استان ها

ساخت مسکن در شهر شهریار تبریز از اواخر خرداد آغاز می‌شود



به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جعفری که صبح جمعه در حاشیه سفر هیأت دولت به تبریز از پروژه شهر جدید شهریار بازدید می‌کرد، با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: شهریار اولین شهر جدید کشور است که توسط بخش خصوصی احداث می‌شود، برای همین ما باید نظارت‌ها برای تسریع روند اجرایی این شهر را افزایش دهیم.

وی با اشاره به بازدید سال گذشته خود از این شهر خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم در این مدت، سرعت اجرایی این پروژه افزایش یابد، با این حال به دلیل برخی موانع و مشکلات موجود که در بازدید امروز مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت، بر ضرورت تسریع عملیات اجرایی پروژه تاکید شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران در ادامه با تاکید بر اینکه باید سرعت شکل گیری شهر جدید شهریار افزایش یابد افزود: امیدواریم با همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌های شهری و استانی، شاهد تسریع در روند اجرایی این شهر باشیم.

جعفری همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت‌ها بر ضرورت حفظ و صیانت از اراضی منابع طبیعی و کشاورزی همجوار شهر جدید شهریار، ابراز امیدواری کرد، به موازات اجرای شهر جدید شهریار، از این اراضی نیز صیانت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کردیم، فاز اول این شهر با محوریت طرح مسجد به عنوان عنصر مهم شهری و نیز بخشی از واحدهای مسکونی وارد فاز اجرایی خواهد شد، هرچند انتظار داشتیم زودتر این اقدامات در دستور کار قرار گیرد، با این حال، مجری طرح شهر شهریار قول مساعد داده تا از اواخر خردادماه پروژه مسکن و مسجد این شهر را آغاز کند که این خبر خوبی است.

گفتنی است، علیرضا جعفری پس از بازدید از شهر جدید شهریار، به همراه سرپرست و عضو شرکت عمران شهر جدید سهند، در میز خدمت وزارت راه و شهرسازی نیز حاضر شد و ضمن دیدار با شهروندان، به مشکلات و درخواست‌های آنان رسیدگی کرد.

وی در حاشیه میز خدمت، در گفت و گویی با خبرنگاران، حضور رئیس جمهور و هیأت دولت در استان‌ها را فرصتی مغتنم برای مدیران دولتی به منظور دیدار با مردم و بررسی مشکلات و مطالبات آنان دانست و خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترین مطالبه و مشکل مردم، مساله مسکن است و ما در دیدارهای امروز با مردم، به مشکلات عمده شهروندان استان در خصوص تأمین مسکن، نهضت ملی مسکن و مسائل مرتبط با آن رسیدگی کردیم، چراکه معتقدیم همه مردم باید از مسکن مناسب برخوردار شوند.

جعفری با قدردانی از اقدامات قابل توجه شرکت عمران شهر جدید سهند در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن، این شهر را پیشگام نهضت ملی مسکن دانست و افزود: شرکت عمران سهند، جریان بسیار خوبی در حوزه نهضت ملی مسکن راه انداخته و توانسته زیرساخت‌های لازم را برای تحقق حداکثری این طرح فراهم کند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید ایران با اشاره به طرح ملی جوانی جمعیت، بر ضرورت افزایش روحیه جهادی برای تأمین مسکن مورد نیاز مردم در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: شهر جدید سهند، یکی از ظرفیت‌های بالقوه برای تحقق سیاست‌های کلی نظام در حوزه مسکن به شمار می‌رود.

وی عدم توان مالی بسیاری از شهروندان در تأمین آورده اولیه را یکی از مشکلات اصلی پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن دانست و از اقدام دولت برای مساعدت به دهک‌های ۱ تا ۴ برای تأمین این آورده از سوی متقاضیان خبر داد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا