اجتماعیبازار

چه تعداد بامبو بخرم؟ راز هر تعداد شاخه بامبو چیست؟

چه تعداد بامبو بخرم؟ راز هر تعداد شاخه بامبو چیست؟

مقدمه

شاید وقتی به بامبو فکر می‌کنید، باغ‌های زیبا و مرموز آسیایی در خاطرتان تداعی شود! این گیاه جذاب با ساقه‌های محکم خود هم در فضای سرپوشیده و هم در حیاط خانه به خوبی رشد می‌کند؛ امّا رشد آن بسیار سریع است و برای کنترل بهتر بامبو باید از ابتدا تعداد مناسبی تهیه کنید. در اینجاست که با این سوال مواجه می‌شویم که چه تعداد بامبو بخریم؟ تعداد گل فرد بخریم یا تعداد گل زوج؟ قصد داریم در ادامه تا نکاتی را بیان کنیم تا خریدی راحت‌تر داشته باشید.
آشنایی با انواع بامبو
بامبو شامل مدل‌های مختلفی می‌شود. آنچه که در باغ‌های ژاپنی دیده می‌شود گلدن بامبو یا بامبوی طلایی است. این‌ها گونه‌های کلاسیک بامبو هستند که بسیار بلند می‌شوند و ارتفاع آن‌ها تا 21 متر نیز می‌رسد! قطعا این نوع برای محیط‌های داخلی مناسب نیستند و هر یک از شاخه‌های بامبو باید با فاصله‌ای مناسب کاشته شود. بامبو طلایی به حداقل شش ساعت تابش مستقیم نور خورشید نیاز دارد.
در مقابل بامبوهایی وجود دارند که دوست دارند دست جمعی زندگی کنند؛ مانند: بامبوسا، بوریندا، هیمالیاکالاموس و فارگیسا. آن‌ها سایه یا محیط‌های نیمه سایه را ترجیح می‌دهند و رنگ‌ها و اندازه‌های متنوع‌تری نیز دارند. به علاوه، می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید آن‌ها را هرس نمایید. لاکی بامبو یک گزینه محبوب برای استفاده در داخل خانه است. امّا جالب است بدانید که در واقع از خانواده بامبو نیست. این یک نوع نیلوفر آبی استوایی با ساقه‌هایی شبیه به ساقه‌های بامبو است. در نتیجه اگر پرورش بامبو واقعی برایتان امکان پذیر نیست، همیشه می‌توانید این گیاه مشابه را انتخاب کنید.
معانی هر تعداد شاخه بامبو

گوناگونی بامبوها
بامبوی طلایی: برگ‌هایی سبز با ساقه‌های طلایی
بامبو جوانه: برگ‌های سبز که بر ساقه‌های مختلف رشد می‌کنند و ساقه‌ها به 50 تا 120 سانتی متر می‌رسند.
پیچ فنری: شاخه به دور خود پیچ خورده و به رنگ‌های سبز کم رنگ و پر رنگ دیده می‌شود.
نکاتی برای انتخاب بامبو مناسب
بامبوها گیاهان محبوبی هستند؛ حتی در فلسفه فنگ شویی به لاکی بامبو اشاره شده است. در این فلسفه اشاره می‌کند که گیاه لاکی بامبو به عنوان یک ابزار قدرتمند برای جذب فراوانی، رفاه و سلامتی استفاده می‌شود. امّا برای آنکه این گیاه زیبا و بامبوهای مختلف دیگر بتوانند رشدی مناسب و سالم داشته باشند، باید به چند نکته مهم توجه کنید:
1) مسئله اول تعداد بامبوهایی است که نیاز دارید. باید فضای داخلی خانه را بررسی و اندازه گیری کنید و ببینید در چه فضایی قصد نگهداری از این گیاه را دارید. پیشنهاد می‌شود 6 عدد بامبو بخرید، زیرا برایتان خوش شانسی می‌آورد.
2) پس از مشخص کردن تعداد بامبوها، باید به اندازه و ارتفاع آن‌ها توجه کنید. اگر فضای داخلی خانه کوچک است، بهتر است بامبوهایی با ارتفاع کمتر انتخاب کنید.
3) نور محیط داخلی خانه بسیار مهم خواهد بود. برای بامبوها بهتر است در محیطی با نور خفیف قرار بگیرند. اگر نور خورشید مستقیم را در منزل خود دارید، بهتر است بامبوهایی با برگ‌های تیره‌تر انتخاب کنید.
4) بامبوهایی با برگ‌های باریک‌تر و بلند‌تر برای فضای داخلی خانه مناسب خواهند بود.
به طور تقریبی می‌توان گفت برای منازل کوچک، سه تا پنج بامبو کافی خواهد بود. امّا اگر فضای خانه بزرگ باشد، شاید بخواهید تعداد بیشتری خریداری کنید. به خصوص اگر قصد دارید بامبوها را در نقطه مرکزی خانه قرار دهید، بهتر است یک گلدان پر از آن‌ها داشته باشید تا چشم‌ها را بیشتر به خود جلب کنند.
شاید هم قصد داشته باشید بامبوها را به صورت پراکنده در فضای خانه قرار دهید؛ به این ترتیب به تعداد بیشتری نیاز خواهید داشت. هر چند دقت داشته باشید محیط‌هایی را انتخاب کنید که نور و رطوبت کافی داشته باشند. عوامل زیادی در انتخاب تعداد بامبو تاثیر می‌گذارد و پیشنهاد ما آن است که ابتدا فضای خانه را مد نظر قرار دهید.

انتخاب بامبو طلایی
شاید قصد داشته باشید یک حصار طبیعی در حیاط خانه خود ایجاد کنید؛ در این صورت بامبو طلایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید محل کاشت و میزان خاک را اندازه گیری کرده و با مشاوران گل و گیاه در تماس باشید تا بتوانید تعداد مناسب را تهیه نمایید. این نوع بامبو رشد سریعی دارد و نقش مهمی در پاک سازی هوا از آلاینده‌ها ایفا می‌کند. علاوه بر آن، چشم نواز و زیبا است و به محیط رنگ می‌بخشد.
انتخاب بامبو آپارتمانی
همان طور که گفتیم تعداد بامبو آپارتمانی به فضای داخلی شما بستگی دارد. اگر قصد دارید آن‌ها را در فضای کوچکی قرار دهید، بهتر است تعدادشان کم باشد. به طور کل این گیاه مقاوم است امّا محیطی مرطوب برای آن انتخاب کنید تا رشدی سالم داشته باشد. بسیاری از افراد صرفا آن‌ها را در آب قرار می‌دهند؛ اما پیشنهاد می‌کنیم خاک مناسب برای بامبوها تهیه کنید تا سالم و شاداب‌تر شوند.
با بلند شدن گیاه، لازم است ساقه‌های اضافی را هرس و کوتاه کنید تا سرزندگی گیاه حفظ شود. دقت کنید وسیله‌ای که برای هرس استفاده می‌کنید تمیز باشد. می‌توانید ساقه‌های هرس شده را در آب قرار دهید تا دوباره جوانه بزنند. در نتیجه بامبوهای جدیدی به‌دست می‌آورید که باید برای آن‌ها هم فضای کافی داشته باشید. هنگام خرید، این مسئله را نیز مد نظر قرار دهید.

کیفیت یا کمیت بامبوها؟!
قطعا مسئله تعداد مهم است، امّا برای به‌دست آوردن تعداد دقیق، نکاتی را مطرح کردیم که امیدواریم با توجه به آن‌ها به تعداد مناسبی دست پیدا کنید. اگر در حین انجام این موارد با سوالی رو به رو شدید، با ما در میان بگذارید.
در اینجا نکته مهمی را باید مطرح کنیم و آن کیفیت بامبوها است. اگر بامبوها را از افرادی ناآگاه و نامشخص خریداری کنید، ممکن است کیفیت مناسبی دریافت نکنید. بامبو باید بدون لکه، با طراوت و با گره‌های کمتر باشد. بهتر است به تاریخچه و محل تولید آن‌ها دقت کنید تا بهترین را برای خود انتخاب نمایید.
نتیجه گیری و جمع بندی
برای دکوراسیون داخلی منزل، خرید بامبو بهترین گزینه است؛ حتی برای محیط‌های باز نیز مناسب خواهد بود. برای خرید بهینه بامبو، باید به کیفیت و ویژگی‌های هر نوع دقت کنید. بهترین زمان خرید نیز فصل بهار و تابستان است. امیدواریم با انتخابی مناسب با توجه به محیط مورد نظر و نیاز خود، خریدی دلپذیر را تجربه کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا