اقتصادیبازار

نقش کلیدی باتری های ups در زمان زلزله برای خدمات شبکه

access_time تاریخ انتشار 09 بهمن 00

نقش کلیدی باتری های ups در زمان زلزله برای خدمات شبکه بسیار حیاتی و مهم است. پیشگیری و علائم نیاز به باتری جدید قبل از اینکه خیلی دیر شود. با توجه به رویدادهای غم انگیز اخیر در هائیتی، ممکن است زمان خوبی باشد تا برخی از الزامات یک منبع برق اضطراری (UPS) به خوبی طراحی شده برای شبکه های کامپیوتری را مرور کنیم تا در همه تاسیسات شبکه حیاتی ما گنجانده شود. به عنوان یک CCNA، از ما خواسته می شود تا به حفظ عملکرد مداوم شبکه ها در هنگام هر نوع قطع برق ناشی از خرابی تأمین کنندگان یا آنچه اغلب به عنوان «اعمال خدا» از آن یاد می شود، مانند گردبادها، طوفان ها یا در این مورد کمک کنیم. ، زلزله 7.0.

پس از زلزله ویرانگر هائیتی، آشکار شد که این کشور بیشتر توانایی خود را برای ارائه هر نوع ارتباطی چه در داخل کشور و چه با سایر نقاط جهان از دست داده است. این خاموشی تمام رسانه های رایج از جمله اینترنت، تلفن یا رادیو را پوشش می دهد. اگرچه موارد جداگانه ای از ارسال پیام وجود داشت، اما هائیتی اساساً منزوی بود، حتی اگر توسط کشورهای همسایه و اولین پاسخ دهندگان محاصره شده بود.

مشکلات منبع برق

اگرچه ما معمولاً فقط با مشکلات منبع برق ورودی روبرو هستیم، آنها به خودی خود می توانند هر عملیات عادی شبکه را از بین ببرند. بسته به محل زندگی ما، معمولا منابع برق خود را از برق خانگی، خطوط برق، برق دیواری، برق خط، برق متناوب، برق شهری، برق خیابانی و برق شبکه می‌دانیم. مهم نیست که ما چه چیزی را “منبع برق” می نامیم، از دست دادن هر منبع طبیعی می تواند ما را با تجهیزات مرده مواجه کند. درک متداول ترین اصطلاحات مورد استفاده هنگام بحث در مورد قابلیت UPS مهم است. یو پی اس به ما در شرایط بحرانی کمک می کند و در صورت عدم کارکرد درست برای ما مشکلات زیادی را ایجاد می کند. پس در صورتی که با باتری های فرسوده و کهنه یو پی اس سر و کار دارید سریع آن ها را به یک خریدار باتری کهنه بفروشید و اقدام به تعویض باتری های فرسوده با باتری های نو کنید. خرید باتری های سالم یو پی اس در زمان مشکلات می تواند به داد شما برسد.

باتری پشتیبان

یک یو پی اس معمولاً با استفاده از یک باتری پشتیبان اجرا می شود. این یک دستگاه الکتریکی است که در صورت از کار افتادن منبع برق ورودی، برق اضطراری را برای بار فراهم می کند. یک یو پی اس با یک سیستم برق کمکی/اضطراری یا ژنراتور آماده به کار متفاوت است زیرا محافظت آنی یا نزدیک به آنی در برابر قطع برق ورودی را فراهم می کند. این کار را با استفاده از یک یا چند باتری متصل و مدارهای کنترل الکترونیکی مرتبط انجام می دهد. نقطه ضعف یو پی اس های نصب شده با باتری این است که باتری ها حداکثر شارژ را دارند و فقط می توانند مدت زمان نسبتا کوتاهی را در باتری ایجاد کنند. این زمان‌های پشتیبان معمولاً بین پنج تا پانزده دقیقه است که معمولاً برای واحدهای رایج استفاده می‌شود. این دوره توان کافی برای دوام را تا زمانی که یک منبع برق کمکی به خط متصل شود، یا تجهیزات محافظت شده به درستی خاموش شود، فراهم می کند. به این ترتیب، یک یو پی اس به گونه ای طراحی نشده است که تا زمانی که منبع اصلی برق مجدداً راه اندازی نشده است، عملکرد مداوم را ارائه دهد.

در حالی که به محافظت از هر نوع تجهیزات خاص محدود نمی شود، یک یو پی اس معمولاً برای محافظت از رایانه ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی یا سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود که در آن قطع برق غیرمنتظره می تواند باعث هر چیزی شود، از قطع شدن شبکه گرفته تا صدمات، تلفات جانی و جدی. اختلال در کسب و کار، و/یا از دست دادن داده ها. اندازه واحدهای یو پی اس از واحدهای طراحی شده برای محافظت از یک کامپیوتر رومیزی منفرد بدون مانیتور ویدئویی که معمولاً به 200 VA نیاز دارد تا واحدهای بزرگی که کل مراکز داده یا ساختمان ها را تامین می کنند، متفاوت است.

نقش یو پی اس

حتی اگر نقش اصلی هر یو پی اس تامین برق کوتاه مدت در هنگام از کار افتادن منبع برق ورودی است، اکثر واحدهای یو پی اس قادر به اصلاح سایر مشکلات رایج برق شهری نیز هستند.

از دست دادن کل ولتاژ ورودی

قطع برق، که به عنوان قطع برق، قطع برق، قطع برق یا خاموشی نیز شناخته می شود، معمولاً به عنوان اتلاف کوتاه مدت یا طولانی مدت برق به یک منطقه در نظر گرفته می شود. دلایل زیادی برای قطع برق در شبکه برق وجود دارد، از جمله: خطا در ایستگاه های برق. آسیب به خطوط برق؛ پست‌ها یا سایر بخش‌های سیستم توزیع؛ اتصال کوتاه؛ یا حتی بارگذاری بیش از حد شبکه برق.

افزایش قدرت یا اسپایک

در مهندسی برق، اسپایک ها به عنوان گذراهای الکتریکی سریع یا کوتاه مدت در ولتاژ تعریف می شوند. آنها می توانند نوک ولتاژ، نوک جریان یا افزایش انرژی انتقال یافته در یک مدار الکتریکی باشند. گذراهای سریع و کوتاه مدت الکتریکی، یا اضافه ولتاژ در پتانسیل الکتریکی یک مدار، معمولاً در اثر برخورد صاعقه، قطع‌شکن‌های مدار، و انتقال قدرت در سایر تجهیزات بزرگ در همان خط برق ایجاد می‌شوند.

کاهش قدرت

کاهش قدرت به عنوان کاهش لحظه ای یا پایدار در ولتاژ ورودی تعریف می شود. خرابی یا افتادگی افت ولتاژ در منبع تغذیه است. اصطلاح «برون‌آوت» از کاهش نوری ناشی می‌شود که هنگام کاهش ولتاژ، در نور ایجاد می‌شود.

نقاط شکست واحد

در شرکت‌های تجاری بزرگ، که قابلیت اطمینان از اهمیت بالایی برخوردار است، یک UPS بزرگ تنها می‌تواند یک نقطه شکست باشد که می‌تواند بسیاری از سیستم‌های دیگر را مختل کند. برای ارائه قابلیت اطمینان بیشتر، چندین ماژول و باتری یو پی اس کوچکتر را می توان با هم ادغام کرد تا حفاظت انرژی اضافی را که معادل یک یو پی اس بسیار بزرگ است، فراهم کند.

سرورهای رایانه

بسیاری از سرورهای رایانه گزینه منبع تغذیه اضافی را ارائه می دهند، به طوری که در صورت از کار افتادن یک منبع تغذیه، یک یا چند منبع تغذیه دیگر می توانند بار را تغذیه کنند. این یک نقطه بسیار حساس است. هر منبع تغذیه باید بتواند به تنهایی کل سرور را تغذیه کند. افزونگی با وصل کردن هر منبع تغذیه به مداری متفاوت و قطع کننده مدار متفاوت بیشتر می شود.

حفاظت اضافی را می توان با اتصال هر منبع تغذیه به یو پی اس جداگانه خود افزایش داد. در پروسه خدمات شبکه، حفظ جریان برق یک امر ضروری به شمار می رود. این محافظت مضاعف را در برابر خرابی منبع تغذیه و خرابی UPS فراهم می کند، به طوری که ادامه کار تضمین می شود. این پیکربندی به عنوان افزونگی 2N نیز شناخته می شود. اگر بودجه اجازه دو واحد یو پی اس یکسان را نمی دهد، این امر معمول است که یک منبع تغذیه را به برق و دیگری را به UPS وصل کنید.

از طریق تجربه، متوجه خواهید شد که لپ تاپ ها معمولاً با سیستم UPS محافظت نمی شوند زیرا همه آنها می توانند با باتری داخلی کار کنند. البته مقدار زمان اجرا بستگی به نوع و اندازه باتری ارائه شده دارد.

در پست بعدی، در مورد برخی از پرکاربردترین فناوری های UPS صحبت خواهم کرد.

منبع : globalknowledge

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا