بازار

انواع قاشق چنگال از نظر جنس

قاشق چنگال‌ها در گذشته از جنس نقره بودند اما با توجه به اینکه امروزه تولید با نقره به صرفه نیست، معمولا از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند، که بهترین آنها از استیل و ترکیبی از عصرهای وانادیوم و تیتانیوم هست که در برخی موارد با نیکل هم ترکیب می‌شوند تا به این راحتی زنگ نزنند و تغییر رنگ نداشته باشند.

امروز جنس استیل در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند از رنگ نقره ای گرفته تا رنگ طلایی و رنگ مسی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است، در این مورد انتخاب رنگ کاملا سلیقه ای و متناسب با دکور منزل و ملزومات است.

انواع قاشق چنگال از نظر بسته بندی

قاشق چنگال‌ها از گذشته تا امروز در بسته‌بندی های متفاوتی روانه بازار می‌شدند که هرچه جلوتر می‌رویم این بسته بندی شیک تر و جذاب تر می‌شود.

یک مدل بسته بندی جدید سرویس قاشق چنگال‌، کنسول‌ها هستند که شبیه یک میز پایه دارند و قاشق چنگال در کشوهای آن قرار داده شده است، این مدل مناسب هر خانه ای نیست و باید پیش از خرید به فضای خانه خود دقت داشته باشید.

در مدل دیگر از کیفی شبیه به کیف سامسونتی هستند که قاشق چنگال‌ها در یک کیف شیک که اغلب نقره‌ای رنگ هستند قرار می‌گیرد، مزیت این مدل این است که اولا حمل بسیار راحتی دارد و فضای کمتری هم اشغال می‌کند.

مطلب پیشنهادی: بهترین و پرفروش ترین ترازوی آشپزخانه کدام است؟

کیفیت و وزن قاشق چنگال‌ها

مسلما قاشق چنگال ها هرچه محکمتر و قرص‌تر باشند بهتر است، اما مشکل اینجاست که با در دست گرفتن آن نمی‌توان متوجه شد که استحکام آن چقدر خوب است، لذا در برخی موارد می‌توانید از ارقامی که روی بدنه قاشق چنگال درج شده است کمک بگیرید.

در بهترین سرویس های قاشق چنگال روی بدنه قاشق یا چنگال عدد ۱۰٫۱۸ درج شده است که معنی آن این است که در تولید آلیاژ این سرویس از ۱۸درصد کروم و ۱۰درصد نیکل استفاده شده است که ترکیب این دو موجب ضد زنگ شدن قاشق چنگال و مقاومت آن دربرابر خوردگی می‌شود.

در بازار علاوه بر کیفیت ۱۰٫۱۸، کیفیت‌های ۸٫۱۸ و  هم موجود است که کیفیت پایین‌تری دارند، اما با این حال از نیکل و کروم در آنها استفاده شده است و آنها هم تا حد قابل قبولی ضد زنگ هستند.

ترفندی برای تشخیص کیفیت: اگر عددی روی قاشق چنگال را نادیده بگیریم، می‌توانید با کمک یک آهنربا کیفیت سرویس قاشق چنگال را ارزیابی کنید، آهنربا را به سمت قاشق بگیرید، اگر قاشق جذب آهنربا شود به این معنی است سرویس مورد نظر چندان مرغوب نیست، چرا که سرویس استیل ضد زنگ در صورت وجود نیکل جذب آهنربا نخواهد شد.

شستن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی

اگر قرار است که قاشق چنگال‌ها را در ماشین ظرفشویی شستشو کنید، بهتر است از سرویس قاشق چنگال ضد خش خریداری کنید، چرا که ماشین ظرف شویی موجب خش برداشتن می‌شود و اگر سرویس شما ضد خش نباشد با چند بار شستشو دچار خش و کاهش زیبایی می‌شود.

برندهای مختلف قاشق چنگال کدامند؟

امروز تولید کنندگان زیادی برای سرویس قاشق چنگال در حال فعالیت هستند که در این میان از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای خارجی که در ایران محبوب‌ترند می‌توان به برندهای سولایتر ایتالیا، زولینگن آلمان، ام جی اس، دالتون و جامبو اشاره کرد.

و از برندهای ایرانی و پرطرفدار هم می توان به چند برند نسبتا مطرح مانند، ناب استیل، پاشا ، ایران استیل و درسا اشاره کرد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا