بازار

توصیه های میثم شکری ساز برای تسلیم نشدن در شرایط بد

اگر سخت کار کرده‌اید، اما نتایج کار شما آنگونه که تصور می‌کردید، نیست یا در زندگی با بحرانی روبه‌رو شده‌اید و نمی‌دانید چگونه با آن مقابله کنید، پس نیاز به یک راهنمایی جامع دارید.اگر در زندگی به این نقطه رسیده‌اید، کافی است بدانید چه کارهایی انجام دهید تا همه چیز برای شما بهتر شود. میثم شکری ساز توصیه‌هایی را بیان می‌کند که باعث تسلیم نشدن شما در شرایط بد و مقابله با بحران‌ها می‌شود.

درست پس از هیجان موفقیت اولیه، زمان مبارزه شروع می‌شود. اگر از سراشیبی‌هایی که در مقابل‌تان ظاهر می‌شوند جان سالم به در ببرید، قوی‌تر از همیشه خواهید بود. با تفکر دوباره به انگیزه‌ها و اهداف خود و ایجاد نگرش مثبت، می‌توانید دوباره به زندگی بازگردید و دست از تسلیم شدن بردارید.

لحظه شروع را به خاطر بیاورید

به لحظه‌ای فکر کنید که این پروژه، هدف یا مفهوم را آغاز کردید. شادی و هیجان ماجراجویی پیش رو را به خاطر بیاورید. در ابتدا هدفی در ذهن داشتید. بی‌تردید در ابتدا یک تصویر زیبا از کار تمام شده در ذهن شما نقش بسته بود. شروع ساده بود، اما رویارویی با شرایط بد که برای هر چیزی ممکن است رخ دهد، کمی سخت به نظر می‌رسد.

زمانی که شما شروع به تفکر در مورد دلیلی که در وهله اول شما را به سمت کاری می‌کشاند، خاطرات خوب مجدد شما را تحریک می‌کند و همانند مانعی در برابر نا امیدی شما عمل خواهد کرد. عمیق نفس بکشید و هدف خود را به یاد بیاورید. با یادآوری خاطرات خوب می‌توانید دوباره امید را به دست آورید و انگیزه از دست رفته خود را بازیابی کنید. انگیزه دقیقا همان چیزی است که برای ادامه دادن به مسیر به آن نیاز مبرم دارید.

به شک و تردید به دید مثبت بنگرید

میثم شکری ساز معتقد است که شک و تردید نباید همانند یک مانع بزرگ شما را به سمت تسلیم شدن بکشاند. در مقابل، گاهی دید مثبت به شک و تردید، ما را مجبور می‌کند تا بارها و بارها با عقاید، ایده‌ها و انتخاب‌های خود مقابله کرده و آنها را تأیید کنیم.

نتیجه نهایی را در ذهن خود تصور کنید

تصویر نتیجه نهایی را در ذهن خود نگه دارید. تجسم آنچه که می‌خواهید به انجام برسانید، همانند یک نوشیدنی انرژی‌زا شما را به سمت جلو حرکت می‌دهد. این بدان معناست که انگیزه حاصل از پایان خوش و دلپذیر از تسلیم شدن شما در شرایط بد جلوگیری می‌کند. این شعار را به خاطر بسپارید، احساس شیرین پیروزی یا عذاب شکست! شما کدام را می‌خواهید.

مدیتیشن کنید

شاید این موضوع کمی عجیب و غیر ممکن به نظر برسد، مدیتیشن راهی برای رها کردن افکار و رفتارهای منفی و کشف راه های جدید برای مقابله با شرایط بد است. یک تمرین مدیتیشن قوی می‌تواند به شما کمک کند تا آرام بمانید و همه چیز در کنار هم قرار بگیرد و حس آگاهی شما را افزایش یابد.

کمی بازی و ورزش کنید

میثم شکری ساز معتقد است که همیشه برای مقابله با شرایط بد قرار نیست دست به کارهای عجیب و غریب بزنید و خود را در خانه حبس کنید. گاهی بهتر است که خود را از شرایط بد دور نگه دارید. حرکات ورزشی و هیجان باعث افزایش آدرنالین خون می‌شود و به شما انرژی بیشتر می‌بخشد. هر اندازه که انرژی بیشتری داشته باشید، راحت‌تر با موضوع کنار خواهید آمد. آواز خواندن و پیاده‌روی در مسیر مورد علاقه‌تان به زندگی شما شادی می‌بخشد و استرس و اضطراب را حتی در بدترین شرایط زندگی، متعادل می‌کند.

شکست‌ها را پلی برای پیروزی تصور کنید

معمولا فرصت به دنبال ناامیدی و پیشرفت به دنبال تسلیم نشدن می‌آید. طبق تجربه آقای دکتر میثم شکری ساز تا زمانی که ایمان خود را حفظ و روی اهداف متمرکز باشید، شرایط سخت همیشه به بزرگترین فرصت و در انتها به موفقیت منجر می‌شوند.

به اعتقادات خود پایبند باشید

به چه چیزی اعتقاد دارید؟ دانستن پاسخ این سوال و متعهد بودن واقعی به ارزش‌های خود به شما کمک می‌کند تا روی اهداف بزرگ خود متمرکز بمانید. اجازه دهید اعتقادات شما راهنمای‌تان باشد و شما را در شرایط سخت حمایت کند.

به تجربیات دید مثبت داشته باشید. هر تجربه فرصتی برای یادگیری است. پیروزی‌ها هیجان‌انگیز هستند، اما از چالش‌ها و اشتباهات نیز می‌توان درس‌هایی را آموخت. هنگامی که خود را ناامید می‌بینید، از خود بپرسید، چه چیزی برای من وجود دارد که از این تجربه یاد بگیرم؟ این تجربه چه چیزی به من اضافه می‌کند؟

یک دفتر خاطرات سپاسگزاری داشته باشید

هر شب قبل از خواب سه چیز که بابت آنها سپاس‌گزار هستید را یادداشت کنید. وقتی اوضاع بد شد، می‌توانید به عقب برگردید و این دفترچه سپاس‌گزاری را بخوانید تا به خودتان یادآوری کنید که چقدر در زندگی‌تان باید شکرگزار باشید. این همچنین گواه خوبی است که نشان می‌دهد همه چیز به سمت بهتر شدن پیش می‌رود.

یک برنامه زمانی درست کنید و به آن پایبند باشید

با انگیزه ماندن به تنهایی اتفاق نمی‌افتد. ما باید اهداف خود را تعیین کنیم و رفتارهایی را در پیش بگیریم که ما را در مسیر درست نگه دارد. آنها ساختاری حیاتی را فراهم می‌کنند که ما را بدون توجه به اینکه در هر روز چگونه فکر می‌کنیم یا احساس می‌کنیم، به آن سمت هدایت می‌کند.

برنامه‌ریزی کنید و یک نسخه پشتیبان داشته باشید

قبل از انجام هر کاری، همیشه یک برنامه عملیاتی مشخص داشته باشید. راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید یک لیست بنویسید، یک نمودار جدا بسازید یا یک چک لیست برای کارهای تکمیل شده در طول مسیر تهیه کنید. با داشتن یک برنامه، زمانی که می‌خواهید تسلیم شوید، می‌توانید به برنامه نگاه کنید و دوباره بر روی مراحل مورد نیاز برای رسیدن به هدف تمرکز کنید. همچنین، قبل از شروع یک برنامه پشتیبان در ذهن داشته باشید.

به این ترتیب وقتی ناامید هستید و می‌خواهید تسلیم شوید، یک برنامه جایگزین برای عملی کردن خواهید داشت. زندگی گاهی اوقات شما را زمین خواهد زد، اما تسلیم نشوید!

از دیگران درخواست کمک کنید

خود را منزوی نکنید. احساس ناامیدی خود را پنهان نکنید و از حمایت دیگران نترسید. با خانواده، دوستان، همکاران یا حتی تالارهای گفتگوی آنلاین تماس بگیرید تا فردی را پیدا کنید که بتوانید با او هم‌صحبت شوید.

خودتان را از شر چیزی که شما را به پایین می کشاند و میل به تسلیم شدن را در شما گسترش می‌دهد، دور نگه دارید. افراد زیادی وجود دارند که مانند شما با احساس تردید، ترس و ناامیدی دست و پنجه نرم می‌کنند. پیدا کردن فرد دیگری که بحران مشابهی را پشت سر گذاشته است، عزم شما را تقویت خواهد کرد و به شما کمک می‌کند تا به مسیر خود بازگردید.

 

 

 

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا