بازار

شرایط ترخیص کالا از گمرک شهریار

ترخیص کالا به فرآیند گرفتن مجوز ورود یا صدور یک کالا از گمرک کشور گفته می‌ شود. به بیان ساده‌ تر ترخیص کالا به فرآیندی گفته می ‌شود که یک کالا از مبادی رسمی اجازه ورود یا خروج داشته باشد؛ به ‌طوری‌ که در ایمنی کامل به صاحب کالا یا خریدار تحویل داده شود. به‌ طور کلی این فرایند وظیفه کنترل ورود و خروج ارز را برعهده داشته و امکان قاچاق را تا حد قابل‌ توجهی کاهش می‌ دهد؛ به ‌همین دلیل آشنایی با قوانین ترخیص کالا موضوع بسیار مهمی در نظر گرفته می‌ شود. ترخیص کالا از گمرک شهریار یک امر تخصصی شناخته می‌ شود که با در نظر گرفتن قوانین گمرک و آیین ‌نامه‌ های اجرایی فعالیت می ‌کند.

بنابراین اگر بازرگان یا ترخیص ‌کار در مورد نحوه فرآیند آزادسازی کالا از اطلاعات کافی برخوردار نباشد امکان ایجاد خسارت ‌های سنگین افزایش می ‌یابد.

ترخیص کالا از گمرک شهریار

ترخیص کالا از گمرک شهریار

به‌ طور کلی ترخیص کالا به ‌عنوان یکی از مهم‌ ترین مراحل تجارت برای صادرات و واردات در نظر گرفته می‌ شود؛ زیرا در صورت هرگونه بی ‌توجهی و عدم رعایت قوانین لازم، محصول و کالای مورد نظر به‌ عنوان قاچاق شناخته می ‌شود. در اصل برای ترخیص کالا از گمرک تعیین ارزش کالای مورد نظر موضوع بسیار مهمی به شمار می آید؛ بنابراین ترخیص‌کار یا تاجر موظف است به ‌دقت ارزش کالای مورد نظر را تعیین کند.


لازم به ذکر است ترخیص از گمرک شهریار چندین مراحل را شامل می‌ شود؛ بنابراین آشنایی با تمامی مراحل و بررسی قوانین لازم حائز اهمیت می ‌باشد. در نظر داشته باشید بازرگان یا تاجر هنگام واردات کالای مورد نظر به گمرک باید به انجام مراحل خاصی اقدام کند؛ بنابراین با توجه به پیچیدگی فرآیند ترخیص کالا پیشنهاد می‌ کنیم حتما به شرکت بازرگانی ماندگار مراجعه نمایید. زیرا این شرکت با برخورداری از مجوز رسمی می ‌تواند فرآیند ترخیص کالا از گمرک را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. همچنین این شرکت در زمینه واردات از کشورهای مختلفی از جمله  واردات از امارات ، چین و ترکیه نیز می تواند به شما کمک کند.

هزینه ترخیص کالا از گمرک شهریار

مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک شهریار

ترخیص کالا از گمرک شهریار زمانی انجام می ‌شود که تمام تسویه ‌های لازم با شرکت حمل ‌و نقل به اتمام رسیده باشد؛ به‌ طوری ‌که بازرگان یا ترخیص ‌کار به قبض انبار و سایر اسناد مورد نظر دسترسی داشته باشد. به‌ طور کلی ترخیص کالا از گمرک به مدارک خاصی نیاز دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

بارنامه:

بارنامه در قالب و فرمت‌ های دریایی، زمینی، هوایی، ریلی و ترکیبی ارائه می ‌شود. به بیان ساده‌ تر می‌ توان گفت این سند اطلاعات کاملی از مشخصات بار فروشنده، خریدار، نوع بسته ‌بندی، شرایط نگهداری کالا و غیره را ارائه می ‌دهد.

فاکتور

فاکتور یا سیاهه خرید اطلاعاتی در مورد خریدار و فروشنده، شرایط فروش و مجموع ارزش‌ ها با در نظر گرفتن نوع قرارداد را ارائه می‌ دهد. لازم به ذکر است در برخی از فاکتورها نوع بسته ‌بندی و شرایط نگهداری کالا نیز درج می ‌شود.

  ترخیصیه

اگر صاحب کالا یا بازرگان تمامی کارمزدها و هزینه ‌های مربوط به شرکت حمل ‌و نقل و گمرک را پرداخت نماید می‌ تواند با ارائه ترخیصیه کالای مورد نظر خود را از گمرک دریافت کند. به بیان ساده‌ تر می ‌توان گفت این سند به اشکال و فرمت‌ های مختلفی ارائه می‌ شود. لازم به ذکر است سیستم گمرکی کشور امروزه به‌ صورت الکترونیکی فعالیت می ‌کند؛ بنابراین این سند به منظور تایید در سامانه گمرکی از ملزومات در نظر گرفته می‌ شود.
پروفرما

از پیش‌ نیازهای اصلی ثبت سفارش می ‌توان به پروفرما یا پیش ‌فاکتور اشاره کرد؛ به همین دلیل صاحب کالا موظف است پیشو‌از ثبت سفارش کالای مورد نظر تهیه پروفرما را در اولویت خود قرار دهد. لازم به ذکر است در پروفرما فروشنده مشخصات کلی از فروش را در اختیار خریدار و گیرنده قرار می ‌دهد‌.

بیمه نامه‌ معتبر

به‌ طور کلی مشخصات ثبت‌ شده در بیمه‌نامه باید با سند ثبت سفارش و پروفرما تطابق داشته باشد؛ به ‌همین دلیل می ‌توان نتیجه گرفت بیمه ‌نامه معتبر از اصلی‌ ترین پارامترهای مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک شهریار در نظر گرفته می‌ شود.

ترخیص از گمرک شهریار

هزینه ترخیص کالا از گمرک شهریار

هزینه ترخیص کالا از گمرک شهریار معمولاً با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مشخص می ‌شود؛ بنابراین تاجر موظف است پیش ‌از اقدام به فعالیت ‌های تجاری هزینه‌های لازم را محاسبه نماید تا در خصوص پرداخت هزینه‌های برآورد شده با مشکل مواجه نشود‌. به‌ طور کلی هزینه ترخیص کالا از گمرک با سایر هزینه‌ های وارداتی تفاوت دارد.

به بیان ساده ‌تر می‌ توان گفت بازرگان یا ترخیص ‌کار موظف است هزینه‌های لازم را به اداره گمرک پرداخت کند؛ به ‌همین دلیل می ‌توان نتیجه گرفت تمامی هزینه‌ های اعلام ‌شده به نهاد گمرکی کل کشور مربوط می‌ شود یعنی تاجر در مورد پرداخت هزینه ‌های گمرکی با یک ارگان دولتی سروکار دارد پس نسبت به پرداخت تعرفه ترخیص کالا باید از اطلاعات کافی برخوردار باشد.

در نظر داشته باشید اداره گمرک کل کشور هزینه‌ های ترخیص کالا از گمرک را براساس قوانین جمهوری اسلامی و بر پایه و ثابت مشخص می ‌کند؛ به ‌همین دلیل تاجران می‌ توانند پیش ‌از هرگونه اقدام هزینه ‌ها و سرمایه ‌های اولیه مورد نیاز را محاسبه کنند.

توجه فرمایید تعرفه ‌های مربوط به انبارداری، تخلیه و بارگیری کالا با در نظر گرفتن حجم کالاهای وارداتی و محموله‌ های تجاری معین می ‌شوند؛ بنابراین نمی ‌توان تعرفه ثابتی برای آن ‌ها مشخص نمود. با توجه به توضیحات ذکر شده می ‌توان نتیجه گرفت بررسی هزینه ‌های لازم برای ترخیص از گمرک موضوع بسیار مهمی در نظر گرفته می ‌شود.

نکته مهم در مورد ترخیص کالا از گمرک شهریار

با توجه به توضیحات ذکرشده به شما توصیه می‌کنیم حتما مراجعه به شرکت بازرگانی ماندگار را در اولویت خود قرار دهید؛ زیرا به دلیل برخورداری از سابقه درخشان در زمینه واردات و ترخیص کالا مشاوره‌ های تخصصی ارائه می دهد. به بیان ساده‌ تر می ‌توان گفت بررسی سود و زیان تجارت ‌ها و برآورد هزینه ‌های گمرکی جزو وظایف این شرکت در نظر گرفته می‌ شود؛ به ‌همین دلیل شما می ‌توانید با تکیه‌ بر تجربه و دانش کارشناسان این مجموعه از ایجاد هر گونه ضرر و زیان اقتصادی جلوگیری کنید. لازم به ذکر است این شرکت با استفاده از یک برنامه ‌ریزی دقیق در ایجاد یک تجارت پرسود نقش مؤثری ایفا می ‌کند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا