم:

آفتابگیر تبلیغاتی

بدون شک یکی از بهترین و رایج ترین انواع آفتابگیر ماشین که نقش بسزایی در تبلیغ کسب و کار شما در طیف گسترده دارد، آفتابگیر تبلیغاتی است. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که از کنار خودرویی پارک شده رد شده‌اید و نوشته چاپ شده روی آفتابگیر، توجه‌تان را تا مدت‌ها به سمت خود جلب کرده است. اگر قصد دارید برند و نام تجاری کسب و کار خود را در سطح شهر به صورت گسترده تبلیغ کنید و هزینه چندان زیادی پرداخت نکنید، خرید آفتابگیر تبلیغاتی بهترین گزینه است؛ چرا که هم از ورود نور خورشید و افزایش دمای بیش از اندازه کابین جلوگیری کرده و هم جنبه تبلیغاتی دارد؛ به همین دلیل با نام “بیلبورد شهری متحرک” شناخته می‌شود.

در نظر داشته باشید انتخاب طرح آفتابگیر، لوگو، رنگ و نوشته روی آن همگی با توجه به سلیقه مشتری تعیین می‌شود. مهمترین مزیت نصب آفتابگیر تبلیغاتی در شیشه های جلو، عقب و پنجره های کناری، ارزان بودن آن است که به دلیل کارایی بسیار موثر، ارزش هزینه کردن را دارد. اگر صاحب کسب و کاری بوده و می‌خواهید برند خود را در طیف وسیعی تبلیغ کنید، در هنگام انتخاب انواع آفتابگیر خودرو به عنوان جزء مهمی از جانبی خودرو، از تبلیغاتی بودن این محصولات غافل نشوید.

آفتابگیر شیشه جلو

دیگر مدل رایج از انواع آفتابگیر ماشین که تقریبا همه ما با آن آشنایی داریم، آفتابگیر شیشه جلو است؛ این محصول با قرار گرفتن در پشت شیشه از افزایش دمای داخل کابین جلوگیری کرده و مانع از ترک خوردگی و فرسودگی داشبورد، فرمان، صندلی‌ها و دیگر تجهیزات به کار رفته خواهد شد. تصور کنید ماشین خود را در یک روز بسیار گرم کنار خیابان پارک کرده و قصد دارید مجدد سوار شوید؛ اما فرمان و صندلی‌ها به حدی داغ شده که حتی نمی‌توان آنها را لمس کرد. برای رفع این مشکل و جلوگیری از نفوذ اشعه های مضر خورشیدی که با افزایش دمای کابین و صدمه زدن به داشبورد و سایر قطعات همراه است، خرید آفتابگیر شیشه جلو ضرورت دارد. جالبه بدانید آفتابگیر شیشه جلو مدل عینکی، پر استفاده ترین نوع آفتابگیر در بازار به حساب می‌آید که عموما از جنس پلاستیک یا مواد شمعی ساخته شده و با کمک فنر های تعبیه شده در لبه های خود، نصب آسان و راحتی دارد.

آفتابگیر شیشه عقب

سومین مدل از انواع آفتابگیر ماشین که محصولی ایده‌آل جهت جلوگیری اشعه های خطرناک خورشیدی بوده و متناسب با سایز شیشه عقب طراحی می‌شود، آفتابگیر شیشه عقب نام دارد. این نوع آفتابگیر از پارچه توری مقاومی ساخته شده که به هیچ وجه مانع دیده راننده نشده و اجازه نمی‌دهد ذره‌ای نور آفتاب به داخل کابین نفوذ پیدا کند. برای تولید آفتابگیر شیشه عقب در طرح و رنگ بندی های مختلف، عمدتا از پارچه شمعی و بعضا پلاستیکی استفاده شده که مقاومت و دوام بسیار بالایی در دراز مدت دارند و معمولا ضخامت پارچه حدود 3 میل در نظر گرفته می‌شود.

از طرفی هنگام انتخاب انواع آفتابگیر خودرو، نباید از تبلیغاتی بودن آفتابگیر شیشه عقب غافل شد؛ شما می‌توانید با چاپ لوگو و نام تجاری خود بر روی آفتابگیر زمانی که در حال رانندگی بوده و یا ماشین خود را پارک کرده‌اید، تبلیغات خود را در معرض اکثر افراد قرار دهید.

آفتابگیر شیشه بغل

یکی از هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت که هم اکنون بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها برای تبلیغ کار خود از این محصول استفاده می‌کنند، آفتابگیر شیشه بغل است که در طرح‌ها و رنگ های مختلفی تولید می‌شود. این مدل از انواع آفتابگیر ماشین، به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی که با خودرو تردد کرده و یا جایی پارک می‌کنیم، تبلیغات ما در معرض مشاهده عموم افراد قرار گیرد. از طرفی، آفتابگیر شیشه های کناری ارزان قیمت بوده و نسبت به خیلی از هدایای تبلیغاتی که کاربرد محدودی داشته و معمولا هزینه بالایی دارند، مقرون به صرفه تر می‌باشند.

آفتابگیر رودری

و اما آخرین مدل از انواع آفتابگیر ماشین که طی چند سال اخیر با ویژگی های منحصر به فرد خود، طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است، آفتابگیر رودری ماشین است که با نام “آفتابگیر متحرک” هم شناخته می‌شود. اگر شغل شما به گونه‌ای بوده که تعداد ساعات زیادی با خودرو سروکار دارید، خرید این محصول گزینه بسیار مناسبی است. آفتابگیر رودری بر روی درب ماشین به راحتی نصب شده و در هنگام تردد خودرو از تابش مستقیم نور خورشید به صورت فرد راننده و سرنشینان جلوگیری می‌کند.

منبع : لیست 20

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا