اجتماعیبازار

واکنش مردان پس از جدایی

واکنش مردان پس از جدایی واکنش مردان پس از جدایی چیست؟ آیا مرد بعد از جدایی مانند یک زن رفتار می کند؟ آیا مردها هم بعد از جدایی پشیمان می شوند؟ نشانه های پشیمانی مرد بعد از فراق چیست؟ سوالات بالا ممکن است ذهن بسیاری از خانم ها را به خود مشغول کرده باشد. به خصوص زنانی که به تازگی به یک رابطه ختم کرده و از عزیزانشان جدا شده اند. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم واکنش مردان پس از جدایی را بررسی کنیم، پس تا پایان این مقاله با راهنمای جدید همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بدانید.

واکنش مردان پس از جدایی

باور رایج این است که مردان پس از جدایی به اندازه زنان مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند و آسیب کمتری متحمل می شوند. اما این تصور غلطی است که در بین مردم رواج یافته است. در واقع مردان پس از جدایی طولانی مدت آسیب روحی و جسمی بیشتری متحمل می شوند که مسلماً به عوامل زیر بستگی دارد: میزان این آسیب ها و واکنش مردان پس از جدایی:

مدت زمان رابطه

همه ما می دانیم که هر چه دو نفر زمان بیشتری را با هم بگذرانند، وابستگی و خاطرات آنها بیشتر می شود. بنابراین جدایی با یک رابطه یک ساله سخت تر از قطع رابطه با یک ماهه است.

عمق رابطه

عمق رابطه نیز بر واکنش مردان پس از جدایی تأثیر می گذارد. از آنجایی که آنها ممکن است رابطه بسیار عمیقی با شریک عاطفی خود داشته باشند، این جدایی اکنون بسیار ناراحت کننده است.

سن مجردی

مطمئناً افرادی که در سنین پایین‌تر و با تجربه کم برای اولین بار عاشق می‌شوند و سپس شکست عشقی را تجربه می‌کنند، عکس‌العمل متفاوتی نسبت به مردان مسن‌تر و تجربیات بیشتری نشان می‌دهند.

هدف رابطه

این یک واقعیت است که افرادی که برای ازدواج و یک رابطه پایدار ملاقات می کنند، جدایی متفاوت و سخت تری را نسبت به افرادی که صرفا برای سرگرمی وارد یک رابطه عاشقانه می شوند، تجربه خواهند کرد.

دلیل اصلی جدایی

علل مختلف نیز باعث واکنش های متفاوت مردان پس از جدایی می شود. البته مردی که می خواهد از هم جدا شود کمتر از مرد رها شده آسیب می بیند.

شایع ترین واکنش مردان پس از جدایی

مردان نیز پس از پایان عشق خود ناراحت می شوند، اما نوع واکنش و نحوه واکنش آنها به جدایی و سازگاری با آن شرایط با زنان بسیار متفاوت است. احساسات مردان پس از جدایی، شکست عشقی، دلتنگی، غم و اندوه چیزهای زیادی وجود دارد که واقعاً اتفاق می افتد، اما مردان احساسات خود را سرکوب می کنند (بازداری عاطفی) و پس از یک رابطه عاشقانه شکست خورده از درمان و پرداختن به احساسات خود فرار می کنند.

یکی از رایج ترین واکنش های مردان پس از جدایی، بی تفاوتی آشکار آنها به موضوع است. همانطور که همه بیرون فکر می کردند، این کلاس برای او خیلی آسان بود. مردها مثل قبل به تمام کارهای روزمره خود رسیدگی می کنند و طوری رفتار می کنند که هیچ اتفاقی نیفتاده باشد.

منبع : آنیة

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا