بازار

لمینت طرح برجسته بهترین انتخاب برای نزدیکی به طبیعت

لمینت طرح برجسته فندقی

کفپوش‌ها یکی از معیارهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می‌آیند و امروزه در انواع طرح‌ها و جنس‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. از آن جهت که کف ساختمان‌ها یکی از جالب‎ترین و جذاب‌ترین بخش‌های فضای داخلی به خصوص واحدهای مسکونی است، انتخاب مناسب‌ترین کفپوش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. اما متاسفانه تنوع این آیتم باعث سردرگمی افراد در هنگام انتخاب و خرید می‌شود. به همین خاطر قصد داریم تا در این مقاله به بررسی لمینت که یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌های مدرن است، بپردازیم. اگر شما هم در فکر ایجاد تغییر در فضای داخلی خانه و یا محیط کار خود هستید و یا دوست دارید که دکوراسیون داخلی نشان دهنده حس طبیعت باشد، تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی لمنیت برجسته به عنوان بهترین انتخاب برای نزدیکی به طبیعت بپردازیم.

پارکت لمینت برجسته چیست ؟

قبل از هرچیزی، بهتر است که با جنس لمینت آشنا شویم. هسته لمینت‌ها از نوعی فیبر چگال ساخته می‎شود و بر روی آن یک لایه عکس و روکش با طرح‌های متنوع قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا لمینت‌ها شکل سرامیک، سنگ، چوب و … به خود بگیرند. گاهی اوقات هم بر روی روکش‌های لمینت، بافت‌هایی واقعی قرار می‌گیرد تا به طرح‌ها عمق دهد و باعث برجسته به نظر رسیدن آن‌ها شود.

لمینت با بافت برجسته، حس و حال طبیعت را به فضای داخلی هدیه می‌دهد و بهترین جایگزین برای پارکت‌های چوبی گران قیمت به حساب می‌آید. این محصولات به دلیل شباهت زیادی که به کفپوش‌های چوبی دارند، حس آرامش و سرزندگی را در محیط داخلی ایجاد می‌کنند. همچنین، گره‌های برجسته چوبی حس طبیعی بودن پارکت را به ساکنین منتقل می‌کند.

لمینت برجسته یکی از متنوع‌ترین مصالح و پوشش‌های ساختمانی است که در طراحی فضای داخلی و بیرونی ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده بسیاری در فعالیت‌های عمرانی دارد و علت آن، مزایای بیشمار این محصول است که در ادامه مطالب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نکته دیگری که در رابطه با لمینت طرح برجسته وجود دارد این است که این محصول برخلاف پارکت‌ها دارای ساختار یک تکه نیست و دارای ساختار لایه‌ای می‌باشد. به همین دلیل است که ساختاری به شدت مقاوم و با دوام در برابر عوامل تهدیدزای بیرونی مانند رطوبت، خط و خش و … خواهد داشت. برای مثال، اولین لایه لمینت و یا لایه اورلی یک لایه بی‌رنگ است که با لمس نمی‌توان متوجه آن شد. وجود این لایه سبب قابلیت ضد خش بودن لمینت می‌شود. بعد از آن لایه پرینت است که باعث ایجاد تنوع طرح و رنگ لمینت‌ها می‌شود. در زیر لایه پرینت مهم‌ترین لایه، یعنی لایه مغزی، قرار دارد که از HDF در  تهیه آن استفاده می‎شود و در زیر لایه مغزی، لایه بالانس است که در بین لمینت و کف زمین قرار می‌گیرد و مانع نفوذ رطوبت به لایه مغزی می‌شود.

انواع پارکت لمینت طرح برجسته چیست ؟

لمینت برجسته در دو طرح برجسته تطبیقی ” سینک ” و طرح برجسته غیر تطبیقی” غیرسینک ” طراحی و تولید می شود. در لمینت طرح برجسته تطبیقی، برجستگی‌های لایه روکش با طرح لمینت به طور کامل مطابقت دارد و از این جهت، ظاهری به مراتب طبیعی‌تر و زیباتر خواهد داشت. در صورتی که، لمینت برجسته غیر تطبیقی، دارای برجستگی‌های متفاوت با طرح لمینت است. با این وجود هردو طرح لمینت برجسته دارای ظاهری زیبا و جذاب هستند و شباهت قابل توجهی با پارکت‌های طبیعی و تمام چوب دارند.

مزایای لمینت برجسته چیست ؟

  • لمینت برجسته دارای مقاومت سایشی  AC4 یا AC5 و یک محصول ایده‌آل برای فضاهای مسکونی است.
  • ü       طول عمر لیمنت برجسته بسیار بالاست و می‌تواند طول عمری برابر با 15 الی 20 سال داشته باشد.
  • از دیگر مزایای لمینت برجسته می‌توان مقاومت آن در برابر اشعه نور خورشید اشاره کرد.
  • به لحاظ ظاهری بسیار زیباست و حس و حال طبیعت را در محیط داخلی به ارمغان می‌آورد.
  • مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب دارد.
  • لمینت‌های برجسته از نظر ظاهری شباهت زیادی به چوب درخت بلوط، افرا و یا گیلاس دارد؛ لذا حس و حال طبیعت را در محیط داخلی به ارمغان خواهد آورد.

برندهای لمینت برجسته محبوب در ایران

در حال حاضر دو یا سه برند محبوب در ایران اقدام به تولید و عرضه لیمنت طرح برجسته به بازار کرده‌اند؛ پارکت لمینت آرتا، پارکت لمینت وینیفلکس، پارکت لمینت آلتون. این سه برند محبوب و مشهور در ایران، با استفاده از نوعی تکنیک تولید تلاش می‌کنند تا عمق بیشتری به رگه‌های چوب دهند تا لمینت‌ها ظاهری طبیعی‌تر با رگه‌های برجسته‌تر داشته باشند. خبر خوب این است که امروزه بسیاری از فروشگاه‌های معتبر آنلاین و یا فروشگاه‌های فیزیکی، انواع لمینت‌های برجسته را در طرح و رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند. ناگفته نماند در خرید آنلاین لمینت برجسته، مشتریان به ده‌ها برند مطرح و محبوب دسترسی خواهند داشت و می‌توانند لمینت مورد علاقه خود را متناسب با دکوراسیون داخلی خود تهیه نمایند. دوستداران طبیعت و عاشقان طرح چوب می‌توانند با کمی گشت و گذار در اینترنت و فروشگاه‌های معتبر آنلاین، کفپوش مورد نظر خود را با قیمتی مقرون به صرفه تهیه نمایند.

نحوه نگهداری و شستشوی لمینت برجسته

همانطور که می‌دانید تمیز کردن سطح لمینت و گردگیری مداوم آن یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که به حفظ ظاهر زیبا این کفپوش کمک می‌کند. متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند به دلیل قابلیت مقاومت کفپوش‌ها در برابر خراش و آب، می‌توانند از تمامی شوینده‌ها و وسایل گردگیری برای تمیز کردن لمینت‌های طرح برجسته استفاده کنند.

بهترین شیوه برای گردگیری لمینت‌ها، پاک کردن گرد و غبار با استفاده از دستمال نرم یا جارو برقی است. این روش کمک می‌کند تا گرد و خاک موجود در درزها نیز به طور کامل از بین بروند و از نفوذ آلودگی به لایه‌های زیرین پیشگیری می‌کند. بعد از گردگیری، می‌توانید از یک شوینده مناسب برای تمیز کردن لمینت‌ها استفاده نمایید.

خلاصه آنکه…

تلاش کردیم تا در مقاله فوق یکی از محبوب‌ترین المان‌های دکوراسیون داخلی را که روح طبیعت را به فضای داخلی هدیه می‌دهد، به شما معرفی نماییم. امیدواریم که مطالب فوق مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته باشد.

اجرای لمینت طرح برجسته
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا