اخبار پربازدیداقتصادیبازارخودرو

راهنمای خرید بهترین بیمه بدنه طبق قوانین بیمه‌ای 1400

جبران خسارات خودروی مقصر با بیمه بدنه

همه‌ی ما برای رانندگی در جاده به بیمه اتومبیل احتیاج داریم. آیا  شما با توجه به قیمت بالای خودرو و وسایل نقلیه، از پس جبران خسارات برمی‌آیید؟ مسلما خیر! در چنین موقعیتی، ضرورت بیمه خودرو نمایان می‌شود. اما یافتن نوع مناسب پوشش بیمه‌ای می‌تواند مشکل باشد. به جز بیمه شخص ثالث که بیمه‌ای اجباری برای همه وسایل نقلیه است، بیمه بدنه نیز نوع دیگری از بیمه‌های اتومبیل است که می‌تواند به شما در جبران بسیاری از خسارات از جمله خسارات یادشده کمک کند.

 در این محتوای آموزشی قصد داریم در رابطه با بیمه بدنه و جزییات خرید آن در سال 1400 صحبت کنیم. ادامه خواندن این مطلب را به همه رانندگانی توصیه می‌کنیم که به سلامت و ایمنی و مراقبت از خودروی خود اهمیت می‌دهند. پس ما با همراه باشید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یکی از کاربردی‌ترین بیمه‌نامه‌هایی ست که صاحبان وسایل نقلیه به آن احتیاج دارند. بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه کم و خرید بیمه اختیاری بدنه، هزینه‌های ناشی از خسارات تصادفات رانندگی را تحت پوشش شرکت بیمه‌گر قرار دهد.

یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود.

برای صدرو بیمه بدنه،  خودروی مورد نظر حتماً باید توسط کارشناسان بیمه بررسی شود تا تأییدیه‌های لازم برای عقد قرارداد بیمه اختیاری بدنه را دریافت کند.

مزایای بیمه بدنه خودرو

افزایش ارزش خودرو، هزینه‌های خسارات اتومبیل را بسیار کمرشکن کرده است. بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی شخص ثالث را جبران می‌کند. شخص ثالث، شخص زیاندیده در جریان تصادفات است. ولی برای خسارات خودروی مقصر، بیمه بدنه مطرح می‌شود.  خرید این بیمه ماشین مزایای متعددی دارد که در زیر توجه شما را به این موارد جلب می‌کنیم:

  • پرداخت کل مبلغ خسارت به صورت نقدی
  • بهره‌مندی ار تخفیفات عدم خسارت
  • پرداخت کل مبلغ خودرو سرقت‌شده (با کسر فرانشیز)
  • پرداخت حق خسارت، حتی در صورت مقصربودن مالک (راننده)
  • امکان پرداخت مبلغ حق بیمه به صورت اقساطی
  • در صورتی که حد پوشش مالی مقصر، کافی نبود، برای جبران خسارت می‌توان از محل بیمه مربوطه، باقی خسارت را دریافت کرد.

بیمه بدنه خودرو چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟

پوشش‌‌های اصلی در بیمه بدنه اتومبیل همه شرکت‌های بیمه‌گر یکسان است. بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه از جبران خسارات تحت پوشش بیمه بدنه بهره‌مند می‌شود. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

  • مورد سرقت واقع شدن خودرو
  • حادثه و تصادفات رانندگی
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • پیشامدهای غیر منتظره همچون؛ حریق، آتش ‌سوزی، انفجار و صاعقه

برای مطالعه بیشتر درباره جزییات بیمه بدنه و پوشش‌های آن، خواندن مطلب ” راهنمای بیمه بدنه خودرو” را به همه رانندگان عزیز توصیه می‌کنیم.

پوشش سرقت خودرو در بیمه‌نامه بدنه ماشین

پوشش‌های اضافی( جانبی) بیمه بدنه شامل موارد زیر می‌شود. البته لازم به ذکر است که این پوشش‌های الحاقی یا اضافه بیمه بدنه با پرداخت حق بیمه بیشتر بیمه‌گزار و به انتخاب او به بیمه‌نامه اتومبیل اضافه می‌شوند.

  • سرقت جزئی لوازم و قطعات خودرو
  • شکسته شدن شیشه
  • حوادثی همچون؛ سیل، زلزله، آتش‌فشان، طوفان…
  • هزینه ایاب و ذهاب
  • پاشیده شدن مواد شیمیایی و اسیدی به روی خودرو.
  • نوسانات قیمت خودرو در بازار

قیمت بیمه بدنه در سال 1400

برخلاف بیمه شخص ثالث، قیمت بیمه بدنه مبلغ ثابتی ندارد و در شرکت‌های مختلف بیمه‌ای تفاوت‌های بسیاری دارد. علت این تفاوت‌ها نیز این است که شرکت‌های بیمه برای اعمال تخفیفات روی قیمت پایه بیمه بدنه خودرو  اختیارات بیشتری دارند.

در حقیقت نرخ پایه بیمه بدنه به ارزش خودرو بستگی داشته و بیمه مرکزی آن را به صورت ثابت اعلام نخواهد کرد.

از دیگر دلایل اختلاف قیمت بیمه بدنه این است که هریک از پوشش‌های اضافی این بیمه در شرکت‌های مختلف متفاوت است.

محاسبه قیمت بیمه بدنه

در محاسبه بیمه بدنه عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند. عواملی مثل:

  • پوشش‌های اضافی بیمه بدنه
  • ویژگی‌های خودرو
  • تخفیف‌های بیمه بدنه

در زیر به توضیح هریک از این عبارات می‌پردازیم:

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه:

برای این‌که قیمت بیمه بدنه را محاسبه کنید، می‌بایست پوشش‌های اضافی بدنه خودرو را انتخاب و به ازای آن قیمت بیمه بدنه را محاسبه کنید.پس هرچقدر در زمان خرید بیمه بدنه، پوشش بیشتری انتخاب کنید قیمت بیمه بدنه شما افزایش خواهد داشت.

ویژگی‌های خودرو:

مولفه‌هایی مثل ارزش خودرو، سال ساخت خودرو، نوع خودرو و کاربری خودرو است که تمامی این مولفه‌ها به صورت مستقیم بر قیمت بیمه بدنه تاثیرگذار هستند.

تخفیف‌های بیمه بدنه

تخفیف‌هایی مثل تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر کیلومتر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو و…اگر در صدد خرید بیمه بدنه ارزان هستید، می‌توانید با بهره‌مندی از تخفیفات زیر، قیمت پایین‌تری را برای بیمه‌نامه خود تجربه کنید:

تخفیف خودرو صفر کیلومتر:

تخفیف خودروی صفر کیلومتر بین 20 تا 30 درصد در نظر گرفته می‌شود.

تخفیف عدم خسارت:

 هر راننده‌ای که در مدت اعتبار این بیمه‎‌نامه تصادفی نکرده و خساراتی را از بیمه دریافت نکرده باشد، این تخفیف شامل حال وی خواهد شد. جدول تخفیفات بیمه بدنه 1400 را در زیر ببینید:

درصد تخفیفدرصد تخفیف
۲۵%یک سال عدم خسارت
۳۵%دو سال عدم خسارت
۴۵%سه سال عدم خسارت
۶۰%چهار سال عدم خسارت

تخفیف خرید نقدی بیمه بدنه :

این تخفیف مربوط به پرداخت نقدی حق بیمه است و در تمام شرکت‌ها 10 درصد در نظر گرفته می‌شود.

تخفیف‌های فرعی بیمه بدنه شامل موارد زیر است:

  • تخفیف ارزش خودرو
  • تخفیف‌های گروهی
  • تخفیف خودروهای وارداتی
  • تخفیف برخی از مشاغل
  • طرح‌های تشویقی به مناسبت اعیاد و زمان‌های خاص و …

برای استعلام قیمت و خرید آنلاین بیمه بدنه ماشین به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/carbody

خرید بیمه بدنه خودرو در کمتر از سه دقیقه

چنانچه قصد داشته باشید قیمت بیمه بدنه را به صورت حضوری استعلام و سپس خرید کنید، باید ساعت‌ها از زمان خود را صرف رفت و آمد کنید. ضمنا مشکلات ترافیک، شرایط آب وهوایی، کرونا و شلوغی صف‌های نمایندگی بیمه نیز در انتظار شماست. پس برای اجتناب از این مشکلات، می‌توانید با استفاده از اینترنت، به راحتی و در چند دقیقه به استعلام و خرید آنلاین بیمه بدنه خودروی خود بپردازید.

خرید اینترنتی بیمه بدنه: خرید مقرون به صرفه

در زمان گردآوری اطلاعات و مقایسه خدمات مختلف سامانه‌های بیمه‎‌ای، متوجه شدیم که  بیمه دات کام، سامانه دارای مجوز بیمه مرکزی برای استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. این سامانه امکان خرید اینترنتی انواع بیمه نظیر بیمه بدنه خودرو، بیمه شخص ثالث خودرو و موتور، بیمه درمان، بیمه آتش‌سوزی و …. را در سایت خود  فراهم آورده است.

شما برای خرید بیمه بدنه خودروی خود از  سایت https://bimeh.com/، می‌توانید در صفحه استعلام بیمه بدنه، اطلاعات خودروی خود را وارد کرده و سفارش بیمه خود را ثبت نمایید. پس از انتخاب پوشش‌ها، تکمیل سفارش و پرداخت حق بیمه خودروی مناسب خود از بین شرکت‌های بیمه معتبر، بیمه‌نامه بدنه خودروی شما صادر و رایگان به مقصد انتخابی شما فرستاده خواهد شد.

 اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد6

پست الکترونیک: [email protected]

شماره تماس: 0214372

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا