بازار

دریافت خسارت تصادفات رانندگی منجر به جرح

امروزه، شمار زیادی از تلفات بدنی، در اثر تصادفات رانندگی می باشد. تصادفات رانندگی می‌توانند، خسارات مالی و جانی منجر به فوت یا جرح بسیاری را به دنبال داشته باشند. در همین راستا، قوانین مجازات و بیمه ای بسیاری در جهت رسیدگی به تصادفات رانندگی و خسارات حاصل از آن، ایجاد شده‌اند. در مورد نحوه رسیدگی به تصادف منجر به جرح، باید بدانیم هنگام وقوع اینگونه تصادفات افسر راهنمایی رانندگی در صحنه تصادف حاضر شده و اقدام به کشیدن کروکی نموده و از نحوه وقوع تصادف گزارش تهیه می نماید. در همین هنگام، اقدامات لازم برای انتقال مصدومان به بیمارستان نیز صورت می‌گیرد.

صدمات بدنی ناشی از تصادفات رانندگی یکی از شایع ترین اتفاقاتی است که پرونده های مطروحه بسیاری را در محاکم دادگستری به خود اختصاص داده است. و البته با وجود اینکه سعی و اهتمام بی شماری جهت کاهش آمار این تصادفات لحاظ شده است، اما در حال حاضر باز هم شمار تصادفات در جامعه بالاست.

اگر به تازگی تصادف داشتید و شما به صورت غیرعمدی در آن مجروح شدید و از طرف دیگر به دنبال شکایت هستید، ابتدا شما باید یک شکایت نامه تنظیم کنید و به دادگاه یا دادسرا ارائه دهید و برای این کار می‌توانید به نمونه شکواییه ایراد صدمه بدنی غیرعمدی تصادفات مراجعه کنید و مقاله مربوط به آن را بخوانید.

هر گاه بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده منتهی به قتل غیر عمدی شود، مجازات آن 6 ماه تا 3 سال حبس و پرداخت دیه در صورت مطالبه اولیاء دم می‌باشد و مجازات حبس قابل تبدیل به جزای نقدی نیست .

هرگاه بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده منتهی به هریک از موارد زیر گردد، مجازات آن از دو ماه تا یک سال حبس و پرداخت دیه در صورت مطالبه مصدوم می‌باشد :

  • مرض جسمی یا روحی و روانی غیر قابل علاج
  • از بین رفتن یکی از حواس
  • از کار افتادن عضوی از اعضای بدن که یکی از وظایف ضروری زندگی انسان را انجام می دهد
  • تغییر شکل دائمی عضو یا صورت شخص
  • سقط جنین

روزانه افراد زیادی در تصادفات رانندگی در ایران مجروح یا کشته می‌شوند و آنها بعد از تصادفات به دنبال گرفتن خسارت شکایت از فرد خاطی هستند. اگر سایت‌های متفاوت را دنبال کردید اما نمونه شکایت نامه مورد نظر خود را پیدا نکردید فقط کافیست به لینک نمونه شکایت تصادف رانندگی منجر به جرح مراجعه کنید.

در سال‌های اخیر به دلیل پررنگ شدن حضور بیمه‌ها در کشور در صورت بروز تصادف این شرکت‌های بیمه هستند که باید خسارت را جبران کنند. البته این باید، بجز مواردی است که تصادف منجر به کشته شدن فردی شود. این مورد در ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه پیش‌بینی شده است. در این قانون آمده است که «در حوادث رانندگی منجر به صدمات بدنی غیر از فوت، بیمه‌گر وسیله نقلیه مسبب حادثه یا صندوق تامین خسارت‌های بدنی حسب مورد موظفندد پس از دریافت گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه و در صورت لزوم گزارش سایر مقامات انتظامی و پزشکی قانونی بلافاصله حداقل ۵۰درصد از دیه تقریبی را به اشخاص ثالث زیان‌دیده پرداخت کرده و باقی‌مانده آن را پس از معین شدن میزانن قطعی دیه بپردازند».

باتوجه به اهمیت این موضوع و پررنگ شدن شرکت‌های بیمه برای جبران خسارت در تصادفات رانندگی به شما پیشنهاد می‌دهیم به خسارت تصادفات مراجعه کنید و درباره‌ی مطالبه دیه از بیمه در تصادفات جرحی بیشتر اطلاعات کسب کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا