اجتماعیبازار

زندگینامه فرزاد محمدی

فرزاد محمدی(زاده ی 1989/05/14)کارگردان تجاری،سرمایه گذار،تحلیل گر بازارهای مالی،پژوهشگر زلزله و مرمت گر بناهای تاریخی ست.او بنیان گذار و موسس سازمان جهانی AIESEC در شهر اصفهان است.
فرزاد محمدی در سال 1989در شهر شیراز زاده شدو سه سال بعد ،یعنی 1992 به همراه خانواده به اصفهان مهاجرت کردند.
فعالیت فرهنگی را در ۱۲ سالگی (سال ۱۳۸۰) و در مجموعه فرهنگی علمی و مذهبی زهراییان اصفهان شروع کرد و تا ۱۸ سالگی به عنوان نخبه ی فرهنگی عضو این مجموعه بود.
دوران متوسطه را در دبیرستان علی اکبر هاشمی رفسنجانی اصفهان و حاج عبدالحسین سلامت گذراند.

او در سال 1391 در دانشگاه هنر اصفهان با رتبه ی 216 کنکور سراسری ،به صورت متمرکز در رشته ی مرمت بناهای تاریخی پذیرفته شد.
بلافاصله و تنها یکسال پس از حضور در این دانشگاه به عنوان دبیر انجمن علمی مرمت و احیای بناهای تاریخی دانشگاه هنر اصفهان انتخاب شد.
فعالیت ها، تفکرات و روابط باز او با دیگر نهادهای علمی و تحقیقاتی ایران ،باعث شد ،انجمن علمی تحت سرپرستی او به مدت کوتاهی رشدی چشمگیر در میان مجموعه های دانشگاهی دانشگاه هنر اصفهان داشته باشد؛برگزاری نشست تخصصی شناخت کاروانسراهای ایران با حضور نماینده یونسکو(پروفسور یورک دیترام استراوسکی)،تنها یک نمونه کار علمی و فرهنگی از این دانشجوی سال اولی دانشگاه هنر اصفهان بود.

در همان ابتدای ورود به دانشگاه به عنوان پژوهشگر زلزله در پژوهشگاه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شاخص پژوه مشغول به کار شد و حاصل کار پژوهشی او ،چاپ اولین کتاب آموزش زلزله به کودکان در سال ۱۳۹۳ بود که به فاصله کوتاهی به چاپ ششم رسید.

تفکرات باز میان رشته ای و ارتباطات با دانشجویان دیگر رشته های دانشگاه هنر اصفهان،او را بر آن داشت که نهادی میان رشته ای بین دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان  تاسیس کند.در سال ۱۳۹۳ و در دومین سال حضور او در دانشگاه هنر اصفهان،باشگاه علمی مهندسان دانشگاه هنر اصفهان را مخصوص برای دانشجویان مهندسی دانشگاه هنر اصفهان(مرمت بناهای تاریخی،معماری،شهرسازی) تاسیس کرد که ارتباطات نزدیکی با پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان برقرار کرد و تعامل میان رشته ای جذابی بین دانشجویان معماری،مرمت بناهای تاریخی و شهرسازی در مبحث زلزله و مدیریت بحران با این پژوهشگاه برقرار شد.

پیشرفت های چشمگیر او در ایجاد روابط و تعامل بین نهادهای علمی و پژوهشی با دانشجویان باعث ارتقای او به عنوان رئیس شورای دبیران انجمن های علمی دانشگاه هنر اصفهان شد.

در سال ۱۳۹۴ ،سازمان جهانی آیسک AIESEC (که یک نهاد غیر انتفاعی، غیرسیاسی زیر نظر سازمان ملل متحد است)،با کمک فرزاد محمدی توانست دفتر رسمی خود را در اصفهان تاسیس کند.(این نهاد جهانی،پس از ۲ سال فعالیت در اصفهان و به فاصله ی ۶ ماه پس از کناره گیری او از سمت نائب رئیسی مارکتینگ،بنا به دلایلی نامشخص  به کار خود در ایران پایان داد)

طرح های مرمتی بین المللی و ایران:
فرزاد محمدی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه هنر اصفهان،به مدت یکسال به افغانستان سفر کرده و در فعالیت های مرمت و احیای میراث این کشور حضور داشت.
از جمله طرح های مرمتی کشور افغانستان که او حضور داشت:
طرح مرمت مقبره خواجه عبدالله انصاری
طرح مرمت مسجد جامع هرات
طرح مرمت مقبره عبدالرحمن جامی
و طرح مرمت مقبره گوهرشاد بوده است.

او سپس به ایران بازگشت و در چندین طرح مرمت و معماری برای بناها و بافت های تاریخی ایران حضور داشت،از جمله:
طرح مرمت امامزاده احمد اصفهان
طرح مرمت گنبد تاج الملک اصفهان
طرح الگوهای معماری و گذرها در روستای ابیانه 

کتاب شناسی: چی میشه زلزله میشه؟ با همکاری پژوهشگاه مدیریت بحران شاخص پژوه

ورود به بازارهای مالی:
از ورود فرزاد محمدی به بازارهای مالی تاریخ دقیقی در دسترس نیست،اما بر طبق شواهد ،اولین توصیه ها و آموزه های مالی را به دوستان و مخاطبان خود از طریق صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد.
او جز اولین نفراتی بود که سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها را از حدود سال ۱۳۹۵ به دیگران توصیه نمود.
پیش‌بینی او از مدل بانکداری عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی مبنی بر ایجاد ابرتورم و خلق نقدینه گی بی بنیاد،باعث شد در بین فعالین بازار سرمایه شناخته شود.
او جز اولین نفراتی بود که روی قیمت ۹ هزار تومانی دلار آمریکا،سرکوب نرخ واقعی و ارز پاشی بانک مرکزی ایران را مورد نقد قرار داد و پیش بینی دلار ۳۲ هزار تومنی را برای سال ۹۹ کرد.
فرزاد محمدی همچنین جز اولین نفراتی بود که سقف قیمتی دلار در سال ۱۳۹۹ را تشخیص داد و سرمایه گذاران را از سرمایه گذاری روی این قیمت ارز ،بر حذر داشت.
او یکی از مخالفان جدی سرمایه گذاری در بورس ایران بود:
“بازاری که توسط همه ارگان های دولتی و رادیو و تلویزیون، تبلیغ به سرمایه گذاری در آن می‌شود و آحاد مردم در آن سرمایه تزریق کرده اند،بازار سرمایه نیست!کوره ی پولسوزی است! “
محقق شدن پیش بینی های او از بازارهای مالی ایران و جهان باعث شده است او به چهره ای شناخته شده در بازارهای مالی ایران تبدیل شود‌.
او در حال حاضر دفتر خصوصی سرمایه گذاری خود را با همکاری چند تن از جوانان اقتصاد دان و فعال در بازار سرمایه،مدیریت میکند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا